Gå til innhold

Nå får du 8 GB på Clip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, det så ikke dumt ut - med flac-støtte, som spilleren fikk en stund etter ogg-støtte, trenger man jo litt plass! Lyden er i hvert fall god.

 

@hardkjerne : Deg om det. Jeg ville heller valgt lydkvalitet, brukervennlighet og noen som gjerne hører på innspill når de lager firmwareoppdateringer, fremfor hvordan spilleren ser ut. Dog, jeg skulle ønske Clipen hadde like god byggekvalitet som nanoen.

 

Jeg liker også at den har skikkelig god bokmerkefunksjon, det kommer godt med for podcaster o.l

 

Det at den velger å sortere på tags i stedet for mappestruktur blir vel en smakssak. Du kan fortsatt ha så mange og 'dype' mapper du vil, inne i MUSIC-mappa, men den leser alt på tags. @kjerts : Hvis du absolutt skal ha en gruppe filer 'sammen', kan du vel lage en spilleliste? Det er jo det de er til...

Lenke til kommentar
Jeg har denne (2GB) :D Kan bekrefte at lyden er minst like bra som Amobil skal ha den til :thumbup: Har denne som hoved-mp3spiller, siden den har bedre lyd enn annet jeg har prøvd hittil.

Sansa Fuze har også fått den samme prisbelønte lydbrikken som Clip. Regner med Fuze også får en oppgradering fra 8 til 16 GB innebygget snart. Selv om behovet er noe mindre grunnet micro-SD porten. Personlig foretrekker jeg Fuze fremfor Clip på grunn av størrelsen (enklere fingerbruk) og på grunn av større skjerm.

Lenke til kommentar

Ja, tags er vel og bra, men jeg er så vant med mapper. Jeg har en mappe som jeg fyller med et par podcasts og noen sanger som jeg ønsker å høre på akkurat i dag, slette de, fylle mappen med noe nytt for morgendagens treningsøkt osv.

 

Så innarbeidet man er i filbehandling, hadde det passet meg godt.

 

 

Det ene utelukker ikke det andre, heller. Folders kunne vært et valg sammen med Albums, Genre, Playlist osv.

 

 

Savner også en snarvei til Next på roten over, altså neste mappe, album, sjanger osv. Jeg sykler en del og sliter litt med å manøvrere både sykkel og mp3-spiller uten å se på skjermen...

Lenke til kommentar
Og med mva-påslag på prisen vil en nesten være oppe i prisen på en iPod Nano. Vet i alle fall hvilken av de to jeg hadde valgt om utseende ble tatt med i vurderingen... (har ingen av produktene atm).

 

Min 8GB kom fra Amentio for en uke siden. Betalte NOK 621,- inkl. moms.

Hadde store forhåpninger til lydkvaliteten og ble ikke skuffet.

FLAC gir også litt mer med denne kapasitetsøkningen.

Endret av nogen
Lenke til kommentar

Jeg har en Fuze 8GB, og må si at lydkvaliteten på denne er en tanke oppskrytt. Det er ikke det at den er dårlig, men det er blant annet tydelig sus med flere av hodetelefonene mine. Jeg forventer ikke at den skal klare å drive K701'ene mine eller noe av det kaliberet, men den kunne godt vært fri for sus.

 

Jeg har ikke testet den så mye enda, men ellers virker lyden grei nok...

Lenke til kommentar
Ja, tags er vel og bra, men jeg er så vant med mapper. Jeg har en mappe som jeg fyller med et par podcasts og noen sanger som jeg ønsker å høre på akkurat i dag, slette de, fylle mappen med noe nytt for morgendagens treningsøkt osv.

 

Så innarbeidet man er i filbehandling, hadde det passet meg godt.

 

 

Det ene utelukker ikke det andre, heller. Folders kunne vært et valg sammen med Albums, Genre, Playlist osv.

 

 

Savner også en snarvei til Next på roten over, altså neste mappe, album, sjanger osv. Jeg sykler en del og sliter litt med å manøvrere både sykkel og mp3-spiller uten å se på skjermen...

 

Ja, jeg skjønner. Du hadde oppnådd det samme med en playlist. Et lite lage-playlist-program, der du kunne browse det som var av lydfiler på spilleren, og legge de til i 'morgendagens liste', hadde jo gjort nøyaktig den samme jobben, kanskje til og med bedre.

