Gå til innhold

Hvordan er lyden i din Touch HD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns min mobil lager OK lys, i samme nivå som iphonen min mens lydstyrken er bittelitt lavere.

 

Kjører samme fil på 320kbs MP3 selvrippet fra mine cd'er både på iphone og HD'n og får VELDIG likt lyd (bruker helt enkle Koss Porta Pro) og UTEN å velge noe EQ innstilling verken på iphone eller HD.

 

Jeg selv reagerte da dere skrev det med at det var dårlig lyd.

Med medfølgende proppene ja ... GARANTERT men med helt kurante porta pro som vi alle elsker og hater låter begge mobilene MYE bedre.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Problemet er mere om hvordan du definerer "God Lyd".

 

Det virker som om gjennomsnitts brukeren vil gi karakter god lyd så lenge nivået, generell klangbanse og bass nivå er ok.

 

Denne gruppen vil også gjerne lytte til MP3 av varierende kvalitet og mange vil like muligheten til a benytte equalizer til lyd tilpassning.

 

Så har du "lyd entusiast" gruppen, denne gruppen vil benytte dyre høy kvalitets høretelfoner, foreterkker å bruke Flac, Ogg Vorbis og/eller WMA Lossless framfor MP3 og for mange i denne gruppen er bruk av equalizer helt uaktuelt.

 

Disse vil i tillegg også vurder detaljer og instrument plassering i lyd bildet samt at lyden er mest mulig "naturtro".

 

Disse 2 gruppene vil kunne ha en veldig forskjellig oppfattning om lydkvaliteten fra den samme avspilleren.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Så har du "lyd entusiast" gruppen

Jeg tipper jeg ikke er langt unna sannheten dersom jeg påstår at halvparten av de som mener de tilhører denne gruppen, er folk som kun er fornøyde fordi de tror det de hører på er det beste. Hadde jeg konvertert en mp3-fil med moderat kvalitet til flac, så hadde den nok vært helt topp for disse menneskene så lenge de ikke visste sannheten.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i de tidligere trådene, så er jo lyden MER en godkjent - til en mobil å være. Hvis man forventer seg et B&O-anlegg i lommeformat, så er ikke det realistisk uansett - men lyden er mer enn god nok til å bruke telefonen som mp3spiller.

 

Jeg er enig med hungry hippo over meg her, det er synd at dere trekker frem den ene negative lesermeningen dere fant om telefonen, og flikker på dette med dårlig lyd i deres testeksemplar... Få dere et ordentlig eksemplar og prøv ut, da vel... dere vil se dere flikker på et problem som ikke er der ;)

Lenke til kommentar

Regner meg som temmelig Audiofil, men jeg arrangerte en blindtest der vi ikke greidde å skille original-CD fra .wma 192kb på Harman-Kardon CD-spiller med AKG K 240 Studio headset...

Sparte mye plass på disken/MP3-spilleren der. ;-)

 

PS. På 128bit .wma og 192bit .mp3 greidde vi å identifisere CD-plata, men ikke med 256bit .mp3...

 

Når du da regner at du generelt har dårligere lyd på MP3-spilleren/headsetet, og som regel mer støy rundt så synes jeg flac/lossless-hysteriet er en smuuule overdrevet på bærbart. ;-)

Lenke til kommentar

Har brukt HD-en noen dager nå, både med sennheiser cx-400 og pxc-450

Med "lyd booster", eller eq, eller hva det programmet nå heter, og jeg kan ikke klage på lyden. Eier også en N82, kan ikke si jeg synes hd-en lyder verre, kanskje heller tvert i mot.

 

Det er dog et problem, og det er at htc-avspilleren i touchflo3d ikke har volum-justering, og derfor blir lyden selv på det laveste systemvolum veldig høy i hodetelefonene. Ute i trafikken er ikke dette noe problem, men i et stille miljø blir det for høyt, og jeg må derfor ty til wmp mobile, som kan justere lyden ytterligere.

