Gå til innhold

AMD dropper nett-PC-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror AMD er i ferd med å gjøre nok en strategisk tabbe her, de har sikkert ressurser som har analysert dette, men... Jeg tror de har ett poeng, men jeg tror blårussen deres ser i feil kolonne i regnearket. Det er mulig nett pcer i andel av det bærbare/portable markedet vil anta, men jeg tror noe av poenget her er at det totale markedet for bærbare/portable vil øke fremover. 10 år frem i tid tror jeg vi ser svært få konvensjonelle stasjonære PCer i de tusen hjem, de vil i stor grad bli erstattet av bærbare/portable, imac lignende maskiner, mini PCer etc. Den gamle arbeidsstasjonen(stasjonære) vil muligens overleve på mange kontorer, men på lengre sikt er jeg redd kraftige bærbare vil kunne erstatte disse også...

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Tror AMD er i ferd med å gjøre nok en strategisk tabbe her, de har sikkert ressurser som har analysert dette, men... Jeg tror de har ett poeng, men jeg tror blårussen deres ser i feil kolonne i regnearket. Det er mulig nett pcer i andel av det bærbare/portable markedet vil anta, men jeg tror noe av poenget her er at det totale markedet for bærbare/portable vil øke fremover. 10 år frem i tid tror jeg vi ser svært få konvensjonelle stasjonære PCer i de tusen hjem, de vil i stor grad bli erstattet av bærbare/portable, imac lignende maskiner, mini PCer etc. Den gamle arbeidsstasjonen(stasjonære) vil muligens overleve på mange kontorer, men på lengre sikt er jeg redd kraftige bærbare vil kunne erstatte disse også...

 

Personlig tror jeg vi har flere stasjonære PCer enn nå om 10 år, men bærbare vil nok ha en større andel av markedet allikevel. tasjonære vil alltid være et godt supllmenet til bærbare, eller motsatt. Uansett så er jo 10 år langt fram i tid, dette er vel en omleggeing fra AMD som er mere kortsiktig enn det. Det er jo synd man kkke får litt mere konkurranse på nettPC-fronten, det hadde vært bra om man fikk lettere tak i maskiner med litt kraftigere CPUer enn atom, men som fortsatt brukte relativt lite effet (5-6 watt kanskje), jeg mener det hadde passet bedre i en bærbar.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig enig med AMD her. Når vi får rimeligere ultraportable med bedre ytelse og mer komfortabel skjerm og tastatur, tror jeg ikke mange vil sitte med nett-pcene. Hele poenget med en nett-pc er jo at den er billig, og prisene på pcer går bare én vei. Jeg tviler på at noen vil savne 9-11-tommerene, for en tynn og lett 13" er fremdeles lite, men såpass stort at den kan brukes til normale oppgaver.

Lenke til kommentar

Bra AMD !

 

Har savnet bærbare med 12-13" skjerm som samtidig er tynne, lette og ikke minst billige!

 

Håper på en slik til 3-4000 kroner neste år:

 

* 12" skjerm med led bakbelysning (minst 1280x800 oppløsning)

* SSD HD - med mulighet til å bytte ut til vanlig 2,5"

* Dual-Core cpu på minst 1GHz (trenger ikke mer i en bærbar synes jeg)

* Maks 1,4 kg med batteri

* Minst 6 timers batteritid

* 3G-mulighet

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Bra AMD !

 

Har savnet bærbare med 12-13" skjerm som samtidig er tynne, lette og ikke minst billige!

 

Håper på en slik til 3-4000 kroner neste år:

 

* 12" skjerm med led bakbelysning (minst 1280x800 oppløsning)

* SSD HD - med mulighet til å bytte ut til vanlig 2,5"

* Dual-Core cpu på minst 1GHz (trenger ikke mer i en bærbar synes jeg)

* Maks 1,4 kg med batteri

* Minst 6 timers batteritid

* 3G-mulighet

Det tror jeg er et riktig segment for AMD å satse på!

Lenke til kommentar

Tror dette er riktige veien å gå for AMD. Nettpcer er i mineøyne helt unyttig da den er for stor til å ha i lomma og for liten til å være behagelig å jobbe med. Man må altså uansett ha en sekk å ha den i og da kan man jo likegreit ta med en 13 tommer. Jeg har mye mer tro på surfebrettmobilene, som du faktisk får plass til i lomma, som et suplement til den ordinære laptoppen.

Lenke til kommentar
Syns de kunne prøvd å utfordre, blir det mer kamp på markedet går prisene enda lavere og dette gagner jo kunden.

Tror nok Atom prosessoren får en utfordrer fra et annet sted, i og med at det har kommet en del utsagn fra produsenter som ser på muligheten for ARM-baserte nettpcer. Med en Ubuntu versjon på vei, er alt en trenger en skikkelig Flash implementasjon for arkitekturen, så har en en temmelig ideell sak for de som er mest ute etter en billig liten surfe/leke maskin.

Lenke til kommentar
Det jeg vil ha er en mer brukbar maskin med 11-13" skjerm og minimum 1280*800 oppløsninge. samt minimum 3timer batteritid for multimedia bruk.

 

Det jeg vil ha er en mer brukbar maskin med 11-13" skjerm og minimum 1280*800 oppløsninge. samt minimum 3timer batteritid for multimedia bruk.

...som samtidig går å kjøpe seg for en anstendig penge..! 3-4500,- kr. er en pris jeg hadde syntes var OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...