Gå til innhold

Torturér maskinen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat fra artikkelen:

"GPU Memtest: En test basert på CUDA for å teste skjermkortets minne. Utviklerne hevder denne testen er bedre på å finne produksjonsfeil enn feil forårsaket av overklokking. (Undertegnede testet dette selv, og på et 4870x2 dukket det opp flere titalls tusen feil selv på under standard hastigheter"

 

Nå har vel aldri CUDA funket på ATI kort, og etter å ha testet dette GPU memtest, med flere tusen feil i første run, og 13 feil i andre, så tror jeg nok dette er håpløst på et HD4870x2 eller andre ATI kort... Tror ikke du bør sende tilbake kortet ditt basert på dette programmet.........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er en beta, og det hadde sikkert vært en fordel å respektere utvikleren av OCCT.

 

Når det gjelder Bios-verdier som temps, volts etc så er det *mange* hk/bios-varianter som kun "støttes" av proprietære utilites fra produsent.

Noen gang ikke fra de heller.

Typisk er 12V-rails.

 

En stabil PC er en PC/system som ikke krasjer under den bruk den er satt til.

Er det idle som varmeovn og "lagringsserver" er det bra nok.

 

En PC/system krasjer friskt på standard klokk gitt råtne drivere og/eller vesentlige kompoenter er defekte (hk, RAM, skjermkort...etc).

 

OCCT er utvilsomt ett av de bedre verktøy for stabilitetstest. :)

Lenke til kommentar
Dette er en beta, og det hadde sikkert vært en fordel å respektere utvikleren av OCCT.

 

Når det gjelder Bios-verdier som temps, volts etc så er det *mange* hk/bios-varianter som kun "støttes" av proprietære utilites fra produsent.

Noen gang ikke fra de heller.

Typisk er 12V-rails.

 

En stabil PC er en PC/system som ikke krasjer under den bruk den er satt til.

Er det idle som varmeovn og "lagringsserver" er det bra nok.

 

En PC/system krasjer friskt på standard klokk gitt råtne drivere og/eller vesentlige kompoenter er defekte (hk, RAM, skjermkort...etc).

 

OCCT er utvilsomt ett av de bedre verktøy for stabilitetstest. :)

 

Inkluderingen av Linpack er flott, og kommer nok til å sette et støkk i enkelte anngående tempraturer, ser ut som den støtter den både 32bit og 64bit...

Når det gjelder GPU Memtest, så er det slik at denne IKKE støtter ATI kort, noe utvikleren selv sier i linken til XS forumet i artikkelen.

 

Sitat fra XS:

"Yes, only Nvidia supports CUDA. ATI has its own language, incompatible of course, and far, far, away from CUDA it terms of simplicity, documentation, and stuff.

 

Plus, i don't have an ATI card.

 

I'll add a function soon that detects if you can run the GPU mem test, or otherwise greys the option."

 

Så Adrian, det er altså ikke noe galt med ditt HD4870x2 kort, kun at denne er bare for Nvidia kort....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Edit: Legger til noe annet som er mer relatert til topic:

Kjempe bra dette! Liker alt i ett programer som dette, og for nvidia brukere tror jeg nok dette er helt toppen, da man kan få testa skjermkorta litt nøye med dette programet. Jeg testa mine og hadde ingen feil i minnet/cuda...

Liker veldig godt at den tar frem grafer, men den har vist ingen grafer for GPU temperatur som jeg kan se.. men kan også være fordi korta mine er litt sære og fungerer bare å leses av fra noen få programer.

 

 

Ok.. jeg fikk bluescreen med en gang jeg tok powersuply testen:S kanskje det er den som er skyld i alle problemene mine.. men hvordan i F... skal den kunne bevise at det er powersuply som dropper ut og ikke CPU f.eks. :S får feil i cpu også.. Har noe jævla bug med maskina mi.. ingenting ser ut til å være galt hver for seg, men sammen er ALT feil:S

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Ok.. jeg fikk bluescreen med en gang jeg tok powersuply testen:S kanskje det er den som er skyld i alle problemene mine.. men hvordan i F... skal den kunne bevise at det er powersuply som dropper ut og ikke CPU f.eks. :S får feil i cpu også.. Har noe jævla bug med maskina mi.. ingenting ser ut til å være galt hver for seg, men sammen er ALT feil:S

 

Sjekk grafene og se om den faller kraftig under belastning.

