Gå til innhold

Anmeldelse: The Last Remnant (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Platforms: xbox360 ( ps3 når ingen som aner når det kommer TBA)

Publisher: Square Enix

Developer: Square Enix

 

UT3 engine er vel den værste de kunne brukt siden den er plaga texture som sakte blir skarpere eller bare er et eneste blurr, men men liker en rpg så ser det ok ut, hører storien er 'meh' på andre preview men hehe.

 

Bestilte min fra absoluttspill.no siden det tar 1 dag til meg fra dem, rask gitt.

Lenke til kommentar

Liker du egentlig JRPG's? Hadde håpet på at Øystein Furevik skulle anmelde dette spillet, siden jeg stoler på hans mening om JRPG eller RPG generelt.

 

Bra skrevet omtale, er bare litt skuffet over all kritikken. Skal nok ha spillet uansett, så jeg får testa det selv. Kanskje jeg er enig med deg da, kanskje ikke :)

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av både JRPG-spill og rollespill generelt. Lost Odyssey er et av de beste spillene jeg har prøvd de siste årene, og Final Fantasy IX er et av de beste spillene jeg har prøvd noensinne. Resten av topplista mi består for øvrig utelukkende av rollespill, i tilfelle du skulle tvile på om det er en sjanger jeg brenner for :)

Lenke til kommentar

Hørest bra ut, og er helt enig :)

 

Det virka bare som du trakk litt vel mye pga hakking og lastetider. Og med den nye funksjonen til xbox360 der du kan installere spillene på disk for å speede opp laste tidene, børr vel ikke slike ting ha alt for mye å si?

 

Men men, kanskje spillet jeg har venta så lenge på nå faktisk bare er middelmådig...

Lenke til kommentar

Hehe, det er flere grunner til at jeg trakk det ned såpass mye. Kampsystemet er forholdsvis tamt, og du kan ikke en gang velge mellom ulike typer magi eller angrep i kamp. Den taktiske delen av kampen er 50% tilfeldigheter og 50% gimmik, siden du ikke selv kan initiere for eksempel flankeangrep. I stedet er det bare en reaksjon på blant annet hvor mange som angriper en union.

 

Å installere spillet på harddisken bedrer både lastetidene og hakkingen en del, men begge deler er fortsatt uholdbare. Spillet laster konstant, så et par sekunder fra eller til gjorde ikke så mye for irritasjonen som det at det lastet på helt irrasjonelle tidspunkt.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

jeg syntes det hørtes spennende ut for en stund siden, men det var den tiden, stoler på disse folka å unngår det.

når jeg kjøper JRPG skal det være et veldig bra:)

noen som har hørt noe om et nytt lost odyssey?:p

for det var konge synes jeg. spent på om FF13 greier å toppe storryen til Lost Odyssey:P

Lenke til kommentar

Odesseiron, poenget er vel å dra deg litt bort ifra å skulle mikrostyre alt som skjer. Etterhvert styrer man tross alt ganske mange personer. Skulle du drive å velge magi og angrepstype hele tiden ville kampene bare tatt enda mer tid uten at du får noe særlig igjen for det.

 

Man får velge hva slags hovedtype man ønsker da. Om man ønsker hovedsaklig magi, kamp eller helbrede/buffe. I mine øyne fungerer det fint, og hva man kan velge er avhengig av antall action points som man lett kan samle opp ved å ta litt forsiktige angrep i starten.

 

Synes også du overdriver ift den taktiske delen. Hva du velger å angripe og hvordan har en del å si for utfallet. Klart det er litt gimmick (er det ikke alltid litt gimmick med JRPG-er, tross alt?) og klart det er tilfeldigheter, men det er da mer enn det. Som sagt, du kan ikke bare velge vilt. Spesielt ikke i de vanskeligere kampene.

 

Flankeangrep kan du fint initiere. Det gjør du ved å angripe med mer enn én union. En av de få tingene som faktisk står i manualen (som er rimelig mangelfull, forøvrig). Angriper du samme fiende med mer enn tre får du rear assault på den fjerde. Angriper du med fem får du massive assault. Det er faktisk ganske simpelt. Forøvrig, noen store monstre som drager og fiends trenger tre unionen før det blir flankeangrep. Men det er forutsigbart når du har kjempet mot før.

