Gå til innhold

Selger ut lager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettbutikkene har fått redusert sine marginer ganske drastisk pga dollarutviklingen de siste par månedene, og de vil nok bruke eventuelle bulkprisfall for kompansere for tapet.

 

Mulig det kan være slik på enkelte varer, men mange hovedkort (og prosessorer) har iallefall generellt økt i pris, i takt med høyere dollarkurs.

 

Så hvis dollarkursen fortsatt blir liggende rundt 7 kroner, vil en lager-tømming/prisredusksjon kanskje i bestefall/forhåpentligvis gi priser på april/mai nivå. Hadde dog dollaren også begynt å falle nå "i samme slengen", kunne det jo blitt skikkelig knallpriser

Lenke til kommentar
Nettbutikkene har fått redusert sine marginer ganske drastisk pga dollarutviklingen de siste par månedene, og de vil nok bruke eventuelle bulkprisfall for kompansere for tapet.

 

Mulig det kan være slik på enkelte varer, men mange hovedkort (og prosessorer) har iallefall generellt økt i pris, i takt med høyere dollarkurs.

 

Så hvis dollarkursen fortsatt blir liggende rundt 7 kroner, vil en lager-tømming/prisredusksjon kanskje i bestefall/forhåpentligvis gi priser på april/mai nivå. Hadde dog dollaren også begynt å falle nå "i samme slengen", kunne det jo blitt skikkelig knallpriser

Har ikke dollaren vært 7 ganske mange år, sett bort fra de månedene der den var 5. Jeg har vokst opp til å lære at dollar er 7-8.

Lenke til kommentar
Nettbutikkene har fått redusert sine marginer ganske drastisk pga dollarutviklingen de siste par månedene, og de vil nok bruke eventuelle bulkprisfall for kompansere for tapet.

 

Mulig det kan være slik på enkelte varer, men mange hovedkort (og prosessorer) har iallefall generellt økt i pris, i takt med høyere dollarkurs.

 

Så hvis dollarkursen fortsatt blir liggende rundt 7 kroner, vil en lager-tømming/prisredusksjon kanskje i bestefall/forhåpentligvis gi priser på april/mai nivå. Hadde dog dollaren også begynt å falle nå "i samme slengen", kunne det jo blitt skikkelig knallpriser

Har ikke dollaren vært 7 ganske mange år, sett bort fra de månedene der den var 5. Jeg har vokst opp til å lære at dollar er 7-8.

Her har du kursutviklingen. Dollaren har vært under 6 siden juli 2007.

 

Det blir sikkert en mellomting.. tipper at nettbutikkene har hatt særdeles gode marginer (bedre enn budsjettert) det siste året pga dollaren. De har sikkert tatt høyde for en viss oppgang, men neppe helt opp mot 7 kroner. Vi får vente og se!

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar
Jeg fikk nylig 2stk 9800GX2 til 1799,- ink. mva. hver. Kommer det flere tilbud i den stilen på HK eller GFX så er jeg klar med lommeboka med en gang!

 

Jeg bygger ikke lenger PC, men farm.

 

Hvor fikk du tak i det..?

Multicom solgte ut 9+ stk for den prisen for et par uker siden :D Det var på deres ukestilbud. Jeg og en jeg kjenner til kjøpte 4 av dem med en gang. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...