Gå til innhold

Bannlyser Iphone-reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv vil jeg si at Apple-Reklamene er urealistiske. Men måten de gjennomfører reklamen på viser grunnfunksjonene meget bra selv om de ikke er like realistiske til alle tider. De som står bak disse rekalmene har klart å holde en stil som det lukter Setev Jobs av lange veier.

 

Men det å bannlyse reklamer som den i England er å overdrive sterkt.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Hvorfor det? Om jeg ikke husker helt feil har man der tilsvarende lovverk som man har i Norge, altså at det reklamen formidler må være sant.

 

Er dette tilfellet, så må nok all reklame på TV bannlyses. Hvor ofte har du fått en burger som er ut som dem på TV? Fungerer antirynke-kremen? Hva med TV-Shop? Får du biceps store som medisinballer av å trene 3min hver dag i en uke?

 

Jeg synes folk overreagerer kraftig. Man har etter mange års bombardering med reklame utvilket en skepsis mot produkter som blir reklamert som over gjennomsnitlig rask, fantastisk, og sunn. Har man ikke fått med seg at reklameverdenen handler om å tiltrekke seg kunder, og at det hele handler om å selge, så ønsker jeg dem lykke til i den virkelige verden.

 

Angående Apples reklame, så er dette intet nytt. At folk reagerer først nå er merkelig. En annen aktør som er langt over grensen er HPs reklamer. Der går ting veldig fort! Ingen venting, og det er ikke måte på hvor personlig PCen din kan bli.

Lenke til kommentar

17 privatpersoner mener at reklamen er misvisende, og har derfor klaget den inn for ASA.

 

Det er bare å gjøe det samme her hjemme dersom du mener rynkekremen ikke holder det den lover.

 

TV-Shop sender så vidt jeg vet fra England (iallefall på Viasat) og ligger derfor ikke under norsk lov. Av samme grunn kan TV3 ha reklame rettet mot barn, mens TV2 ikke kan sende det.

Lenke til kommentar
Har sett den norske reklamen, men har aldri reagert på hastigheten ...

 

Ikke jeg heller... har ikke problemer med å skjønne at dette dreier seg om reklame, og som regel kan man si at all reklame overdriver en smule.

 

Dessuten vil jeg heller at reklame for Iphone "spinner" i vei over skjermen kjapt, enn at den "treger" i vei med reell hastighet...

Lenke til kommentar

Er dere helt bak mål?

 

Poenget med reklamen er jo å vise funksjoner, ikke hvor tregt/raskt datanettverk OPERATØREN tilbyr. Alle som har mobil vet vel hvor uberegnelig dekning og hastighet er?

 

Dette blir for typisk amobil. Tråle nettet etter lite flatterende saker om Apple kun for å få lesere. Hvis iPhone er så forferdelig, hvorfor lanserer dere da alle touchscreentelefoner som kommer ut som mulige "iphone killere"? Skjerp dere!!!

Lenke til kommentar

Jeg syns dette er bra, det er alltid irriterende å se en reklame uten å være klar over om det er reelt det man ser.

 

Og Fatmax, jeg tror poenget her er at selv om datanettverket hadde vært perfekt, så er ikke selve hardwaren så rask som i reklamen. Det er ihvertfall min erfaring på iPhonen min.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg det finnes nok reklame å ta tak i hvis man skal bannlyse dem for å ikke være realistiske eller vise sannheten. Personlig syntes jeg iPhone-reklamen som sendes i Norge er helt ok. Mye annen reklame som irriterer meg mer pga total mangel på realisme.

 

Var noen år siden jeg så en bil som kjørte opp ned i taket på en bygning, igjen et av mange eksempler på at det du ser på tv av reklame som oftest er langt unna sannheten.

Lenke til kommentar
Var noen år siden jeg så en bil som kjørte opp ned i taket på en bygning, igjen et av mange eksempler på at det du ser på tv av reklame som oftest er langt unna sannheten.

 

Det er en klar forskjell om reklamen virkelig HEVDER at bilen kan kjøre opp ned eller om det bare er noe som vises. Det er forsåvidt ingen som sier hei kjøper du denne bilen kan du også kjøre opp ned.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...