Gå til innhold

Retrofil: Siemens var først


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre hvilken design S65 hadde. Siklet bestandig på den telefonen. Har fortsatt en brosjyre for telefonen. Er det Option som har med hustelefonproduksjonen til Siemens eller er det Siemens som jobber selv med dette? Når det kommer til hustelefoner så har Siemens de lekreste og mest avanserte* (*på papiret) den dag i dag!!!

 

Ett spørsmål om artikkelen: Er dette sett ut i fra vestlig standard, eller gjelder dette sett ut i fra hele verden (ja, inkludert Sør-Øst Asia) når det kommer til teknologi? Er bare veldig innteresert.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

At SL45 var den første mobiltelefonen på markedet med MP3 spiller er ikke korrekt, Samsung var nemlig først ute med sin M100!

post-123476-1228651062_thumb.jpg

Når man nevner Siemens opp gjennom historien burde man dessuten også nevne supertelefonen S25 som gjorde rent bord i de fleste tester ett års tid.

Siemens har prøvd seg på det meste, se feks. på Xelibri serien - her er det hvertfall nytenkende design.

Kan jo også nevne S10 Active som var laget for å tåle det lille ekstra, tilogmed den hadde fargeskjerm.

Legger med litt bilder fra morsomme Siemens reklamer opp gjennom tiden:

post-123476-1228651565_thumb.jpgSiemens C1

post-123476-1228651592_thumb.jpgSiemens C2 Portable

post-123476-1228651672_thumb.jpgSiemens C4 compact

post-123476-1228651715_thumb.jpgSiemens S3 com

post-123476-1228651760_thumb.jpgSiemens S6

post-123476-1228651799_thumb.jpgSiemens S10 Active

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Jeg må si at det er interessant lesning. I følge denne artikkelen var jo Siemens en leder innenfor mobiltelefon-teknologi. Interessant at et Europeisk firma kunne være først ute med slikt. Men desverre er det ikke alltid slik at teknologi-lederen er den som klarer å selge best. I Siemens' tilfelle kan det virke som de var teknologiplogen som brøytet vei for de andre mobilprodusentene.

 

Jeg må forøvrig også melde at jeg ver en av de som overhodet ikke skjønte vitsen med fargeskjerm når broderen kjøte seg den der s10en. Forskjellen er vel at jeg fremdeles ikke helt ser vitsen med det. I alle fall ikke for mitt bruk. Men men, det er jo åpenbart at andre ser nytten med det...

Lenke til kommentar

Artig lesning :)

 

Har selv en far som lenge jobba i Siemens, så jeg husker flere av telefonene nevnt her. Selv har jeg hatt både Siemens S3+ og Siemens S4 Power. Det var forøvrig før alle jeg kjente hadde mobil, så bruken begrensa seg til å opplyse om hvor man befant seg :p Har også hatt S35i, SL45, S55, og M65, alle kjempegode telefoner. Fulgte nøye med på de gamle "club-siemens" sidene for å få med alt av nyheter, nedlastninger og firmwares. Synd det gikk som det gjorde egentlig :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...