Gå til innhold

Test: Samsung I8510 Innov8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innov8 er farlig nært å være den perfekte telefon.

Må være kjipt for Nokia at N96 blir slått av en konkurent med deres eget OS, å så til de grader også.

Innov8 er fantastisk og får her en vellfortjent 6'er.

Synd jeg har blitt bortskjemt med langt større skjerm ellers hadde jeg beholdt Innov8...

Lenke til kommentar

"Minus:

Ikke trykkskjerm eller fulltastatur"

 

Enig med Oystein! Men ikke bare fordi mobiltelefoner fungerer best med nummerisk tastatur! Også fordi at denne telefonen er laget for de som ønsker nettopp dette! Ting som batteri, pris, teknologi, slark og minne kan tas med i en slik konklusjon hvis det skiller seg ut! For meg er det på ingen måte negativt at skermen ikke kan trykkes på, og de som ønsker dette, har for tiden hauger og lass av telefoner de heller kan se på! Derfor er dette en unyttig kommentar på minussiden!

 

Hva ellers angår test og telefon, har jeg akkurat de samme meningene og posivive synspunkt på telefonen! Den har det velfungrende S60-systemet til Nokia, men bruker det på en slik måte at det blir en god del mer spenstig enn f. eks. N95..

 

Personlig kommer jeg ikke på noe å utsette på telefonen, prisen får man nesten bare leve med, dette er tross alt en revolusjon av en telefon og et produkt som nærmer seg veldig telefonen som vi alle har lengtet etter, uten en eneste ting å sette fingeren på! Et stort løft for Samsung!

Lenke til kommentar

Batteriet på min telefon er elendig. Det varer kun i maks 24 timer, selv om jeg bare har sendt 3-4 SMS. Jeg har satt ned lysstyrken i skjermen, og jeg har skrudd av WLAN og Bluetooth, men det hjelper ikke. Batteriet må uansett lades hver 24. time. Det er for dårlig!

 

Derfor har jeg varslet XD.no om at jeg skal reklamere på telefonen, og jeg sender den inn til reparasjon til uka.

Lenke til kommentar
Du sender telefonen til reparasjon fordi du synes batteriet er dårlig?

 

Eh.... ja, selvfølgelig. Hva ellers skal man gjøre? Det eneste man kan gjøre er å reklamere på telefonen, og sende inn til det de kaller reparasjon. Da testes telefonen, firmware oppgraderes og batteriet byttes. Det er ikke meningen at batteriet skal vare i bare 24 timer etter minimal bruk.

 

Reklamasjonen er selvfølgelig godtatt, og telefonen sendes til Deltaservice i Drammen.

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Du sender telefonen til reparasjon fordi du synes batteriet er dårlig?

 

Eh.... ja, selvfølgelig. Hva ellers skal man gjøre? Det eneste man kan gjøre er å reklamere på telefonen, og sende inn til det de kaller reparasjon. Da testes telefonen, firmware oppgraderes og batteriet byttes. Det er ikke meningen at batteriet skal vare i bare 24 timer etter minimal bruk.

 

Reklamasjonen er selvfølgelig godtatt, og telefonen sendes til Deltaservice i Drammen.

 

Hva forventer du av en såppas avansert telefon da? Og hvordan har du beveget deg i forhold til vanlig mobilnett og 3G?

Lenke til kommentar

Flere som har problemer med batteritid på denne telefonen, sjekk her feks.

 

http://samsungi8510.com/forum/battery-life-t34.html

 

Har denne telefonen selv, installerte Jbak Taskman, med denne kan man se ulike prosesser som telefonen kjører. Den kjører bla. Screencapture, avsluttet dette og batteritid ser mye bedre ut. Se forøvrig link. Er ellers meget fornøyd med telefonen, anbefales.

Lenke til kommentar

Ser mange i den tråden spør hva ScreenCapture-programmet gjør uten å få svar. Høres ut som et print screen-programmet, men merkelig om Samsung har satt det til å kjøre skjult i bakgrunnen og jeg skjønner ikke hvordan det skal korte ned batteritiden fra fem til én dag. Noen her som vet hva programmet gjør?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Hva forventer du av en såppas avansert telefon da? Og hvordan har du beveget deg i forhold til vanlig mobilnett og 3G?

 

Jeg forventer det som står her:

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=98938

 

"Taletid opptil 300/510 min (3G/2.5G)

Stand-by tid opptil 330 / 310 timer (3G/2.5G)"

 

Jeg er i et område med full 3G-dekning.

 

Alle med en viss grad av fornuft bør være enig i at en telefon som denne skal ha batteri som varer mer enn 24 timer med lite bruk. 3-4 SMS i løpet av 24 timer skal ikke være nok til å tappe batteriet. Men det er det altså i mitt tilfelle.

 

Jeg forventer samme batteritid som på alle andre smarttelefoner jeg har hatt, eksempelvis Nokia N82 og Sony Ericsson P910: 2-3 døgn med moderat bruk av samtaler, SMS og andre tjenester.

 

XD.no nølte ikke med å godta reklamasjon, så det tyder på at flere har samme problem. Når amobil.no oppgir en batteritid på 2 døgn med moderat til mye bruk, så sier det seg selv at det er noe galt med min telefon/batteri.

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Eh.... ja, selvfølgelig. Hva ellers skal man gjøre? Det eneste man kan gjøre er å reklamere på telefonen, og sende inn til det de kaller reparasjon. Da testes telefonen, firmware oppgraderes og batteriet byttes. Det er ikke meningen at batteriet skal vare i bare 24 timer etter minimal bruk.

Sjansen for at nettopp din mobil spiser opp batteriet fortere enn andre tilsvarende modeller er forsvinnende liten så jeg tviler på at en reparasjon vil hjelpe deg stort i denne saken. Det er selvfølgelig en mulighet for at du har fått et defekt batteri, men hvis dette er tilfelle er det ikke vits i å sende inn hele telefonen, og dessuten vil ikke batteriet fungere optimalt før det har blitt brukt i en uke eller to.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig en mulighet for at du har fått et defekt batteri, men hvis dette er tilfelle er det ikke vits i å sende inn hele telefonen, og dessuten vil ikke batteriet fungere optimalt før det har blitt brukt i en uke eller to.

 

Du har ikke så mye å fare med, dessverre.

 

Jeg gjør det jeg har blitt bedt om av XD.no: å sende inn både telefon og batteri. Estimert feilretting er 5-7 dager før jeg får tilbake telefonen.

 

Telefonen ble brukt i 2 uker før jeg reklamerte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...