Gå til innhold

Kan du ta bilder av månen med mobilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fancy artikkel. Mye moro man kan finne ut av om man har ltit fantasti.
Takker for hyggelig tilbakemelding.
Men journalistnavn: Codename Paragon? Er det en litt hemmelig mann/dame som skriver artiklene?

La oss si jeg er litt diskre, men at et par av redaktørene vet hvem jeg er slik at det ikke skal være noen tvil om mitt utgangspunkt. Derfor skriver jeg ikke om ting der jeg har partsinteresse.

Lenke til kommentar
Har prøvd dette trikset på en håndfull kikkerter og resultatet varierer fra ubrukelig til informativt. Kan noen feks. forklare meg hvorfor synsfeltet på en kikkert er for trangt for en mobil og hva jeg kan gjøre med det? :)

 

Det har vel både noe med forstørrelsen og kvaliteten på kikkerten. Høy forstørrelse og billig konstruksjon gir liten okulardiameter/innsynsvinkel/øyeavstand. Selv har jeg en liten Olympus PC-1 kikkert med 8 ganger forstørrelse, den har stor okulardiameter/innsysnvinkel (16.5mm øyeavstand) og fungerer fint selv med vanlig digitalkamera.

Lenke til kommentar
Fancy artikkel. Mye moro man kan finne ut av om man har ltit fantasti.
Takker for hyggelig tilbakemelding.
Men journalistnavn: Codename Paragon? Er det en litt hemmelig mann/dame som skriver artiklene?

La oss si jeg er litt diskre, men at et par av redaktørene vet hvem jeg er slik at det ikke skal være noen tvil om mitt utgangspunkt. Derfor skriver jeg ikke om ting der jeg har partsinteresse.

 

Allright! Da er jeg med. Da kan jeg lage mine egne teorier om hvem denne personen innhyllet i mystikkens tåker er. For øyeblikket så føler jeg at du kan ha etternavnet Ødegård :)

 

Neida, jeg skal ikke klage. Som jeg sa, det var en interessant artikkel, en litt finurlig måte å se verden på. En utfordring som ble løst på fortreffelig vis... Stå på videre!

Lenke til kommentar

Heh, Ødegård er en artig kar, men det er nok ikke meg. Derimot kan jeg bekrefte jeg skal stå på videre, og jeg oppdaget til min lille overraskelse at forfatterinfoen her ikke er helt samstemt.

For Amobil har jeg bare skrevet en artikkel: http://www.amobil.no/forfattere/89867

Derimot har jeg skrevet en god del mer for HW: http://www.hardware.no/forfattere/89867

Det ser ut til at publiseringssystemet ikke er helt synkronisert selv om begge nettsteder er samme nettverk, men jeg tror at det er endel jeg har skrevet på HW som kan interessere Amobil-lesere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...