Lenke til kommentar
Ok.. jeg fikk bluescreen med en gang jeg tok powersuply testen:S kanskje det er den som er skyld i alle problemene mine.. men hvordan i F... skal den kunne bevise at det er powersuply som dropper ut og ikke CPU f.eks. :S får feil i cpu også.. Har noe jævla bug med maskina mi.. ingenting ser ut til å være galt hver for seg, men sammen er ALT feil:S
Problem med strømforsyning er vanligere enn folk tror.

Så se listen over komponenter, så kanskje noe utmerker seg.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg sjekka grafene når jeg får bluescreen?:S det lagres vel neppe da.. fant ikke noe i allefall..

 

efikkan: Jeg har trøbbel med at når maskina har vært avslått en stund og jeg skrur den på så er den ikke stabil lengre.. før den har gått seg "varm" igjen.. +at når den har vært avslått må jeg starte opp uten sli-bridge og starte på nytt igjen med den for at den skal finne SLi.. ikke noe driverfeil.. testa formatering, linux, winxp, win vista og win7.. samme problem..

Hva mener du med se listen over komponenter?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg sjekka grafene når jeg får bluescreen?:S det lagres vel neppe da.. fant ikke noe i allefall..

 

efikkan: Jeg har trøbbel med at når maskina har vært avslått en stund og jeg skrur den på så er den ikke stabil lengre.. før den har gått seg "varm" igjen.. +at når den har vært avslått må jeg starte opp uten sli-bridge og starte på nytt igjen med den for at den skal finne SLi.. ikke noe driverfeil.. testa formatering, linux, winxp, win vista og win7.. samme problem..

Hva mener du med se listen over komponenter?

Det er helt normalt at en for høyt overklokket CPU/NB/FSB kan streike på den måten du beskriver etter å ha blitt slått av eller rebootet. Gå ned litt på FSB/CPU, og se hvordan det går, effektbruken på f.eks 100mhz lavere hastighet på CPU er ikke mer enn 5w eller noe deromkring...

Lenke til kommentar
Det er helt normalt at en for høyt overklokket CPU/NB/FSB kan streike på den måten du beskriver etter å ha blitt slått av eller rebootet. Gå ned litt på FSB/CPU, og se hvordan det går, effektbruken på f.eks 100mhz lavere hastighet på CPU er ikke mer enn 5w eller noe deromkring...

 

joda, vet det.. men om maskina bare er avslått i 1times tid er det ikke noe problem.. eller 1000restart for den saks skyld.. er bare om den står av hele natten f.eks..

 

hmm, jeg har samme problemet @ stock faktisk..:/

 

Edit: Jeg var inne på strømforskyningen en stund, og tenkte det kanskje rett og slett var sikringsskapet, siden sikringen noen gang går når jeg skrur på knappen bak pcen. Men samme problem hadde jeg da jeg kobla opp maskina på TromsøLAn.. men når den førsta var oppe å gikk, så fungerte alt som bare det.

 

edit2: når sant skal sies, så har jeg oppnådd 4,75ghz på luft faktisk.. og når jeg da har trøbbel @ stock så lurer jeg på hva det egentlig er som er galt:S har fått krysstesta alt nå.. ingenting er galt hver for seg.. men tenkte ikke på å teste strømforskyninga..

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Du bør kanskje vurdere om tema bør flyttes over i egen diskusjon.

 

Ingenting utpeker seg spesielt i oppsettet. Hvis du ikke allerede har prøvd å titte på spenningen på kanalene i strømforsyningen. Hvis det er oppstarten som er problemet, og strømforsyningen er den store synderen, så vil du kanskje merke ustabilitet der. Isåfall kan den være dårlig til å tilpasse seg lasten.

 

Du hadde problemet før du prøvde overklokking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...