Gå til innhold

Netcom vil være først med supernett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd både Netcom og Telenor sin Turbo-3G og Super-3G.

 

For mitt geografiske området som er relativt tettbygd strøk, så var Telenor best. Prøvde først ut Netcom og levde med det noen måneder, for så å prøve Telenor fordi Netcom hadde elendig dekning.

 

Kvaliteten er så som så med begge aktører. Spesiellt om du sitter f.eks. på toget.

 

Telenor knuser Netcom på dekning, er min erfaring.

Endret av G
Lenke til kommentar
Har prøvd både Netcom og Telenor sin Turbo-3G og Super-3G.

 

For mitt geografiske området som er relativt tettbygd strøk, så var Telenor best. Prøvde først ut Netcom og levde med det noen måneder, for så å prøve Telenor fordi Netcom hadde elendig dekning.

 

Kvaliteten er så som så med begge aktører. Spesiellt om du sitter f.eks. på toget.

 

Telenor knuser Netcom på dekning, er min erfaring.

 

Ikke så rart at Telenor gjør det, siden de jo arvet kommunistregimets allerede solid utbygde nett.

Lenke til kommentar

jeg for min del lurer på når nettleverandørene av fast bredbånd skal få fingeren ut av tarmen for å gi sauflokken netthastigheter de(og jeg) kan leve med. jeg sikter til minst 50 mbit symmetriske nettlinjer. er lei av å leve på kobberledninger i dag..

 

on topic: blir moro å se hvor store mobiltelefoner i fysisk størrelse vi må ha for å utnytte nettkapasiteten via LTE :p

Lenke til kommentar
...har vi vært kommunistiske? oO

 

Norge, den siste Sovjetstat, vettu ;) Om vi ikke har vært kommunistiske, så har det meste her i landet vært temmelig statsstyrt i tidligere tider; Televerket, Vegdyret, DnB var vel engang statseid?, NRK har vi jo fremdeles..

 

ja la oss konkurranseutsette alt, og vente på at økonomien tryner såpass at staten må kjøre inn alle penga dem "sparte" på å leie tjenester for å berge firmaene dem leide fra...

 

160 mbit, hvor mange personer per basestasjon forutsetter de da? Jeg må innrømme jeg har liten tiltro til noen slik hastighet i praksis.

 

AtW

 

sier noe der. andre faktorer vil jo være distanse til basestasjon, hvordan terrenget er (la oss ikke glemme hvor mye slit det var å få god umts-dekning i byene pga murhus osv) eller for den del atmosfæriske forhold (regn eller tett snø burde vel gi visse problemer når en krabber såpass oppover frekvensområdet?)...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...