Gå til innhold

Samsung Soulb i norske butikkhyller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, den ble faktisk kjøpt på lørdag på Elkjøp (kampanje med abonnement til 199,-), og så langt (etter 2 dager) kan jeg si følgende:

 

Jeg ble skikkelig skuffet. Hvorfor inni granskauen må Samsung ha sånne syke begrensninger, som ikke engang min Sony Ericsson fra 2001 hadde!! Jeg blir gal!!

 

1. Når du skal legge inn kontakter i telefonen, så nytter det ikke å ha lange navn. Prøv å legge inn Roar Benjaminsen eller noe sånt, og du ender opp med Roar Benjamins....

Dette er jaggu for dårlig i 2008!

 

2. Du kan ikke legge mer enn ett telefonnummer på èn kontakt. Sykt! De fleste mobiler jeg har hatt oppigjennom årene har da vært slik at du kan legge inn både fasttelefon nummer, mobilnummer og epost på en og samme kontakt.

 

3. Ufattelig mange steg for å sende en SMS. På SE 880 som jeg har lar det seg gjøre med ett trykk + skrive melding + lete opp kontakt + send.

På Soulb er det mange flere steg enn dette.

 

4. Selv om kameraet er på 3 mp, så tar det rimelig dårlige bilder hvis du ikke har optimal belysning.

 

5. Lite intuitivt å allokere ulike melodier/lyder på f.eks. ringing, SMS-meldinger, MMS- meldinger.

 

6. Helt på trynet løsning for å velge forskjellige ringetoner for innkommende samtale. F.eks. får du opp en liste over ulike toner, men du har ikke sjansen til å få høre tonen du skal legge inn på forhånd, så enten må du lære deg hvilke melodier/toner som gir hvilken lyd, eller du må bare velge en eller annen, for deretter å få noen til å ringe deg opp slik at du hører hvilken ringetone du har valgt. Liker du ikke den første du har valgt, må du gjøre det samme en gang til - helt til du er fornøyd. Sykt!

 

7. Mp3- spilleren er ikke spesielt bra. Gir for lite bass. Ikke EQ.

 

8. Batteritiden er dårlig, men er OK nok i standby.

 

9. Lydkvaliteten på samtaler er bra.

 

10. Den forbanna irriterende T9- ordlisten kan ikke deaktiveres permanent. Har du deaktivert den når du skriver en SMS, så må du deaktivere den på nytt når du skal skrive neste SMS. Helt på trynet.

 

11. Skjermen er grei.

 

12. Menyene er velkjente.

 

13. Responsen er bra.

 

14. Tastene er OK.

 

Alt i alt er jeg skikkelig misfornøyd med telefonen, så bra at jeg ikke betalte mer enn 199,- - så denne blir nok ikke værende lenge i huset nei.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Hei,

 

Enkelte av problemene dine kan løses på en enkel måte, mens du dessverre må leve med andre problemer.

 

1. Når du skal legge inn kontakter i telefonen, så nytter det ikke å ha lange navn. Prøv å legge inn Roar Benjaminsen eller noe sånt, og du ender opp med Roar Benjamins....

Dette er jaggu for dårlig i 2008!

 

2. Du kan ikke legge mer enn ett telefonnummer på èn kontakt. Sykt! De fleste mobiler jeg har hatt oppigjennom årene har da vært slik at du kan legge inn både fasttelefon nummer, mobilnummer og epost på en og samme kontakt.

Dette er bare når du lagrer kontakter i SIM-kortet, og er en begrensning som er i SIM-kortet (12 tegn eller noe sånt). I telefonen kan du lagre lengre navn, flere telefonnumre og e-postadresse.

 

3. Ufattelig mange steg for å sende en SMS. På SE 880 som jeg har lar det seg gjøre med ett trykk + skrive melding + lete opp kontakt + send.

På Soulb er det mange flere steg enn dette.

