Gå til innhold

AMD kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prismessig så legger disse seg allerede 500kr under en Intel cpu på samme hastighet, men ytelsemessig så vil en Phenom 9950 Be ligge ca 20% under Intel sin konkurrent Q6700.

 

Tomshardware :

127.60 Fps I crysis med Q6700 Pris : 1943 Fps/Kr = 15.227

107.80 Fps I crysis med Phenom 9950 Be Pris : 1442 = 13.37

 

Rent overklokkingsmessig så kan man forvente ca 500Mhz økning på Amd phenom mens med Q6700 tipper jeg det ligger på mellom 600 og 1200Mhz mer. Tar man dette i betrakning så blir vel intel sin cpu fortsatt det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Selvsagt, for det er bare ytelsen i Crysis som teller.

Selvsagt ikke, men for å unngå et unødvendig langt innlegg for å poengtere ytelseforskjellen oppsumerte jeg det med Crysis.

 

Du kan selv benytte deg av følgende tabeller og se hvem som ligger best ann :

 

http://www.tomshardware.com/charts/desktop...me-MP3,828.html

http://www.tomshardware.com/charts/desktop...-Max-9,836.html

http://www.tomshardware.com/charts/desktop...-Suite,813.html

 

Etc.

Lenke til kommentar

For de fleste spiller vel ikke 100 vs 120 FPS så veldig mye rolle. så lenge ytelsen er bra nok så holder det vel for stort sett de fleste. 500-1000 kroner derimot kan bety noe for mange. Personlig går jeg heller for en god-nok-men noe billigere prosessor.

 

Jeg tror ikke opplevelsen og gleden av å spille med en CPU til 9000 er særlig mye større enn å spille med et oppsett som er god nok til 2000 (inkl. hovedkort og ram). Slenger man på et bra skjermkort tror jeg gleden er den samme for de fleste og for de fleste spillene som er ute så langt.

Lenke til kommentar
Prismessig så legger disse seg allerede 500kr under en Intel cpu på samme hastighet, men ytelsemessig så vil en Phenom 9950 Be ligge ca 20% under Intel sin konkurrent Q6700.

 

Tomshardware :

127.60 Fps I crysis med Q6700 Pris : 1943 Fps/Kr = 15.227

107.80 Fps I crysis med Phenom 9950 Be Pris : 1442 = 13.37

 

Rent overklokkingsmessig så kan man forvente ca 500Mhz økning på Amd phenom mens med Q6700 tipper jeg det ligger på mellom 600 og 1200Mhz mer. Tar man dette i betrakning så blir vel intel sin cpu fortsatt det beste kjøpet.

 

Samt 95% av de som kjøper driver ikke med overklokking.

Lenke til kommentar

http://www.pcgameshardware.com/aid,663817/...3817&page=2

 

Cpu er viktigere enn mange her tror for god flyt i enkelte spill. I far cry 2 for eksempel trenger man 9950 for å få god flyt(50 fps snitt, 30-40 er bare spillbart men gir ikke særlig god opplevelse). Jeg har selv 5000+ på 3,1 ghz sammen med 3870 (900/2422 mhz)og jeg klarer ikke få fps over 45 fps uten å ta alt på laveste, mens fra medium til high gir bare 5 mindre.

Lenke til kommentar
Mye pent her, og selv er jeg ikke trist over at min 9950BE senkes litt i pris nå. Ellers er det Deneb II jeg ser mest mot nå.

 

Dog flotte CPUer her for maange AM2+ løsninger.

 

Deneb II på 3Ghz skal vist komme med et ganske så stort "headroom" for overklokking, spørs om Amd gjør dette bevist nå for å skape konkurranse mot Core 2 duo og i7 på 45nm og 32nm senere.

 

greier Deneb å tilnærme seg ytelse pr Mhz til siste Core 2 duo og i7 stiller ting seg veldig bra, da trenger kun prisen å være litt lavere enn intel sin.

Lenke til kommentar

Disse prisreduksjonene er ikke uventet, siden AMD straks kommer med nye Opteron- og Phenom-serier. AMD har jo også Intels nye Nehalem-generasjon å tenke på. Da er det greit å redusere prisene på de "gamle" prosessorene sine. Dessuten er dollaren blitt såpass sterk i forhold til f.eks. norske kroner at det sikekrt hjelper på salget for en storeksportør som AMD å senke prisene litt.

 

Jeg har tro på Phenom II. Det kan bli en nesten like stor suksess som K7 var for AMD. Hovedforskjellen i dag, og da AMD lanserte K7, er at denne gang har Intel allerede svaret (med Nehalem). Men hvis de tidlige testene av Deneb er representative for generasjonen, og AMD holder konkurransedyktige priser i forhold til Intels Core 2-serie, tror jeg Phenom II blir en stor suksess for AMD. Nehalem er altfor dyr for vanlige dødlige foreløpig, når vi tenker på at man også må ha nytt hovedkort og minne. Derfor vil nok markedet være fokusert på Core 2 en stund ennå. Det er også en risiko Intel tar når de går helt over til DDR3. Phenom II-kunder behøver stort sett ikke å skifte hovedkort for å oppgradere og kan også bruke sine eksisterende RAM-brikker. Samtidig kan de kundene som ønsker DDR3 få dette til Phenom II gjennom et AM3-hovedkort.

 

Så vidt jeg kan se sitter AMD nå med bedre kort enn Intel. Intel har flere ess på hånden, mens AMD har bredden i en Straight.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...