Gå til innhold

Tre feil, ingen internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en helt klar framgang for enkeltindividets rettsikkerhet at man nå kan straffes etter å ha blitt anklaget tre ganger.

 

Neste gang det kommer opp en ny krig så bør det ikke bli Iran eller Nord-Korea, det bør f**nmeg bli musikk/filmindustrien. Med tanke på all dri**en de spyr ut som selger ene og alene på grunn av et veldrevet promosjonsapparat burde de være glade at noen gidder å laste ned produktene deres.

Lenke til kommentar
NEI til EU! EU er noe forbanna møkk! Eneste som er positivt er at mulignes avgiftene ikke hadde blitt så høye!

 

Meeeen anngående denne saken, så er det vel noe vi alle vet... At Franskmenn er litt sære av seg...

Dette har vel strent talt ikke noe med EU å gjøre, EU har jo jobbet mot disse lovene. Dette er så vidt jeg skjønner Frankriket som velger å ikke føye seg etter EU, mye på samme måten som Norge (i teorien) har vetorett i forhold til EØS. Edit: Etter nærmere gjennomlesning så er er det vel kanskje EU som velger å ignorere loven som sier at "3 strikes" lov ikke skulle være lov, men det er fortsatt en fransk lov som innføres, og det er Frankriket som burde bli sendt dritt etter, ikke EU.

 

Du kan forresten legge til i positive ting om EU at det ellers så krigsherjede Europa har blitt et ganske fredelig sted med EU, vi ser blant annet at de to ellers så krigerske naboene Frankriket og Tyskland nå samarbeider godt.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Hmm, er det virkelig lov i hht. til den franske grunnloven? Kan man virkelig bli straffet basert på anklager uten at skyld er bevist?

Det må da handle om at man blir dømt 3 ganger, ellers blir det plutselig ingen som sitter igjen på nettet i Frankriket slik som plate og filmbransjen sender ut klager etter telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Hmm, er det virkelig lov i hht. til den franske grunnloven? Kan man virkelig bli straffet basert på anklager uten at skyld er bevist?

Det må da handle om at man blir dømt 3 ganger, ellers blir det plutselig ingen som sitter igjen på nettet i Frankriket slik som plate og filmbransjen sender ut klager etter telefonkatalogen.

Det er ikke slik jeg oppfatter artikkelen.

 

Trist dag for rettsikkerheten.

Lenke til kommentar

Nytt lovforslag! Det er fullt lovlig å sprenge, skyte, smadre og knase hovedkvarterene til selskap som anklager deg for piratvirksomhet, etthvert forsøk fra de på å stoppe deg er ikke lovlig!

 

Sånn, da er det blitt mer rettferdig og vi blir kanskje kvitt litt rusk og unyttige gjerrige kranglefanter i samfunnet siden de kan nyte litt rødt blekk i restaurering av kontorer, pluss at byggebransjen går oppover igjen siden de får konstant renoveringsjobber, finanskrisen er herved løst og jeg ser ingen bakdeler :p

 

 

Men seriøst talt altså, slikt skrammel kan man da ikke innføre, de fleste krypterer trafikken og da går MPAA og co på random og plutselig blir en masse uskyldige som laster ned Linux distroer osv via torrent tatt for "Piratkopiering" Nei ærlig talt, kvitt dere med MPAA og co først.

Lenke til kommentar

Det er saker som dette som bidrar til at folk piratkopierer enda mer. Flott at ISP'er skal fungere som politi, dommer og bøddel, det strider jo ikke mot rettssikkerheten i det hele tatt. En ting er at folk blir anmeldt for å piratkopiere musikk og film, da kan de hvertfall få lov til å forsvare seg i en rettssak og motparten må bevise at det har vært gjort noe straffbart. En annen ting er at film/musikk bransjen bare kan anklage noen for å gjøre det og så mister de tilgangen til internett.. det er jo helt tilbakestående å engang tenke slikt.

 

Må filmbransjen og musikkbransjen i sin nåværende form dø. De har hatt all verdens tid til å legge til rette for at brukere skal kunne kjøpe musikk, film og serier på nett uten at noe har skjedd. Det er først de siste årene at de har fått øynene opp for internett og dets muligheter. Før det var internett den store stygge "fienden" som stjal alle inntekter.

 

Folk vil ha musikk, filmer og serier uten begrensinger. Ikke tro at vi er dumme og tar til takke med musikk som kun kan spilles på en spiller, eller må kjøpes på nytt om vi er så uheldige å ha harddisk kræsj. Vi vil kunne se filmer vi kjøper på hvilken som helst TV eller avspiller. Blu-ray sin DRM er en vits og vi piratkopierer heller filmer fra nett enn å "leie" dem.

 

Jeg ser sikkert 5-6 serier i uken som jeg laster ned. Dette er serier som ikke går på norsk TV og hvor selskapene uansett ikke hadde tjent noen penger på meg. Jeg hadde kjøpt disse seriene om jeg kunne lastet dem ned i HD (720p) i MPEG-4 AVC/H.264 format UTEN DRM, og de ikke kostet mer enn 20-25Kr pr episode. Det blir ca 250-300 kr for en sesong av en serie. Penger de ellers IKKE hadde fått inn siden jeg nå laster de ned fra kjente torrentsider.

 

Så hva blir det til, skal jeg få laste ned seriene mine lovlig eller må jeg fortsette å hente de fra pirathavnen? Eller skal dere prøve å tvinge på oss retarderte lover her i Norge også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...