Gå til innhold

Firefox 2 erklæres død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns FF2 burdet støttes frem til FF4. Det er greit å ha tilgang til 2 versjoner av programmet til en hver tid. Slik at FF3 går ut med det FF5 lanseres.

Kan ta lang tid før Firefox 4 kommer ut, foreløpig drives det beta-testing av versjon 3.1 som skal inneholde en hel rekke nyheter. Mozilla er ikke som Microsoft som hopper et versjonsnummer opp for hver lansering (til IE riktignok).

Jeg tror likevel jeg forblir på toern et par seks måneder til. Bruker den bare til webutvikling med Firebug/Web Developer/Flashtracer mot localhost likevel, så "it just works" går over alt annet.

Hvis du bruker den til webutvikling kan det jo være greit å følge den største brukermassen videre på neste versjoner, men på en annen side så trenger man i mindre grad utvikle for hver enkelt nettleser, i Opera og Firefox (og Safari for den saks skyld) blir sidene stort sett like (*skule på IE*).

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Takk for alt, toern :)
Jeg tror likevel jeg forblir på toern et par seks måneder til. Bruker den bare til webutvikling med Firebug/Web Developer/Flashtracer mot localhost likevel, så "it just works" går over alt annet.

d|O_o|b lol

 

 

Mener dette er en bra sak, så fler kan gå over til FF3, får bare håpe vi ikke får se at de som ikke oppgraderer blir tatt i toern av buttnett.

(Mener blir tatt av botnett mens de bruker FF2... beklager dårlig humor, men er seriøst overtrøtt nå, sov bare et par timer i natt)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Hvis du bruker den til webutvikling kan det jo være greit å følge den største brukermassen videre på neste versjoner, men på en annen side så trenger man i mindre utvikle for hver enkelt nettleser, i Opera og Firefox (og Safari for den saks skyld) blir sidene stort sett like (*skule på IE*).

Ustabil Firebug i FF3 gjorde at jeg downgradet, og siden jeg følger kodestandarder og legger browser-spesifike hacks i "conditional comments" ( Im looking at you IE! ) og til slutt tester ferdig produkt i 5-6 nettlesere tror jeg ikke jeg vil lage noe som FF3 ikke liker.

 

Mener dette er en bra sak, så fler kan gå over til FF3, får bare håpe vi ikke får se at de som ikke oppgraderer blir tatt i toern av buttnett.

Det går nok greit, bruker GNU/Linux, så jeg er nok uansett ikke et stort target.

Lenke til kommentar
Ustabil Firebug i FF3 gjorde at jeg downgradet, og siden jeg følger kodestandarder og legger browser-spesifike hacks i "conditional comments" ( Im looking at you IE! ) og til slutt tester ferdig produkt i 5-6 nettlesere tror jeg ikke jeg vil lage noe som FF3 ikke liker.

Er Firebug ustabil i Fx 3? Det lille jeg bruker Firebug har ikke gitt meg noen problemer. Er det noe som er blitt rettet på, eller er det ustabilitet i funksjoner jeg ikke bruker aktivt?

Lenke til kommentar
Er Firebug ustabil i Fx 3? Det lille jeg bruker Firebug har ikke gitt meg noen problemer. Er det noe som er blitt rettet på, eller er det ustabilitet i funksjoner jeg ikke bruker aktivt?

Den var det på min maskin, og jeg fant en del andre med samme feil uten at jeg fant en løsning, men for de fleste skal den være stabil.

http://www.google.com/search?hl=en&saf...amp;btnG=Search

 

Til tider ble console.log utigjengelig og hele saken måtte restartes et par ganger. Jeg downgradet så til Firefox2 og Firebug 1.05.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Kort levetid... men det er jo gratis så man kan vel ikke klage :)

At programmet er gratis betyr også at du kan laste ned nye versjoner så ofte du ønsker, uten å betale en rød øre. Dermed er det mindre som holder deg igjen, selv om kompatibilitet med extensions kan være et problem for enkelte.

 

Mange kommersielle programmer er ganske dårlig på dette faktisk, ta Adobe som eksempel - de er kjapt ute med å droppe support for "gamle" versjoner av Creative Suite. Her er det tydelig at kundene skal punge ut for oppgradering fortest mulig.

 

Personlig ser jeg liten grunn til å fortsette å vedlikeholde Firefox 2.x, da dette krever ressurser som bedre brukes på å lage nye versjoner.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Personlig ser jeg liten grunn til å fortsette å vedlikeholde Firefox 2.x, da dette krever ressurser som bedre brukes på å lage nye versjoner.

 

Helt enig, det å skulle bruke ressurser til å feilfikse "gamle" versjoner er ikke det jeg mener er rett måte når det gjelder utvikling av åpen kildekode/gratis programvare.

 

At vi til en viss grad kan kreve dette av kommersiell programvare er en sak. Men når det gjelder åpen kildekode/gratis programvare med så kurant oppgraderingsvei som Fx, så er det bare tull.

 

Eller så må man huske at heller ikke Opera, Safari etc driver å feilfikser på gamle versjoner. Chrome kommer nok heller ikke til å gjøre det. Så videt jeg vet feilfikser heller ikke MS IE6 i særlig grad.

 

Ellers er for meg Fx3 klart overlegen versjon 2.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...