Gå til innhold

Anmeldelse: Wipeout HD (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg kjempefornøyd med Wipeout HD. Definitivt ett steg i riktig retning for denne fantastiske serien. Det eneste jeg savner er Elimination mode og mulighet for å chatte med andre spillere i online venterom.

I artikkelen ble det for det meste satt fokus på det positive ved spillet uten å helt si hvorfor det fortjente en 8'er istedenfor en 9'er :)

Lenke til kommentar
Hmmmm... Syns dette er i seneste laget å anmelde et spill.. Dette har jo vært på PSN noen uker nå.

Jepp, det er vi klar over, det er prioritering av andre spill som gjør at denne anmeldelsen kommer sent. Uansett: Det er aldri for sent med en anbefaling, er det vel? :-)

Lenke til kommentar
En liten bi-note: Er det virkelig nødvendig å anmelde på nynorsk? Ikke for å være fordomsfull, men det ødelegger hele omtalen for min del i hvert fall...

 

Første gang du leser en av Øystein sine anmeldelser på gamer.no? Jeg mener han er en av de med klart best språk i anmeldelsene sine, og med mindre du har fortrengte traumatiske opplevelser fra barndommen i tilknytning til den nynorske målformen så ser jeg ikke hva du klager over.

Jeg foretrekker førsteklasses anmeldelser på nynorsk over annenrangs bokmålsanmeldelser any day. Som en ekstra bonus får du ekstra trening i nynorsk.

Lenke til kommentar
En liten bi-note: Er det virkelig nødvendig å anmelde på nynorsk? Ikke for å være fordomsfull, men det ødelegger hele omtalen for min del i hvert fall...

 

Første gang du leser en av Øystein sine anmeldelser på gamer.no? Jeg mener han er en av de med klart best språk i anmeldelsene sine, og med mindre du har fortrengte traumatiske opplevelser fra barndommen i tilknytning til den nynorske målformen så ser jeg ikke hva du klager over.

Jeg foretrekker førsteklasses anmeldelser på nynorsk over annenrangs bokmålsanmeldelser any day. Som en ekstra bonus får du ekstra trening i nynorsk.

 

Er faktisk enig med førstemann her, personlig ødelegger det delvis en god omtale for min del og. Rent objektivt synes jeg anmeldelser bør skrives på bokmål, i likhet med nynorsk hadde det tatt seg mindre hellig ut om andre begynte å skrive anmeldelser på forskjellige dialekter. Hadde vært humor ja, givende anmeldelser for alle: nei.

 

Du får akseptere at folk har andre meninger enn deg uten å rakke ned på de med dine egne personlige meninger som eneste korrekte.

 

Ellers er jeg enig i godt innhold men ser klart at det kan skape forskjellige, svekkede mottagelser.

 

Thomas.

Lenke til kommentar
Ahhh... Disse vakre vakre minnene - Digget de opprinnelige Wipeout'ene fra gode gamle dager!

 

En liten bi-note: Er det virkelig nødvendig å anmelde på nynorsk? Ikke for å være fordomsfull, men det ødelegger hele omtalen for min del i hvert fall...

 

For min del kunne Øystein godt ha skrevet på islandsk så gode anmeldelser som han har :yes:

Lenke til kommentar
En liten bi-note: Er det virkelig nødvendig å anmelde på nynorsk? Ikke for å være fordomsfull, men det ødelegger hele omtalen for min del i hvert fall...

 

Første gang du leser en av Øystein sine anmeldelser på gamer.no? Jeg mener han er en av de med klart best språk i anmeldelsene sine, og med mindre du har fortrengte traumatiske opplevelser fra barndommen i tilknytning til den nynorske målformen så ser jeg ikke hva du klager over.

Jeg foretrekker førsteklasses anmeldelser på nynorsk over annenrangs bokmålsanmeldelser any day. Som en ekstra bonus får du ekstra trening i nynorsk.

 

Er faktisk enig med førstemann her, personlig ødelegger det delvis en god omtale for min del og. Rent objektivt synes jeg anmeldelser bør skrives på bokmål, i likhet med nynorsk hadde det tatt seg mindre hellig ut om andre begynte å skrive anmeldelser på forskjellige dialekter. Hadde vært humor ja, givende anmeldelser for alle: nei.

 

Du får akseptere at folk har andre meninger enn deg uten å rakke ned på de med dine egne personlige meninger som eneste korrekte.

 

Ellers er jeg enig i godt innhold men ser klart at det kan skape forskjellige, svekkede mottagelser.

 

Thomas.

 

Å sammenligne nynorsk med "forskjellige dialekter" er da rimelig bak mål(!).. Nynorsk er like mye norsk som bokmål, og et likeverdig skriftspråk i Norge. Dialekter har ingenting i skriftspråket å gjøre.

 

Og forresten, det er absolutt ingenting objektivt med at du synes anmeldelsen skal skrives på bokmål.

Lenke til kommentar

Å påstå at nynorsk er "likestilt" med bokmål blir vel ganske feil.

At de er likestilt betyr at de står på lik linje i norsk kultur og samfunn, og det er ikke engang i nærheten av å være fakta.

 

Ja, selvsagt har forfatteren sin fulle rett, både politisk og sosialt, til å velge nynorsk uten å bli saksøkt eller rakket ned på. Å påstå noe annet blir for dumt.

Men det betyr ikke at folk ikke har lov til å komme med sin mening om at de fleste artikler og reportasjer bør skrives på bokmål, noe jeg personlig også er enig i.

 

Jeg har ingen "problemer" med å lese nynorsk, men det er et forstyrrende element som gjør at jeg ikke klarer å "kose meg" med artikkelen i like stor grad, eller som av og til fører til at jeg ikke engang orker å lese ferdig fordi det rett og slett blir for... tja... tungvint... slitsomt... irriterende... noe i den retningen.

 

On topic:

Ser definitivt ut som et underholdende spill! :)

Synd at det ikke kommer ut på x360, som jeg sannsynligvis vil anskaffe meg når jeg skal kjøpe konsoll snart.

Lenke til kommentar

Var artikkelen på nynorsk? Det la jeg ikke merke til før det ble påpekt her.

 

Grunnen til at noen synes det er «tungvindt» å lese, er vel gjerne at det er uvanlig. Så løsningen er nærliggende. Les mer tekst på nynorsk.

 

Forøvrig, et interessant spill. Da jeg kun har en PS2, blir det kanskje til at jeg ser om jeg finner forrige utgave.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...