Gå til innhold

Windows Update oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en måte er det jo bra at det kommer hyppige oppdateringer, men en ting irriterer meg grenseløst. Automatisk restart! Dritpraktisk på jobb når man må fly ut og inn på kontoret/produksjonen. Plutselig kommer man tilbake og pc har restartet. Trykker man "Vent litt" (eller hva det står) så kommer pop-up'en tilbake 15min etterpå med timer.. Herlig :)

Lenke til kommentar
Hva med å bare droppe hele programmet, og gjøre det slik at Windows oppdaterer seg hele tiden uten at brukeren merker det, for å så ikke plage vettet av brukeren med at han/hun må restarte maskinen?

Det har seg nemlig slik at noen bedrifter ønsker ikke at enkelte pcer skal ha f.eks. SP3 eller enkelte andre updates som kræsjer med interne applikasjoner.

 

Det finnes også noen som fremdeles bare har modemtilkopling mot internett og da vil det ta maaaaange tellerskritt og laste ned slike updates.

 

På en måte er det jo bra at det kommer hyppige oppdateringer, men en ting irriterer meg grenseløst. Automatisk restart! Dritpraktisk på jobb når man må fly ut og inn på kontoret/produksjonen. Plutselig kommer man tilbake og pc har restartet. Trykker man "Vent litt" (eller hva det står) så kommer pop-up'en tilbake 15min etterpå med timer.. Herlig :)

Det er bare å endre den til at du selv må godta at den installerer oppdateringene så slipper du det. Gå inn på Windows Update i kontrollpanelet så kan du endre det der.

Lenke til kommentar

Den tåpelige "Restart now"/"Restart later" hvor later tydeligvis er etter femten minutter er latterlig brukervennlig. Hvorfor kan ikke MS bruke mer enn fire minutter på å designe inputvalg fra bruker? Vi greier faktisk å holde roen på mer enn to knapper i hvert interface.

 

Det at WinUpdate er så aggresiv gjør at den hos meg jobber mot sin hensikt, da jeg etter hver oppdatering kjører net stop "automatic updates" for å slippe restartdialogen og vil dermed ikke få nye oppdateringer før maskinen blir restartet, gjerne tre-fem uker senere.

Lenke til kommentar
Den tåpelige "Restart now"/"Restart later" hvor later tydeligvis er etter femten minutter er latterlig brukervennlig. Hvorfor kan ikke MS bruke mer enn fire minutter på å designe inputvalg fra bruker? Vi greier faktisk å holde roen på mer enn to knapper i hvert interface.

Jeg kan ikke huske å sett at det er slikt. Kanskje fordi du holder på med 2000/XP enda?

Det er lenge siden det er blitt fiksa på. Nemlig i 2006 :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske å sett at det er slikt. Kanskje fordi du holder på med 2000/XP enda?

Det er lenge siden det er blitt fiksa på. Nemlig i 2006 :)

Det har ikke blitt fiksa nei. Hvis du sikter til at det går an å "oppgradere" til Vista, så er ikke det en option for mange, spesielt i bedrifter men også for mange hjemmebrukere. Nå i det siste har jo netbooks også blitt veldig populært, og der er heller ikke vista noe særlig å satse på.

 

Det fins dog en måte å postpone denne kjipe popupen på, men det burde jo aldri vært nødvendig i første rekke om ikke MS designet det så klønete. Men i hvertfall, man kan flytte popupen nesten ut av skjermen (ta tak i vinduet helt ytters i hjørnet), slik at man ender opp med å bare se noen få pixler av vinduet. Da plager deg deg ikke mer, og du kan reboote maskinen når det måtte passe. Dette er Microsoft-brukervennlighet på sitt ypperste :fun:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...