Gå til innhold

Lekker skjermnyhet fra Dell


Anbefalte innlegg

Første spørsmålet jeg stiller meg selv er, hvorfor 23"? Er det et marked å fylle imellom 22" og 24"?

Andre er hvorfor 16:9 og ikke 16:10. Ser ikke helt det store poenget med å ikke ha med de ekstra pixlene for å få 1920x1200 i oppløsning.

 

Greit nok at dette er en "billig" skjerm, men

Foten for skjermen er veldig begrenset, den har kun vippefunksjon, ikke høydejustering eller pivot-funksjon som gjør at man den kan roteres 90 grader.
vil vel stoppe endel fra å kjøpe den. Pivot er kanskje ikke det viktigste, men høydejustering er for meg i det minste et must.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første spørsmålet jeg stiller meg selv er, hvorfor 23"? Er det et marked å fylle imellom 22" og 24"?

Andre er hvorfor 16:9 og ikke 16:10. Ser ikke helt det store poenget med å ikke ha med de ekstra pixlene for å få 1920x1200 i oppløsning.

 

Greit nok at dette er en "billig" skjerm, men

Foten for skjermen er veldig begrenset, den har kun vippefunksjon, ikke høydejustering eller pivot-funksjon som gjør at man den kan roteres 90 grader.
vil vel stoppe endel fra å kjøpe den. Pivot er kanskje ikke det viktigste, men høydejustering er for meg i det minste et must.

 

Ja, skjønner heller ikke helt greia, hva er galt med 24-tommers 16:10?

 

AtW

Lenke til kommentar

Håper da inderlig det er HDCP støtte på den da selv om det ikke er HDMI?

 

Akkurat hva som er feil med 16:10 (1920x1200) kom opp i en tidligere tråd(eller var det ITavisens forum?) der enkelte folk mente det var forstyrrende å ha to svarte linjer oppe og nede på bildet (go figure...)

 

uten høydejustering = nobuy for me. 1920x1080 istedet for 1920x1200 er også idiotisk. Less is absolutely not more in this case!

Lenke til kommentar
Håper da inderlig det er HDCP støtte på den da selv om det ikke er HDMI?

 

Akkurat hva som er feil med 16:10 (1920x1200) kom opp i en tidligere tråd(eller var det ITavisens forum?) der enkelte folk mente det var forstyrrende å ha to svarte linjer oppe og nede på bildet (go figure...)

 

uten høydejustering = nobuy for me. 1920x1080 istedet for 1920x1200 er også idiotisk. Less is absolutely not more in this case!

 

Personlig synes jeg det er et litt underlig argument, da det bare vil skje i et spesifikt tilfelle, nemlig TV-serier. Filmer vil uansett ha svarte linjer, og du risikerer problemer med den opplsøningen i spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvilket marked de sikter seg inn på med denne. Å kutte i høyden er nok helt greit for de som skal se mye på full HD-film med skjermen, f.eks på hybelen. Men slike kjøpere vil nok se to store problemer med å kjøpe denne skjermen:

1. TN-panel er ikke akkurat optimalt for film. Filmelskere vil nok legge i en tusenlapp ekstra og få et panel med bedre innsynsvinkel og kontrast.

2. Prisen er faktisk høyere enn for 24-tommere med TN-panel da går man selvsagt for 24 i stedet for 23 og får den ekstra høyden + høydejustering med på kjøpet.

 

Hadde prisen blitt redusert til ca 1500 kr ville skjermen tilbudt både bedre oppløsning og størrelse enn 22-tommerne på markedet. Til 2700 kr er den bare overpriset og forbikjørt av 24-tommere. Regner derfor med at 2700 kr kun er en utropspris og at de kan bruke salgsargumentet 40% rabatt om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Men om du ikke primært har planlagt å se på tv på den, så er det jo bare negativt at den ikke er 16:10.

 

Uansett bare snakk om at det blir en bredere sort kant over og under (om rammen på tven er sort) om man ser noe i 16:9, noe f.eks filmer som oftest ikke er lengre.

Lenke til kommentar

en liten slutt kommentar fra min side. Det som jeg kanskje tror plager folk i forhold til sort stripe over og under, er at disse gjerne ikke blir sorte, men grå, om man ikke har all verden til skjerm.

 

ergo, ikke kjøp en billig dritt skjerm og forvent at den yter maks. Legg i et par tusen ekstra, og man får gjerne igjen for det i bedre bilde, bedre farger, og bedre mangel på farger (sort/hvit)

Lenke til kommentar
ergo, ikke kjøp en billig dritt skjerm og forvent at den yter maks. Legg i et par tusen ekstra, og man får gjerne igjen for det i bedre bilde, bedre farger, og bedre mangel på farger (sort/hvit)

Selvfølgelig, men det er kun Rikingene som ser det ;)

 

Trenger ikke være rik i dag for å kjøpe en ok skjerm. Prisene er nå så lave at folk flest burde klare å betale en lapp eller to ekstra for å få noe de blir fornøyd med.

Lenke til kommentar

Ikke si at det er direkte billig å betale 4-5 lapper (eller mer) for å få en god skjerm, med et eller annet godt Panel (IPS, S-Pva etc)? Det er umulig å forsvare egentlig, de fleste TN-panelene holder.

 

Etter hva jeg har hørt så er det også slik at LCD nå (Snart) har nådd sitt topp punkt og ikke kan bli mye bedre, jeg ville evt da heller ventet på en ny teknologi OLED og lignende ;)

Lenke til kommentar

Vil nå påstå at spva osv duger per i dag, da full hd br er grensen ca på hva man kan kjøpe av media.

Og nei, TN holder ikke, og man TRENGER ikke kjøpe en megastor skjerm om bildet er hva som teller, greit, jeg har 2x24", men om kvalitet teller over størelse, er det greie 19" og 20" skjermer som ikke koster ei nyre å få kjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...