Som i Sony Ericsson-telefonen din, finnes det en snarvei for dette. Trykk piltast til venstre når du er i hvilemodus.

 

6. Helt på trynet løsning for å velge forskjellige ringetoner for innkommende samtale. F.eks. får du opp en liste over ulike toner, men du har ikke sjansen til å få høre tonen du skal legge inn på forhånd, så enten må du lære deg hvilke melodier/toner som gir hvilken lyd, eller du må bare velge en eller annen, for deretter å få noen til å ringe deg opp slik at du hører hvilken ringetone du har valgt. Liker du ikke den første du har valgt, må du gjøre det samme en gang til - helt til du er fornøyd. Sykt!

Du kan trykke valg og spill for å høre ringetonen på forhånd før du velger den.

 

7. Mp3- spilleren er ikke spesielt bra. Gir for lite bass. Ikke EQ.

Enig i dårlig lyd. Jeg løste dette til en viss grad ved å velge musikksjanger (den har EQ på et vis, men bare flere forhåndsinstillinger) og bytte headset. På rock-innstillingen og med Sennheiser PX200-hodesett er det for eksempel greit med bass.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Hei,

 

Enkelte av problemene dine kan løses på en enkel måte, mens du dessverre må leve med andre problemer.

 

1. Når du skal legge inn kontakter i telefonen, så nytter det ikke å ha lange navn. Prøv å legge inn Roar Benjaminsen eller noe sånt, og du ender opp med Roar Benjamins....

Dette er jaggu for dårlig i 2008!

 

2. Du kan ikke legge mer enn ett telefonnummer på èn kontakt. Sykt! De fleste mobiler jeg har hatt oppigjennom årene har da vært slik at du kan legge inn både fasttelefon nummer, mobilnummer og epost på en og samme kontakt.

Dette er bare når du lagrer kontakter i SIM-kortet, og er en begrensning som er i SIM-kortet (12 tegn eller noe sånt). I telefonen kan du lagre lengre navn, flere telefonnumre og e-postadresse.

 

Joda, det vet jeg, men jeg ønsker ikke å lagre dette i telefonen, jeg ønsker å ha det i SIM-kortet ellers går jeg glipp av mye informasjon hvis jeg bytter telefon og har tenkt å bruke samme SIM.

 

3. Ufattelig mange steg for å sende en SMS. På SE 880 som jeg har lar det seg gjøre med ett trykk + skrive melding + lete opp kontakt + send.

På Soulb er det mange flere steg enn dette.

Som i Sony Ericsson-telefonen din, finnes det en snarvei for dette. Trykk piltast til venstre når du er i hvilemodus.

 

Dette vet jeg også, men selv med snarveien aktivert er SMS- håndteringen altfor knotete med altfor mange trykk.

 

6. Helt på trynet løsning for å velge forskjellige ringetoner for innkommende samtale. F.eks. får du opp en liste over ulike toner, men du har ikke sjansen til å få høre tonen du skal legge inn på forhånd, så enten må du lære deg hvilke melodier/toner som gir hvilken lyd, eller du må bare velge en eller annen, for deretter å få noen til å ringe deg opp slik at du hører hvilken ringetone du har valgt. Liker du ikke den første du har valgt, må du gjøre det samme en gang til - helt til du er fornøyd. Sykt!

Du kan trykke valg og spill for å høre ringetonen på forhånd før du velger den.

 

Det visste jeg ikke nei....:-)[/b]

 

7. Mp3- spilleren er ikke spesielt bra. Gir for lite bass. Ikke EQ.

Enig i dårlig lyd. Jeg løste dette til en viss grad ved å velge musikksjanger (den har EQ på et vis, men bare flere forhåndsinstillinger) og bytte headset. På rock-innstillingen og med Sennheiser PX200-hodesett er det for eksempel greit med bass.

 

Ja, med headsett er det nok litt bedre, men jeg testet med bruk av kun den innebygde høyttaleren.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...