 

Selv er jeg ikke audiofil. pxc-450 har jeg fordi jeg reiser en del, og de er deilige både på tog og fly. cx-400 fordi jeg kan høre forskjell på de og stock headphones. Musikken jeg hører er mp3 med vbr på ~192 kbps. Har vanskelig for å tro at flertallet vil synes at det høres dårlig ut. Skal få testet det på noen venner til helgen.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall meget skuffet over lyden. Har tidligere hatt en gammel Sony Ericsson Z530i telefon, og lyden var klart bedre i den. Jeg bruker mp3 spilleren på mobilen sikkert 5timer hver eneste dag, så vet det ikke er inbilning eller noe. Den hadde mye bedre lyd enn Touch hd. Ihvertfall bedre enn den jeg har.

 

Og ja, jeg bruker samme headset, samme sangene. Mp3 320kbit.

Har prøvd med og uten Equalizer. Lyden blir litt bedre med den på, men samtidig mye mer unaturlig, du hører enkelt at bassen som blir lagt på ikke er ment til å være slik.

Stemmene drukner heelt når det begynner å komme en del instrumenter inn i bildet. Kort sagt alt var 3hakk ned fra den gamle telefonen når det kommer til lyd. Og det er svært skuffende, med tanke på prisforskjellen på de telefonene. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt Touch HD i to dager å må si jeg er meget skuffet over lyden.

Brukte mitt favoritt Sennheiser hodetelefoner å lyder ligger lagt under bla. iPhone's standard.

Er helt enig med Arnesen1 ang. equalizeren.

Å husk at når man snakker om hvor god lyden er er de ikke snakk om volumet du klarer å presse ut av telefonen, men kvaliteten på lyden du får! Det er meget viktig å huske forskjellen når man skal uttale seg om lyd.

Lenke til kommentar
Nå har jeg brukt Touch HD i to dager å må si jeg er meget skuffet over lyden.

Brukte mitt favoritt Sennheiser hodetelefoner å lyder ligger lagt under bla. iPhone's standard.

Er helt enig med Arnesen1 ang. equalizeren.

Å husk at når man snakker om hvor god lyden er er de ikke snakk om volumet du klarer å presse ut av telefonen, men kvaliteten på lyden du får! Det er meget viktig å huske forskjellen når man skal uttale seg om lyd.

 

Jeg tror ikke du har lest hva folk skriver, jeg sier jo f.eks at jeg synes lyden er alt for høy...

 

Edit: Det skal sies at jeg har dansk rom, men tviler på at det gjør noen forskjell...

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Jeg er i alle fall fornøyd med lyden. Som bufodill gikk jeg fra N82 til HD, og synes lyden er minst like bra. Den er litt "flat" uten lydforsterker aktivert, men definitivt ikke dårlig.

 

Fra Amobils test av N82:

Lydkvaliteten når du hører på musikk er bra nok til at undertegnede ikke tenkte over at iPod-en var byttet ut med Nokia N82 denne uken. De mest kresne vil nok finne noe å sette fingeren på, men dette er likevel noe av det beste vi har hørt fra en mobiltelefon.
Lenke til kommentar
Nå har jeg brukt Touch HD i to dager å må si jeg er meget skuffet over lyden.

Brukte mitt favoritt Sennheiser hodetelefoner å lyder ligger lagt under bla. iPhone's standard.

Er helt enig med Arnesen1 ang. equalizeren.

Å husk at når man snakker om hvor god lyden er er de ikke snakk om volumet du klarer å presse ut av telefonen, men kvaliteten på lyden du får! Det er meget viktig å huske forskjellen når man skal uttale seg om lyd.

 

Jeg tror ikke du har lest hva folk skriver, jeg sier jo f.eks at jeg synes lyden er alt for høy...

 

Edit: Det skal sies at jeg har dansk rom, men tviler på at det gjør noen forskjell...

 

Det var ikke rettet til deg eller noen spesiell person, bare husker fra tidligere diskusjoner at enkelte mente diverse utstyr hadde god lyd da apparatet spilte høyt :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...