Gå til innhold

Eldre Adobe Reader sårbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor inneholder i det hele tatt PDF muligheten for å inneholde script? Poenget med PDF er at det skal være et viser tekst og bilder og deres layout på en skjerm eller printer, ikke gjøre kunster, underholde meg, kjøre andre programmer eller skrive til disken min. Er det ønsket om å lage utfyllbare skjemaer i PDF som gjør at det inneholder script?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Hvorfor inneholder i det hele tatt PDF muligheten for å inneholde script? Poenget med PDF er at det skal være et viser tekst og bilder og deres layout på en skjerm eller printer, ikke gjøre kunster, underholde meg, kjøre andre programmer eller skrive til disken min. Er det ønsket om å lage utfyllbare skjemaer i PDF som gjør at det inneholder script?

Mener du at du ikke ser behovet for å kunne lage "Hello world!" programmer eller endog 3D-spill inni Adobe Reader? :tease:

 

Bare tuller såklart, jeg er helt enig med deg. Altfor mange programmer har produsenten ukritisk dytta inn haugevis med scriptemuligheter som sikkert <1% av brukerene noensinne får behov for, mens det samtidig gjør det mye lettere for ondsinnede brukere å lage virus og annet ræl.

Lenke til kommentar

Er ikke dette nok et eksempel på programmer som inneholder en masse unødvendig tull?

 

En del programmer har sluttet å utvikle seg på det det egentlig skulle. Isteden utvikles fjas, og unødvendige ting for å få et nytt versjonsnummer.

 

Isteden for å optimalisere og stabilisere det som er, blir det tyngre å kjøre, dvs tregere og høyere minnebruk. Det medfører også økt risiko pga. flere muligheter som strengt tatt er unødvendig. Og til slutt, stabiliteten synker.

 

Nå er vel ikke Adobe det værste. Nero er vel et premium eksempel. Man finner snart ikke igjen brennerdelen blant søppelet. Og stabilitet? Nei det har de slutta helt med å bruke tid på.

 

Jeg håper flere snart innser at de fleste vil kun ha programmer som gjør det de skal, ikke fylt med skrot, sikkerhetsfeil og bugs! La denne trenden snu!

 

Amen

Lenke til kommentar

Har selv kjørt Foxit Reader på noen PC'er i ett halvt år. Er meget fornøyd.

Nå er jeg så lei av Adobe sin tilnærming til PDF-programvare, at i dag gikk spikere i kista for Adobe Reader på mine PC'er.

 

Forøvrig kommer jeg til å kjøre Foxit Reader på PC'er som jeg bruker daglig. Men kommer til å la en installasjon av Adobe Reader få boltre seg på en virtuell PC. Så kan jeg ihvertfall følge litt med på Adobe leiren også.

 

En plage med Adobe er at du slår av automatiske oppdateringer, men likevel vil den ut å lete på internett etter oppdateringer. Hmm.. Hva er det slags tilnærming til brukerens ønsker?

 

Liker å ha kontroll selv med når en skal oppdatere ting.

 

Tar gjerne en opprydding med å legge til plasterlapper innimellom når jeg får en god anledning og ser at det har vært alvorlige sikkerhetshull. Men jeg rydder opp manuellt, da slipper en å bli plaget med at ting plutselig starter å jobbe på PC'en din automatisk, når en er midt oppi noen andre oppgaver en bruker PC'en til.

 

La inn siste Java versjon i dag. Hva er den Java Quickstarter 1.0 for noe? Den spør stadig om å slippe til gjennom ZoneAlarm brannmuren, bare jeg starter ett nytt Firefox-vindu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...