 

Kampsystemet er faktisk en av de tingene som fungerer overraskende bra i The Last Remnant synes jeg. Dog kan det bli litt mye til tider, det blir etterhvert ganske mange kamper... Personlig syntes jeg det er veldig greit å holde oversikten under kampene, og hvem som angriper eller hjelper hvem er lett å se. Historien er ok, musikken er veldig bra, stemmeskuespillet er helt greit. Enig i at det er mye hakking, men det er aldri noe som gjør at du ikke får til å spille. Jeg for min del ble vant til det etter en stund, og legger ikke merke til det lenger, faktisk. Det hjalp en del å installere på HD også, forøvrig. Det hjalp også i forhold til lastinga som det er rimelig mye av.

 

Jeg tror det hjelper å bestemme seg for å overse problemene og heller kose seg med det som fungerer. Det er i alle fall hva jeg har gjort. :) Nå har jeg ikke spilt det igjennom enda da, så det kan hende min oppfatning endrer seg mot slutten, men så langt har det vært artig.

Lenke til kommentar

Det handler jo om preferanser, og jeg foretrekker det taktiske elementet (ironisk nok i denne sammenhengen) det å velge angrep tilfører kampene. Det er jo en svært viktig del av kampsystemet i for eksempel Final Fantasy og Lost Odyssey.

 

Jeg er fullstendig klar over hvorfor flanke- og bakangrep skjer, men det virker rart å gjøre et poeng ut av det når det bare er en måte å si at to/tre/flere unioner angriper en annen union. Da hadde det vært like greit å bare gi bonusene direkte, i stedet for å gi det misvisende navn og hive det inn i videoer og på skjermbillder for å få kampdelen til å se taktisk ut. Noe den knapt er.

 

Å overse problemene har jeg prøvd, men når de stadig vekk erstattes med nye mister jeg gløden. Jeg har gitt The Last Remnant nok av sjanser, og jeg liker mange sider ved det, men det er rett og slett ikke et godt spill i forhold til de spillene det må konkurrere mot.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Odesseiron, poenget er vel å dra deg litt bort ifra å skulle mikrostyre alt som skjer. Etterhvert styrer man tross alt ganske mange personer. Skulle du drive å velge magi og angrepstype hele tiden ville kampene bare tatt enda mer tid uten at du får noe særlig igjen for det.

 

Man får velge hva slags hovedtype man ønsker da. Om man ønsker hovedsaklig magi, kamp eller helbrede/buffe. I mine øyne fungerer det fint, og hva man kan velge er avhengig av antall action points som man lett kan samle opp ved å ta litt forsiktige angrep i starten.

 

Synes også du overdriver ift den taktiske delen. Hva du velger å angripe og hvordan har en del å si for utfallet. Klart det er litt gimmick (er det ikke alltid litt gimmick med JRPG-er, tross alt?) og klart det er tilfeldigheter, men det er da mer enn det. Som sagt, du kan ikke bare velge vilt. Spesielt ikke i de vanskeligere kampene.

 

Flankeangrep kan du fint initiere. Det gjør du ved å angripe med mer enn én union. En av de få tingene som faktisk står i manualen (som er rimelig mangelfull, forøvrig). Angriper du samme fiende med mer enn tre får du rear assault på den fjerde. Angriper du med fem får du massive assault. Det er faktisk ganske simpelt. Forøvrig, noen store monstre som drager og fiends trenger tre unionen før det blir flankeangrep. Men det er forutsigbart når du har kjempet mot før.

 

Kampsystemet er faktisk en av de tingene som fungerer overraskende bra i The Last Remnant synes jeg. Dog kan det bli litt mye til tider, det blir etterhvert ganske mange kamper... Personlig syntes jeg det er veldig greit å holde oversikten under kampene, og hvem som angriper eller hjelper hvem er lett å se. Historien er ok, musikken er veldig bra, stemmeskuespillet er helt greit. Enig i at det er mye hakking, men det er aldri noe som gjør at du ikke får til å spille. Jeg for min del ble vant til det etter en stund, og legger ikke merke til det lenger, faktisk. Det hjalp en del å installere på HD også, forøvrig. Det hjalp også i forhold til lastinga som det er rimelig mye av.

 

Jeg tror det hjelper å bestemme seg for å overse problemene og heller kose seg med det som fungerer. Det er i alle fall hva jeg har gjort. :) Nå har jeg ikke spilt det igjennom enda da, så det kan hende min oppfatning endrer seg mot slutten, men så langt har det vært artig.

 

 

nå hadde det jo blitt feil hvis en spilleannmelder bestemte seg for å overse problemene:P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...