Gå til innhold

Ebay på norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er selgere som har erfaring så er det ofte bare velvilje å spore hvis du spør om frakt til Norge. Det er jo begrenset hvor mye de som bare selger en ting orker å lære seg om toll import og frakt bare for å få 5$ ekstra for tingen sin.

 

Edit: Dette blir dyrt.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ah, veldig bra. Jeg har heller ikke tatt i bruk ebay før nettopp pga at jeg ikke gidder stresse med å spørre alle og enhver om frakt hele tiden. Finner masse bra deler til RC helikopter som jeg trenger til en billig penge, så dette ser lovende ut så langt :=)

Lenke til kommentar

Lurer på om det er marked for norske selgere å SELGE her og ? QXL er jo bare noe møl i forhold til hva det var for 4-5 år siden. Da var det jo kos med QXL og private selgere og en fant ting, nå finner en stort sett de samme 40-50 firmaene som går igjen og litt privat innimellom. Føles jo som netthandelen 2. .

 

Har brukt ebay aktivt selv siden 2003 , og gjort mange gode handler. Synd dollaren er så høy, syns den kunne vært fast på 5 jeg :)

 

vi får nå se.. la denne "sette" seg litt og kanskje om et år , så er det bra å selge her og for norske selgere ? Har ingenting mot å sende hvor det skal være, så lenge de dekekr frakt. Though, posten norge er dyr..

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke JetCarrier om det er problemer med og få levert varer til Norge ?

 

http://www.jetcarrier.com/default.asp

 

Har sjøl brukt Ebay siden 2000 og JetCarrier i flere år.

Handle for det meste i fra Amerikanske selgere og har spart mye på det. Sjøl om man bruker JetCarrier til og frakte det jeg kjøper over dammen.

Med JetCarrier får du en Amerikansk mailbox og da en amerikansk adresse og forholde deg til.

Med en JetCarrier Mailbox kan du handle varer i USA og få de levert på nærmeste postkontor eller hjem på døra.

Kan vel nesten ikke bli enklere.

Lenke til kommentar

Jetcarrier tar seg såpass godt betalt at det er uaktuellt for småting.

Foreløpig er den norske utgaven såpass mye dårligere en orginalen at jge neppe kommer til å bytte enda. Vær forøvrig obs over at det tydeligvis er en "missing link" som gjør at man kan overby seg selv om man byr både via den norske og amerikanske siden (den britiske utgaven har ikke slike problemer).

Lenke til kommentar
Det er så, men det er fortsatt mye greiere å få opp en liste over auksjoner som er listet til å sende globalt.

 

På mye av fotoutstyret jeg kikker på spesifiserer dessuten ofte selgerene at de ikke vil sende utenfor statene ...

Kan du ikkje velge "Items available to = Norway?

Jeg har gode erfaringer med å spørre selger. Mange selgere, spesielt i USA, er skremt av rykter om problemer med useriøse kjøpere i andre land, og setter derfor US only for å være på den sikre siden. Men når jeg skriver til dem og sier jeg er fra Norge og viser til 100% positiv feedback på tilsvarende handler, så sier de mye oftere ja enn nei. Jeg velger auksjoner der jeg kan betale med PayPal, så slipper både selger og jeg å forholde seg til internasjonale pengeoverføringer, og det gjør de enklere å få dem til å selge til Norge.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Problemet derimot, blir at søkemulighetene på denne "norske" versjonen, i alle fall foreløpig, suger. Man kan ikke søke i kategorier, kun på søkefelt, og dermed må man enten søke på svært spesifikke ting, eller så må man bla igjennom mange tusen treff.

 

Blir litt håpløst å bare surfe innom kategorier slik jeg pleier å gjøre på eBay, for å se om jeg finner noe interessant.

Lenke til kommentar
Jeg har gode erfaringer med å spørre selger. Mange selgere, spesielt i USA, er skremt av rykter om problemer med useriøse kjøpere i andre land, og setter derfor US only for å være på den sikre siden. Men når jeg skriver til dem og sier jeg er fra Norge og viser til 100% positiv feedback på tilsvarende handler, så sier de mye oftere ja enn nei.

 

Har samme erfaring som deg. Jeg vil tror jeg får rundt 70-80% ja til å sende til norge på US eller UK only auksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...