Gå til innhold

Videoprat via Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når google først overvåker hva du søker på, hva du skriver, hvem du sender det til og mottatte mails, så er det klart de må ha video- og lydopptak slik at de vet hvem menneskene bak mailkontoen faktisk er.

Så negative alle er.

 

Chat rett i mailen som jeg allikevel har oppe 90% av surfetiden min er faktisk helt genialt. Hvis dette fungerer sømløst på alle nettlesere i alle OS (med tiden da) så er det en flott nyhet!

Lenke til kommentar
Når google først overvåker hva du søker på, hva du skriver, hvem du sender det til og mottatte mails, så er det klart de må ha video- og lydopptak slik at de vet hvem menneskene bak mailkontoen faktisk er.
Har en lösning paa dine bekymringer; ikke bruk Google. Verken sökemotoren, mailen eller noen av de andre tjenestene.

 

Selv bruker jeg Googles tjenester fordi de rett og slett er de beste tilgjengelige, at de parser mailene mine for aa gi mer annonser jeg kanskje er interessert i bryr jeg meg ingenting om.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så fantastisk paranoide når det gjelder Google? Er det sånn at Yahoo og MSN sletter informasjon om søkene med en gang? Er man garantert mot at andre leser mailen din på andre tjenester? Faktisk hadde jeg vært mer bekymret for at en eller flere personer med onde hensikter i for eksempel online.no leser(ikke scanner, noe som er en vestentlig forskjell).

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle så fantastisk paranoide når det gjelder Google? Er det sånn at Yahoo og MSN sletter informasjon om søkene med en gang? Er man garantert mot at andre leser mailen din på andre tjenester? Faktisk hadde jeg vært mer bekymret for at en eller flere personer med onde hensikter i for eksempel online.no leser(ikke scanner, noe som er en vestentlig forskjell).

Nåja, Microsoft har faktisk bedre privatliv (ikke særlig bra, heller). Men dette kan jeg ikke dokumentere, det var bare en kommentar på det i en eller annen artikkel for en stund siden. Der som er skummelt er hvor mye Google kjøper opp, snart vet de jo halvparten av alt du gjør på nett. [Halvkonspirasjon] Jeg har også hørt at NSA skal ha gitt Google når de startet opp, og at de nå må betale litt tilbake.

 

Når det kommer til webkameraet er det absolutt bra at de støtter webkamera i nettleseren. Jeg tenkte på Google Talk når jeg skrev det.

Lenke til kommentar
"Gmail voice and video chat is not yet available for Linux."

 

Hvilken teknologi er det dette baserer seg på? Er det støtte for video og lyd i XAMPP/Jabber nå, altså det googletalk baserer seg på?

Google har sine egne tillegg for XMPP/Jabber-protokollen som de bruker for lyd/video, men regner nok med at dette bare er GoogleTalk via nettleser.
Lenke til kommentar
Hvilken teknologi er det dette baserer seg på? Er det støtte for video og lyd i XAMPP/Jabber nå, altså det googletalk baserer seg på?
Google har sine egne tillegg for XMPP/Jabber-protokollen som de bruker for lyd/video, men regner nok med at dette bare er GoogleTalk via nettleser.

Jingle protokollen (som Google Talk bruker til audio og video) er ikke en del av XMPP/Jabber, men de arbeider med den innenfor XMPP og det er det er det XMPP anbefaler hvis man skal utvikle noe med lignende bruksområde.

Lenke til kommentar
Jingle is an extension to the Jabber/XMPP protocol, to allow for peer-to-peer (p2p) signalling for multimedia interactions such as voice or video. It was designed by Google and the XMPP Standards Foundation. The multimedia content itself can be delivered using the Real-time Transport Protocol, with Interactive Connectivity Establishment (ICE) for NAT traversal.

Kan naa ikke si jeg tok feil da..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...