Gå til innhold

Kulturo: Spielberg lager ny Oldboy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har skjedd med gode gamle Spielberg? Han har gitt verden noen fantastiske filmer, men de siste årene har kvaliteten gått merkbart nedover.

En god regissør klarer å verdsette filmer selv på andre språk enn sitt eget. Oldboy er meget god slik den er, og vi i den vestlige verden trenger faktisk ingen remake. Alikevel er det nok slik at denne remaken antakeligvis vil dra inn store penger. Til glede for studioet og Spielberg selv. -Skulle dog tro at han var rik nok fra før av, og heller ville rettet fokuset mot å produsere kvalitetsfilmer.

 

Uansett hvilke filmer han gitt oss i det siste; Spielberg er en regissør av rang! -Han har en gruppe personer som blir brukt støtt og stadig i hans filmer. Bla Janusz Kaminski bak kameraet. For en mann!

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med gode gamle Spielberg? Han har gitt verden noen fantastiske filmer, men de siste årene har kvaliteten gått merkbart nedover.

En god regissør klarer å verdsette filmer selv på andre språk enn sitt eget. Oldboy er meget god slik den er, og vi i den vestlige verden trenger faktisk ingen remake. Alikevel er det nok slik at denne remaken antakeligvis vil dra inn store penger. Til glede for studioet og Spielberg selv. -Skulle dog tro at han var rik nok fra før av, og heller ville rettet fokuset mot å produsere kvalitetsfilmer.

 

Uansett hvilke filmer han gitt oss i det siste; Spielberg er en regissør av rang! -Han har en gruppe personer som blir brukt støtt og stadig i hans filmer. Bla Janusz Kaminski bak kameraet. For en mann!

 

"Vi" i vesten trenger det kanskje ikke, men "de" (les: amerikanerene) trenger det tydeligvis. ..

Lenke til kommentar

En amerikansk versjon av denne må jo bli destillert til ingenting for at den ikke skal skape furore i USA. Det er noen veldig drøye scener i Oldboy

 

(ikke voldelig igrunn, men for eksempel scenen hvor han har sex med datteren sin)

 

som ikke vil bli godt mottatt der borte i statene.

 

Det gjør meg trist å se at de vil amerikanisere en av de beste filmene jeg har i hylla.

Lenke til kommentar

...dette med Sør-Koreansk film er tydeligvis vanskelig for enkelte.

MTV lagde jo en remake av gode WaSanGo (a.k.a. "Volcano High") med Snoop Dogg i hovedrolla. Den har jeg slettes ikke orka å se. Heller ikke tatt meg bryet med den bølgen av amerikanske remakes av japanske skrekkfilmer.

 

Gode gamle Steven har sikkert nok penger på bok fra før av, kanskje på tide å pensjonere seg?

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med gode gamle Spielberg? Han har gitt verden noen fantastiske filmer, men de siste årene har kvaliteten gått merkbart nedover.

En god regissør klarer å verdsette filmer selv på andre språk enn sitt eget. Oldboy er meget god slik den er, og vi i den vestlige verden trenger faktisk ingen remake. Alikevel er det nok slik at denne remaken antakeligvis vil dra inn store penger. Til glede for studioet og Spielberg selv. -Skulle dog tro at han var rik nok fra før av, og heller ville rettet fokuset mot å produsere kvalitetsfilmer.

 

Uansett hvilke filmer han gitt oss i det siste; Spielberg er en regissør av rang! -Han har en gruppe personer som blir brukt støtt og stadig i hans filmer. Bla Janusz Kaminski bak kameraet. For en mann!

 

Klarer ikke helt å se for meg Oldboy som en kassasuksess. Den er litt for mørk og depressiv for det. Eller, det spørs jo selvsagt på hvor mye Spielberg forandrer på den...

Lenke til kommentar

Må si meg enig i Heilage jeg. Det er en del drøy scener i den filmen (uten at jeg skal røpe mer), som bryter med gjeldende amerikanske verdier. Det er i mine øyne blant annet disse drøy scenene som gjør filmen til det den er. Om Spielberg skal koke bort den delen av handlingen for å tilpasse filmen til det amerikanske publikum, ja da sitter han igjen med brøkdelen av historien, og en hul film som ikke evner å fortelle en tankevekkende historie.

 

Jeg kommer med den største sannsynlighet til å la denne filmen gå under radaren. Ingen planer om å se en ned-dummet amerikansk versjon av en mesterlig Sør-Koreansk klassiker. For all del, det kan jo hende at filmen ikke blir så dårlig som jeg har fått det for meg. Kanskje Steven Spielberg evner å gjøre en god versjon. Men med de verdiene som råder i USA, og det gjennomsnittlige nivået på amerikanske filmer med store budsjett er jeg litt skeptisk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...