Gå til innhold

Guide: Slik bruker du podkaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele dette nye opplegget føles egentlig som et skritt tilbake i tid. De fleste som har en mobiltelefon av nyere dato kan i dag abonnere på podkaster via RSS direkte fra telefonen noe som gjør det hele til en enkel og brukervennlig affære. De som ikke har denne muligheten kan abonnere på podkaster via RSS i et vell av tilgjengelige klienter slik som Itunes og internettlesere. Det er jo utrolig tungvindt og dinosaur-aktig å manuelt laste ned hver enkelt podcast for hånd når man kan få dem lastet ned automatisk etterhvert som de blir tilgjengelige! Det eneste positive jeg kan se med denne nye tjenesten er hvis dere arkiverer alle podkaster slik at det over tid blir et slags arkiv.

 

I Itunes kan du dra podkasten rett inn i Ipod-mappa.
I Itunes kan du faktisk også abonnere på podkasten direkte (!) og få den automatisk synkronisert hver gang spilleren kobles til..

 

microsoft_dinosaurs.jpg

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Jeg er dessverre enig med fargoth. Jeg har en S60-telefon med integrert podcast-funksjonalitet, og der er det en del forhåndsmapper som jeg kan se gjennom og velge ut hvilke podkaster jeg vil abonnere på. Jeg trodde at denne tjenesten var noe lignende, og forsøkte å legge den til som en ny mappe, men dette fungerte ikke. Den vil visst ha det i OPML-format, så da var ikke denne tjenesten så aktuell for meg som jeg trodde.

Lenke til kommentar

Kan hende det bare var meg, men når jeg leste overskriften om "Kom i gang med podkasting" så tenkte jeg jeg skulle få inføring om hvordan starte min egen podcast.

 

Har drevet og hørt på podcast i flere år nå, så ikke så mye nytt der.

 

Mener å huske at hardware.no-nettverket også hadde sin egen podcast en gang i tiden ?

 

Er også enig med de over meg om at det er tungvindt å måtte gå via datamaskinen.

Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldinger!

 

Vi er naturligvis fullt klare over at moderne smarttelefoner med fastpris på data ikke har noe behov for å gå via datamaskinen. Dette blir det naturlige neste steg videre, og vi jobber med en egen versjon av podkastkatalogen for mobil i skrivende øyeblikk. :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Kanskje litt OT, men jeg tror det kan passe i denne tråden:

Jeg bruker i dag DritTunes til å synkronisere musikk og podkaster med, men er det noe jeg irriterer meg KRAFTIG over så er det at DritTunes skal ta å "resette" podkastene mine som uspillt hver gang jeg kobler til ipodden og fyrer opp DritTunes, som betyr at vis jeg ikke har skrevet ned hvilken podkast jeg sist hørte på må jeg leite gjennom 40+ sendinger for å finne ut hvilken jeg var i.

 

Finnes det noen innstilling som gjør at ikke podkastene vises som uspillt hver gang jeg kobler til ipodden min? Om ikke, et programm som fungerer knirkefritt til formålet. Fy satan som jeg hater itunes, men ironisk nok er det det eneste programmet jeg har funnet så langt som funker greit med podcastes angående synkroniskering.

Endret av thadon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...