Gå til innhold

Lanserer kraftige bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
drøyt å kalle disse "bærbare" da man må ha sekketralle for å flytte på dem :p

 

 

Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer.

Lenke til kommentar
Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer.

Det er bare det at når "bærbare" begynner å veie ørten kilo, og få 18-20" skjermer, da ser jeg ikke den store vitsen lenger. De er altfor store og tunge til å være praktisk å ha med seg i jobb- eller studiesammenheng, og ender mest sannsynlig opp med å stå hjemme på en ganske fast kontorplass. Og da hadde det kanskje vært bedre å kjøpe en stasjonær isteden?

 

Mange fordeler med stasjonær: billigere, mye bedre oppgraderingsmuligheter, bedre ergonomi, generelt lavere feilrate, utsatte deler kan byttes enkelt og billig selv av ikke-nerder (f.eks. om man søler kaffe i tastaturet kan man kjøpe nytt til en hundrings, istedenfor å levere inn laptop til kostbar reparasjon) osv.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Vel, folk flest klarer nok å bære 4-5 kg et stykke uten problemer. Skjønner ikke at noen alltid skal komme med slike kommentarer, en diger bærbar er uansett utrolig lett og portabel i forhold til en normal desktop, og 17" skjerm eller større er jo knall både for arbeid og underholdning. Trenger man noe ultraportabelt så finnes det heldigvis alternativer.

Det er bare det at når "bærbare" begynner å veie ørten kilo, og få 18-20" skjermer, da ser jeg ikke den store vitsen lenger. De er altfor store og tunge til å være praktisk å ha med seg i jobb- eller studiesammenheng, og ender mest sannsynlig opp med å stå hjemme på en ganske fast kontorplass. Og da hadde det kanskje vært bedre å kjøpe en stasjonær isteden?

 

Mange fordeler med stasjonær: billigere, mye bedre oppgraderingsmuligheter, bedre ergonomi, generelt lavere feilrate, utsatte deler kan byttes enkelt og billig selv av ikke-nerder (f.eks. om man søler kaffe i tastaturet kan man kjøpe nytt til en hundrings, istedenfor å levere inn laptop til kostbar reparasjon) osv.

 

F50, 15.4" - 2.9 kg

G50, 18.4" - 4.4 kg

X300, 17" - 4.3 kg

 

Enig i at over 4 kg er litt drøyt. Har sett noen 17-tommere på rundt 3.5 kg, det er en vekt og størrelse jeg finner svært attraktiv.

Lenke til kommentar

husk at de er snakk om lader ved siden av også da.. laderen på min acer 5930g veier en kilo, som gjør at pc med lader havner på 4kg, mens en kamerat som har en tilsvarende til x300, og på den veier laderen litt over 2kg... ved siden av kommer også mus og kanskje headset så legg til en halvkilo til... så en x300 vil jo da fort veie oppimot 7kg

 

og det å feks slå opp en laptop på buss eller tog ol. er nesten umulig med mindre man har pc på 15" eller mindre, og kan slå setet helt bakover og sitte som en dass med laptopen plassert på knea for å kunne bruke tastatur...

Lenke til kommentar
Enig i at over 4 kg er litt drøyt. Har sett noen 17-tommere på rundt 3.5 kg, det er en vekt og størrelse jeg finner svært attraktiv.
MacBook Pro 17" (1920x1200) er faktisk under 17kg. Ikke at jeg har veldig lyst på en Mac, men de viser at det går an...

Min stasjonære veier vel også under 17kg, og det er med 24" skjerm :tease:

 

Eller mulig den er i grenseland...

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Det er uansett lettere å ta med seg en laptop enn en stasjonær hvor du må pakke sammen skjerm, selve maskinen, tastatur og mus i sekk eller poser. En laptop slår du bare sammen og så tar under armen sammen med ladern. Sier seg selv. Slutt å snakk tull. Alt til sitt bruk folkens.. Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...