Gå til innhold

Anmeldelse: World of Goo (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årets mest interessante og beste spill for min del. Jeg bøyer meg i støvet for måten de hele tiden endrer spillereglene på. Underkjeven min datt i gulvet da jeg prøvde brettet Graphic Processing Unit på Chapter 4.

 

Lydeffektene og musikken er ein viktig del av WoG, det gjer spelet ein fabelaktig sjarm. Du knytter følelser til desse små ballane som skriker og roper når du flytter dei. :wee:

 

Helt enig. Musikken i Chapter 4 høres ut som den er tatt rett ut fra en episk sci-fi/thriller ala Blade Runner eller Terminator. (Hør for eksempel på låta som looper i bakgrunnen på Bulletin Board System). Det var for øvrig snakk om at det skulle komme en "profanity patch" der alle koselydene til goo-ballene ble erstattet med banneord. Er den ute?

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Er man ikke låst til 800x600 i oppløsning?

Denne oppløsningen blir jo ikke akkurat pen på noen lcd skjermer som ikke liker disse lave oppløsningene.

 

Det kan jo nevnes at WOG er utrolig stabilt også, sjeldent at man får et spill som ikke krasjer i dag i alle fall med mindre man legger inn 20 patcher.

 

Eneste er vel at det er litt kort...

Lenke til kommentar
Er man ikke låst til 800x600 i oppløsning?

Denne oppløsningen blir jo ikke akkurat pen på noen lcd skjermer som ikke liker disse lave oppløsningene.

 

Det kan jo nevnes at WOG er utrolig stabilt også, sjeldent at man får et spill som ikke krasjer i dag i alle fall med mindre man legger inn 20 patcher.

 

Eneste er vel at det er litt kort...

 

Tjah, jeg spillte spillet på min 20" lcd med native oppløsning 1600x1200 på 800x600 oppløsningen. Var helt greit. Merket knapt at det var lav oppløsning. I værste fall får man spille i windowed mode, men det kan være litt strev.

Lenke til kommentar

Jeg tror det skal være mulig å sette grafikkdriverne til å oppskalere bildet i programvare, slik at dårlige LCD-skjermer ikke får et grafikkproblem.

 

Spillet kan være kort, eller langt. Om man blir hektet, slik jeg ble, er det nok i hvert fall 20 timer med spill her--jeg vet ikke helt enda, da jeg fortsatt har til gode å løse brorparten av OCD-oppgavene.

Lenke til kommentar
Jeg leste en eller annen plass at oppløsningen kan endres i Config.txt, men spillet klarer seg visstnok ganske dårlig i enkelte oppløsninger.

er et problem med at visse elementer i spillet kommer utenfor skjermen i høyere oppløsning. Skjermen min kjører 1680x1050, så 800x600 var litt plagsomt strukket. Fikset det ved å sette oppløsningen i den Config.txt fila til 960x600 :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...