Gå til innhold

Test: Vi tester fotobøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, ked af at se, at Eurofoto dumper på kvaliteten. Jeg har netop bestilt en 50-siders 30x30cm fotobog hos dem!

 

Jeg har tidligere prøvet fotobøger fra engelske Snapfish (som ejes af HP), danske TDC og så Eurofoto, og blandt disse tre har jeg syntes bedst om kvaliteten hos Eurofoto, så dem har jeg brugt flere gange, selvom jeg så må betale porto fra Norge. Det kan være jeg skal prøve Foto-Knudsen.

 

At Eurofotos layout-udvalg er for dårligt, er jeg helt enig i. Men der er en løsning: Jeg laver bare alle sider med fuldt billede, og redigerer sideopsætningen selv i GIMP. Besværligt, men så kan jeg designe helt frit.

Lenke til kommentar

der det står "Cewe fotobok og My Publisher har både god bokredigering og flott trykk." må det gjerne stå: "Cewe fotobok (Japan Photo og Elkjøp) og My Publisher har både god bokredigering og flott trykk."

Var litt "vanskelig" å koble rangeringen ellers.

 

btw; Har et par bøker fra JapanPhoto, og jeg er veldig fornøyd med de :)

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til bra fotobok-leverandører med programvare som fungerer på Linux eller Mac? Bortsett fra Apple's egen, mener jeg. Sistnevnte ser ut til å ha en unik kombinasjon av laber kvalitet og høy pris.

 

Japan Photo har snakket om en Mac versjon så lenge jeg kan huske, men jeg ser ikke den helt store fremdriften.

Lenke til kommentar
Står på Elitefoto sin side at programmet støtter Windows XP og Vista. Ikke bare XP som det står i testen.

man kan også legge til flere sider på elite foto sin!!

jeg har laget flere av disse. rart dere technofreaks ikke greide det:)

 

hvis du ser i prislisten så står det hva det koster for ekstra sider.

Hvis dere også hadde lest om fotoboken på siden så står det at den kan ha max 55 ark!

slett arbeid!

Lenke til kommentar

Amerikanske Blurb virker veldig bra, finnes både for PC og Mac. Jeg har ikke testet de ennå, men skal gjøre det da jeg trenger en bok med flere sider enn det de fleste leverandører kan tilby. Programvaren er ihvertfall bra, men jeg kan ikke si så mye om kvaliteten på produktet ennå. De har også maler for å lage andre typer bøker enn bare fotobøker, hvis du vil gi ut egen oppskriftsbok, reiseguide, roman osv...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Amerikanske Photomax til fotobøker. Der er det ikke spørsmål om Vista eller XP, og sider kan legges til etter ønske. Kvaliteten på det jeg fikk var overlegen. Bakgrunn og utlegging av sidene kan varieres. Bilder som skal brukes lastes opp til et gratis album, og boken utformes online - i nettleseren - bilder fra albumet - med eller uten tekst.

Lenke til kommentar

Forsøkt CEWE sin løsning på 4 ulike PCer både Elkjip og Japanfoto og det ender alltid med feilmelding når bildene er lastet opp.

 

Oppdatering, nytt forsøk igjen og da er tydeligvis en software eller serverfeil fikset for nå gikk alt igjennom etter x antall timer med forsøk.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Info ang Elite Foto sin bok.

Bør få med at den produseres i Norge for oss som er nasjonalister og ikke ønsker å handle fra utlande. Pluss at man får det porto fritt ved henting i butikk på elite foto og sikkert elkjøp og japan og alle de.

 

Ekstra sider kan man også bestille. CD kopi kan man også bestille på elite foto sin veit ikke om dere har sjekket det. Altids kult å kjøre den på tv.

Lenke til kommentar
Info ang Elite Foto sin bok.

Bør få med at den produseres i Norge for oss som er nasjonalister og ikke ønsker å handle fra utlande. Pluss at man får det porto fritt ved henting i butikk på elite foto og sikkert elkjøp og japan og alle de.

 

Ekstra sider kan man også bestille. CD kopi kan man også bestille på elite foto sin veit ikke om dere har sjekket det. Altids kult å kjøre den på tv.

Finnes det ingen bedre grunner til å handle norsk? :ermm:

 

Selv er jeg langtfra nasjonalist, men synes likevel at norsk næringsliv fortjener kunder. Tipper du var litt sleivete med ordbruken her ;)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd det nye fotbokprogrammet til Fotoknudsen som omtales. Det er absolutt å anbefale. Det var veldig enkelt i bruk og jeg kunne velge direkte fra bilder jeg har lastet opp fra før. Kvaliteten på trykkene til Fotoknudsen har jeg opplevd som markedets beste, spesielt den med sort bunn er utrolig saftig. Og siden de produserer i Bergen er leveringstiden kjapp. Det nye webprogrammet gir meg rett og slett lyst til å lage enda flere fotobøker......

Lenke til kommentar

Pyh!

 

Jeg er helt... forvirret eller vred, ikke selv helt sikker.

 

Jeg bestilte en fotobog 26/11 fra Eurofoto med 24 ekstra sider, det bliver vist 56 sider i alt. Jeg fik en ordrebekræftelse online pr email, med priser på - bogen kostede 499kr + 180kr for de ekstra sider.

 

2/12 fik jeg besked om, at min ordre var afsendt.

 

I går fik jeg de andre varer med posten. Men fotobogen mangler! Der er en faktura med pakken, hvor ALLE varer, incl. fotobogen er faktureret, men der står INTET om, hvorfor bogen mangler. Og mere underligt: Priserne på fakturaen er IKKE de samme som i emailen. Nu koster bogen pludselig 622,82kr og de ekstra sider koster 224,67kr! Altså 847kr i stedet for 679kr! De andre varer i ordren er også pludselig dyrere - og der er INGEN forklaring!

 

Jeg føler mig meget snydt. Og meget forvirret. Og bekymret over fotobogen - jeg skulle bruge den til jul, og vi rejser på ferie på mandag.

 

Nå, nu fik jeg givet Eurofoto lidt dårlig reklame. Hvis de løser problemet skal jeg nok skrive det også. Er der nogen forslag til, hvordan jeg skal forholde mig?

Lenke til kommentar

Jeg vil lige skynde mig at moderere den dårlige reklame lidt:

 

Jeg chekkede netbank nu, og Eurofoto har kun opkrævet det beløb som stod i emailen. Hvorfor fakturaen angiver en højere pris aner jeg ikke - men hvis de ikke beder om pengene, er det vel også lidt lige meget.

 

Men jeg HÅBER fotobogen dukker op!

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...