Gå til innhold

Word ikke godkjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke denne saken.

 

Alle elevene i en klasse ved en engelsk skole strøk til eksamen fordi eksamensoppgaven ble skrevet på Word-format.

 

Ok, så de strøk fordi de leverte inn i et format som ikke var godkjent?

 

Læreren skal nemlig ha bedt elevene om å lagre eksamensoppgaven på Microsoft Word-format (.doc).

 

Oook, så Word var godkjent og elevene leverte i Word, hvorfor ble de strøket da?

 

På denne siden finner man en liste over filformater som er godtatt i det aktuelle faget. Merkelig nok godtas formater som .xls, .xlsx, .ppt, .pptx og ppsx, men ikke Word-formatene .doc eller .docx.

 

Så de ble strøket fordi læreren sa de skulle levere i Word-format (korrekt), men på siden hvor de skulle laste opp bidragene så sto ikke Word-formatet nevnt allikevel?

 

Igjen: jeg skjønner ikke denne (ikke-)saken. Den er rett og slett elendig oversatt fra engelsk (altså rett fra The Register).

 

Her er den originale artikkelen:

 

Updated The 29 students of a computing class at a school in Lincolnshire have all failed to gain their diploma because their teacher told them to save their coursework in Microsoft Word format, which is not accepted by the exam board.

 

Aha! Så læreren sa de skulle levere i et format som ikke var godkjent av eksamensmyndighetene. Nå forstår jeg. Kunne det sies enklere?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva denne artikkelen har å gjøre på hardware. Det er snakk om alt for firkantet byråkrati, noe skolens ledelse bør rydde opp i sammen med sensorene og eksamensrådet. Ikke noe elevene bør lastes for.

 

Forøvrig ser jeg ingen godkjente tekstdokumentformater på lista.

Hva heter forresten faget siden formatet er til de grader interessant?

Lenke til kommentar

Helt idiotisk og enormt lite løsningsorientert av eksamensmyndighetene.

 

Dette har forsåvidt lite med "informasjonsteknologi" å gjøre men mer om paragrafryttere og mangel på vilje i det engelske skolesystemet. [Noe som ikke er noe nytt]

 

På siden dere linker til står det vitterlig også:

Microsoft Office Compatibility Pac som linker videre til: Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats. Hvorfor skulle det installeres pakke for å kunne åpne MS Office 2007 format i eldre office versjoner dersom sensorene IKKE har MS Office installert ?

 

Og i dag trenger man jo faktisk ikke engang MS Office for å åpne .doc filer.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Behøver de virkelig ekstra undervisning fordi de leverte oppgaven i feil format?

Høres jo het kokkelimonke ut hele saken...

 

As many commenters have pointed out, it does appear harsh to fail a whole class for their teachers' mistake when rectifying it would very likely have been the work of minutes. We'll be putting that to Edexcel if we ever get hold of its spokespeople.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

PDF er et publiseringsformat ikke et tekstdokumentformat. Jeg føler for å være litt pirkete her for å understreke at Simen1 har rett.

 

Forøvrig enig i at å levere i redigerbart format er sketchy.

 

Syns at denne artikkelen luktet litt "ITavisen"...

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Fy F***! Det der må være en av de mest latterligste jeg har hørt! OLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL! Synes selvfølgelig synd på at de må ha extra undervisning, slik at de står, pga at ingen informerte de at de kunne stryke hvis og bare hvis de lagra det som .doc eller .docx. Og jah, jeg fikk meg med at læreren som ba de lagre på .doc Læren deres lurt dem hardt...

Lenke til kommentar
Å levere oppgaver i redigerbare formater synes jeg er en smule sketchy...

 

Nå hvorfor det ? Dokumentfalsk er dokumentfaks uansett om det er enkelt å utføre eller vanskelig. Det finnes mange store internasjonale selskaper som har lagret kontrakter i redigerbare formater.

 

Når det er sagt så er ALLE filformater så og si redigerbare så lenge man har nok kunnskap til å vite hvordan man skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...