Gå til innhold

Alle i UIQ får sparken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjipt at så mange mister jobben! Syns UiQ er verdig konkurrent til mange andre mobile plattformer. Utrolig trist når ansatte må svi for at sjefen ikke klarer å sette selskapet på riktig kurs... :no:

 

Edit: Håper de går til Android.

 

Enig med deg at det er synd at ansatte får sparken når selskapet sliter! Men i hvilket land er det disse ansatte får sparken? Altså, hvor ligger UiQ's "lokaler"?

Lenke til kommentar

UIQ har vel vært dødsdømt i lang tid nå. Min P1i er en bra mobil, men den er så altfor, altfor treg. UIQ har vel heller ikke akkurat vært pionerer for ny teknologi de siste årene heller. At de legges ned er jo utrolig dårlig nytt for alle oss forbrukere uansett. Det betyr mindre konkurranse i markedet, og det er aldri en bra ting.

Lenke til kommentar
Det betyr mindre konkurranse i markedet, og det er aldri en bra ting.

Darwinisme. Ser man totalt på det har OS X og Android kommet til, mens UIQ og Palm OS fases ut. At vi som forbrukere taper på det, har jeg problemer med å forstå.

 

Det er bra at konkurransen er såpass tøff at man må levere for å overleve.

Lenke til kommentar
Det betyr mindre konkurranse i markedet, og det er aldri en bra ting.

Darwinisme. Ser man totalt på det har OS X og Android kommet til, mens UIQ og Palm OS fases ut. At vi som forbrukere taper på det, har jeg problemer med å forstå.

 

Det er bra at konkurransen er såpass tøff at man må levere for å overleve.

 

Du kunne også nevnt OpenMoko, samt at Symbian/Qt kombinasjonen er langt mer utviklervennlig grunnet åpen kildekode. Det vil således være langt mer kostnadseffektivt for mobilprodusentene å gå for de mer åpne alternativene på sikt.

Lenke til kommentar
Brorparten bor og jobber vel i lille Ronneby:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ronneby

 

Finner det merkelig om Sony Ericsson, hvis de har fortsatte planer om å satse på Symbian-telefoner, ikke tar over hvertfall deler av arbeiderne sammen med lokalene der nede.

 

Kan umulig være bra for et samfunn med 11 767 inbyggere at over 300mister jobbene.

 

Men jeg kan godt forstå hvorfor SE legger den ned. Det kan umulig være lønnsomt for SE å fortsette arbeidet med OS'et, når det er så utrolig mange bedre ute på markedet :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...