Gå til innhold

Tabula Rasa legges ned (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det bukker vel heller under for sitt eget utviklerteams udugelighet.

 

Hva baserer du dette på? Utviklerne har jobbet rimelig hardt det siste året, og det er et helt annerledes og mye bedre spill nå enn det var ved lanseringen.

Tabula Rasa er et av de få (hvis ikke det eneste) mmo'sene hvor selve kampsystemet er morsomt i seg selv. Det føltes mer som et actionspill enn et tradisjonelt mmo, og alle jeg kjenner som har prøvd det likte det.

 

Dumt at det skal være så vanskelig for scifi/fps-inspirerte mmo's å gjøre det bra. Skjønner ikke hvorfor alver og magi skal være så mye mer populært.

Lenke til kommentar

Har prøvd TR men var ikke noe for meg og gik tilbake til EVE.

 

Det at EVE ikke er lett og at det tar tid å bygge seg opp uten å må spille 23/7 som gjør det bra.

 

Men begyner du alene og ikke finner deg et bra corp som kan hjelpe så er det veldig vanskerlig der ja.

Har spilt freelancer men etter litt tid har du det meste og hva da.

I EVE kan du gjøre det du vil da du vil.

 

Vi lagde en corp med både nye og gamle spillere som sammen lærte spillet og fremdeles recruterer folk.

 

Da er spillet noe helt for seg selv uten tvil.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt EVE i 3 år, jeg fant et norsk corp men jeg fikk i grunn ingenting av dem så jeg har gjort alt selv. Ting tar tid i EVE og det er uendelig mange elementer å sette seg inn i, det er det fine med det.

 

Man føler alltid at det er noe nytt å prøve seg på.

 

Er man uerfaren og ikke kjenner noen andre som spiller EVE burde man finne seg et corp, men først og fremst for den sosiale biten det gir.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes ikke det er rart at Tabula Rasa stenges ned. Spillet var jo møkkakjedelig.

 

For øvrig så kan man ikke legge skylda på andre produsenter (f.ek.s Blizzard som noen nevner her). Greit nok, lista har blitt lagt av de som kom før de andre, men hvem gidder vel å bruke penger på en uferdig spill (her kommer tiraden fra de som mener et mmo aldri er ferdig.. /ignore ). Dess mer finpuss -> nærmere 'ferdig' stand.

 

Spill som WoW har vært 'pusset' på i 4 år etter release. Da er det vel ikke så rart at få spillere gidder å spille Tabula Rasa som kun har blitt finpusset i 1 år - hvis vi svelger en kamel og sier at alle mmo'er er omtrent like shabby/fine når de blir lansert (da tenker jeg ikke på kun grafikk, men alt av spillbarhet, grafikk, features osv under ett).

 

Så hvis de hadde pusset videre på TR i 3 år til kanskje det hadde begynt å ligne på noe.

Lenke til kommentar

Tabula Rasa legges ned fordi utgiver har satset på helt feil strategi i forhold til reklame/PR. Virker som at de satset alt på at folk skulle kjøpe spillet fordi Richard Garriot hadde laget det.

 

Newsflash, det er faktisk ikke veldig mange som vet hvem Richard Garriot er. Greit nok at han har laget noen bra spill, men hans navn alene kan ikke stå for hele salget.

 

Folk er faktisk veldig lite "merkebeviste" på dette området, og det gjelder ikke bare spill.

Folk løper ikke til kinoen bare fordi de viser en film som har Ben Stiller i hovedrollen heller. Man trenger litt reklame i tillegg.

Lenke til kommentar

Min generasjon (25-35 åringer) kjenner til Garriott som Lord British fra alle Ultima-spillene. Men det er nok mange som aldri har hørt om noen av dem, siden det siste kom på slutten av 90-tallet, og det siste som var virkelig bra er fra 1992 (Ultima VII) ellernoe.

 

Syns det er trist at mannen som har betydd så mye for eventyrgenren gjennom 2 tiår ikke klarer å stable noe bra på beina på 2000-tallet. Han var en av de virkelig store pionerene på grafiske eventyrspill med fullstendig åpen verden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...