Gå til innhold

– Grønne telefoner er bløff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så kan jeg si at om de selger noe som er miljøvennlig eller ei det blåser jeg lang marsj i.

Jeg tar det som funker best så lenge det ikke lekker giftige stoffer som rammer meg, om de kapper ned noen trær dumper noen gamle telefoner istedet for å resirkulere bryr meg svært lite.

 

Dog er jeg ikke deres storkunde heller da, jeg bytter sjelden telefon, og jeg bytter ikke før den telefonen jeg har har gått sluttet å funke.

Lenke til kommentar
Jeg tar det som funker best så lenge det ikke lekker giftige stoffer som rammer meg, om de kapper ned noen trær dumper noen gamle telefoner istedet for å resirkulere bryr meg svært lite.

 

Det er desverre slik at de fleste trenger økonomiske insentiver for å endre adferd. Avskoging stod for 19% av karbondioksidutslippene i 2007.

 

Jeg vil tro det er bruken av tungmetaller og energiforbruk i produksjon de områdene hvor mobil- og elektronikkindustrien har størst potensial for forbedring.

Lenke til kommentar

Syns det er en hyggelig tanke at eg bruka mobil fra en miljøbevisst produsent, men det vil ikkje vere avgjerande i et kjøp av ny mobil...

 

@007cd

Jeg tar det som funker best så lenge det ikke lekker giftige stoffer som rammer meg

 

Tenkt på kidsa dine? dei det går ut over, fordi dei skal vekse opp i den verdenen vi no er med på å forme. Slik tenker i alle fall eg, sjøl om eg ikkje gjer stort anna enn å bruke minst mulig bil og andre forurensande ting, og å resirkulere det som er lett å resirkulere :p

Endret av olz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...