Gå til innhold

Microsoft mister markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle ønske flere fant ut hvor god Opera faktisk er. Lynkjapp som Chrome, sikrere enn Firefox og har flest nyttige ting i seg. Eneste bakdelen er at det ikke er åpen kildekode.

chrome er myyyyyyyyyyyyyyyyyye raskere enn opera. Start opera med 20 tabs VS chrome 20 tabs. Opera har en merkelig 99% cpu bugg enda (siste versjon).

Chrome er jeg innom nå og da, bruker ikke den mest.

 

Men... opera gjør ikke så mye for å reklamere for sin nettleser syns jeg. At ff og chrome er open source driter jeg en lang i. Jeg bruker dem for å surfe, ikke mekke i kildekoden.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske flere fant ut hvor god Opera faktisk er. Lynkjapp som Chrome, sikrere enn Firefox og har flest nyttige ting i seg. Eneste bakdelen er at det ikke er åpen kildekode.

chrome er myyyyyyyyyyyyyyyyyye raskere enn opera. Start opera med 20 tabs VS chrome 20 tabs. Opera har en merkelig 99% cpu bugg enda (siste versjon).

Chrome er jeg innom nå og da, bruker ikke den mest.

 

Men... opera gjør ikke så mye for å reklamere for sin nettleser syns jeg. At ff og chrome er open source driter jeg en lang i. Jeg bruker dem for å surfe, ikke mekke i kildekoden.

'zactly. De markerer seg for lite. Greitt nok med community-greiene sine, men dei kan ikkje legge seg på Open Source iveren som Firefox har gjort.

 

Men, greitt nok, folk syter over dei rareste ting når det gjeld Opera. Stygt interface for eksempel *falls over laughing* Men, Le Shrug. Tullinger som ikkje vil innrømme at dei tok feil ;P

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at markedet var mer jevnt fordelt mellom Windows, GNU/Linux, Mac OS X og kanskje flere BSD-varianter.

 

Slike målinger er på ingen måte eksakte tall, men gir gjerne et bilde av trender. Andre målinger gir helt andre tall. F.eks. gir noen målinger langt høyere andel av Firefox. Fordelingen av GNU/Linux og Mac OS X varierer også mye, jeg vil tro at reell fordeling ligger et sted mellom 2-5% for GNU/Linux og rundt 8% for Mac OS X. Nå skal det nevnes at GNU/Linux ser ut til å ha større vekst enn Mac OS X den siste tiden, delvis pga. nettPCer.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske flere fant ut hvor god Opera faktisk er. Lynkjapp som Chrome, sikrere enn Firefox og har flest nyttige ting i seg. Eneste bakdelen er at det ikke er åpen kildekode.

Hvorfor skulle du ønske det da? Bryr meg selv ikke filla over hva slags nettlesere andre folk bruker, selv har jeg testet de tre store og vet hvilken jeg selv liker. Eneste er at jeg synes det er fint at folk bruker forskjellige nettlesere, det styrker konkurransen. Og det holder i grunn for meg.

 

Føler meg stolt av arbeidet eg har utført dei siste åra for å få folk til å skifte nettlesar og os.

Samme med linux. At jeg booter opp Ubuntu i blant betyr ikke at jeg har noe stort behov for at andre skal gjøre det samme. Merkelig i grunn.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske flere fant ut hvor god Opera faktisk er. Lynkjapp som Chrome, sikrere enn Firefox og har flest nyttige ting i seg. Eneste bakdelen er at det ikke er åpen kildekode.

Hvorfor skulle du ønske det da? Bryr meg selv ikke filla over hva slags nettlesere andre folk bruker, selv har jeg testet de tre store og vet hvilken jeg selv liker. Eneste er at jeg synes det er fint at folk bruker forskjellige nettlesere, det styrker konkurransen. Og det holder i grunn for meg.

 

Føler meg stolt av arbeidet eg har utført dei siste åra for å få folk til å skifte nettlesar og os.

Samme med linux. At jeg booter opp Ubuntu i blant betyr ikke at jeg har noe stort behov for at andre skal gjøre det samme. Merkelig i grunn.

Men ved at flere bruker linux/firefox/opera osv. kommer det deg til gode i det lange løp. Så du burde bry deg litt om det. Er jo en god sirkel, jo flere som bruker det jo mer utvikkling og oppmerksomhet, så enda flere bruker det osv...

Lenke til kommentar

hm... det er ikke rart at flere bruker vista. window's sin kommunistiske finansiering gjør at forbrukerene blir tvunget til å velge vista siden xp nesten ikke kommer forhåndsinstalert og mac har generelt nettopp blitt i stjernelyset.

linux vil også få flere prosent av MS brukerene siden denne brukergruppen krever mer kontroll, stabilitet, gratis programvare og velge det de vil av sitt OS's

Lenke til kommentar
Problemet med operativsystem delen av denne testen er at mange Linux brukere endrer sine browsertagger fra Linux til f.eks Windows for å ikke bli diskriminert på nettet(!).

 

Jeg måtte selv endre dette i firefox fordi MS blokkerte alle linux brukere fra å bruke Hotmail.

 

 

Jeg skulle ønske at markedet var mer jevnt fordelt mellom Windows, GNU/Linux, Mac OS X og kanskje flere BSD-varianter.

 

Slike målinger er på ingen måte eksakte tall, men gir gjerne et bilde av trender. Andre målinger gir helt andre tall. F.eks. gir noen målinger langt høyere andel av Firefox. Fordelingen av GNU/Linux og Mac OS X varierer også mye, jeg vil tro at reell fordeling ligger et sted mellom 2-5% for GNU/Linux og rundt 8% for Mac OS X. Nå skal det nevnes at GNU/Linux ser ut til å ha større vekst enn Mac OS X den siste tiden, delvis pga. nettPCer.

 

Ja, jeg savner en kommentar i artikkelen om nettopp dette. Tallene du får kommer jo helt an på hvem som måler, og ikke minst hvordan. Dette kan hw.no bli bedre på.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...