 

Dog, smaken er selvsagt som baken - delt.

Lenke til kommentar
Jeg har denne (2GB) :D Kan bekrefte at lyden er minst like bra som Amobil skal ha den til :thumbup: Har denne som hoved-mp3spiller, siden den har bedre lyd enn annet jeg har prøvd hittil.

Sansa Fuze har også fått den samme prisbelønte lydbrikken som Clip. Regner med Fuze også får en oppgradering fra 8 til 16 GB innebygget snart. Selv om behovet er noe mindre grunnet micro-SD porten. Personlig foretrekker jeg Fuze fremfor Clip på grunn av størrelsen (enklere fingerbruk) og på grunn av større skjerm.

Heeey :D TAAAKK :D Jeg visste ikke det! Da hadde jeg kjøpt den istedet. Men er du sikkerpå at lyden er like god som på Clip'en likevel? Det er mitt høyeste kriterie, som du sikkert skjønner.

Lenke til kommentar
Sandisk fortalte ivrig da Fuze ble lansert at Fuze får den samme lydbrikken som i Clip.
fra før lansering ligger fortsatt på youtube. Tester etter lansering bekrefter at lydkvaliteten er like god som på Clip. Blant annet den på amobil.

 

I så fall har ikke clip ekstremt bra lydkvalitet...

 

Småskuffet.

Lenke til kommentar
Jeg har en Fuze 8GB, og må si at lydkvaliteten på denne er en tanke oppskrytt. Det er ikke det at den er dårlig, men det er blant annet tydelig sus med flere av hodetelefonene mine. Jeg forventer ikke at den skal klare å drive K701'ene mine eller noe av det kaliberet, men den kunne godt vært fri for sus.

 

Jeg har ikke testet den så mye enda, men ellers virker lyden grei nok...

 

Jeg var litt redd for susing fra SE530, men har heldigvis ikke merket noe til dette. Jeg har heller ikke opplevd problemer med å drive HD595'ene, men det hjelper at Clip gir mulighet for å velge et høyere volumnivå. Riktignok har jeg ikke prøvd noen virkelig tungdrevne hodetelefoner enda, men det er jo bl.a. dette vi har forsterkere til...

Endret av nogen
Lenke til kommentar
Jeg har en Fuze 8GB, og må si at lydkvaliteten på denne er en tanke oppskrytt. Det er ikke det at den er dårlig, men det er blant annet tydelig sus med flere av hodetelefonene mine. Jeg forventer ikke at den skal klare å drive K701'ene mine eller noe av det kaliberet, men den kunne godt vært fri for sus.

 

Jeg har ikke testet den så mye enda, men ellers virker lyden grei nok...

 

Jeg var litt redd for susing fra SE530, men har heldigvis ikke merket noe til dette. Jeg har heller ikke opplevd problemer med å drive HD595'ene, men det hjelper at Clip gir mulighet for å velge et høyere volumnivå. Riktignok har jeg ikke prøvd noen virkelig tungdrevne hodetelefoner enda, men det er jo bl.a. dette vi har forsterkere til...

 

Virker faktisk som om støyen har dempet seg en del fra min. Den ligger og syncer nå, så det må vente med kritisk lytting. Jeg testet den såvidt med Sony EX90 i sted.. jeg har også testet den med HD595'ene jeg har liggende, og det funket forsåvidt greit. De er ikke så kravstore på kilde som mye annet. Den spiller ihvertfall høyt nok for de fleste hodetelefoner/IEMs :)

 

Jeg skal sjekke litt mer senere...

 

En annen ting er at skjermen er elendig og gui er latterlig stygt... men pytt, det kan jeg lett se mellom fingrene med... Jeg betalte 750,- for den, så det er jo uansett mye for pengene...

Lenke til kommentar
Sandisk fortalte ivrig da Fuze ble lansert at Fuze får den samme lydbrikken som i Clip.
fra før lansering ligger fortsatt på youtube. Tester etter lansering bekrefter at lydkvaliteten er like god som på Clip. Blant annet den på amobil.

 

I så fall har ikke clip ekstremt bra lydkvalitet...

 

Småskuffet.

WHAT? Er Clip-lyden DÅRLIG? Du har vel ikke mye peiling, ser jeg. Den er noe av det bedre innen det området.

 

Hvor mange spillere slår den når det gjelder lyd?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...