Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok 6ere på rad.. Sony Ericsson imponerere gitt..

Tre 6-ere på rad fra Amobil. Omnia fikk også det. Og HTC Touch Pro, hvis vi går litt lenger tilbake. Enormt gode mobiltider om dagen, med andre ord. Er tilsvarende vanskelig å holde seg igjen for en mobilentusiast. Er fornøyd med min nåværende telefon, men både X1 og Touch HD frister enormt (Omnias oppløsning er turnoff). Kan noen gi meg en god unnskyldning (eller tre) for å svi av noen tusenlapper? Pengene er klar, mangler bare unnskyldningene. :p

Lenke til kommentar
Tok 6ere på rad.. Sony Ericsson imponerere gitt..

Tre 6-ere på rad fra Amobil. Omnia fikk også det. Og HTC Touch Pro, hvis vi går litt lenger tilbake. Enormt gode mobiltider om dagen, med andre ord. Er tilsvarende vanskelig å holde seg igjen for en mobilentusiast. Er fornøyd med min nåværende telefon, men både X1 og Touch HD frister enormt (Omnias oppløsning er turnoff). Kan noen gi meg en god unnskyldning (eller tre) for å svi av noen tusenlapper? Pengene er klar, mangler bare unnskyldningene. :p

Omnia fikk faktisk bare 5. Ellers, her kommer en unnskyldning: vente på et nytt leketøy i posten? :yes:

Lenke til kommentar

Vi liker også håndfriløsningen. Istedenfor det tradisjonelle håndfrisettet med mikrofon og øreplugger på én og samme kabel, har Sony Ericsson brukt to separate kabler: Èn med mikrofon og 3,5 mm uttak, og en med øreplugger. Dette åpner for at du kan bruke ditt eget hodesett som håndfri.

 

- Har sony ericsson noen gang hatt noe annet? fikk alt i ett engang til en samsung.

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
Tok 6ere på rad.. Sony Ericsson imponerere gitt..

Tre 6-ere på rad fra Amobil. Omnia fikk også det. Og HTC Touch Pro, hvis vi går litt lenger tilbake. Enormt gode mobiltider om dagen, med andre ord. Er tilsvarende vanskelig å holde seg igjen for en mobilentusiast. Er fornøyd med min nåværende telefon, men både X1 og Touch HD frister enormt (Omnias oppløsning er turnoff). Kan noen gi meg en god unnskyldning (eller tre) for å svi av noen tusenlapper? Pengene er klar, mangler bare unnskyldningene. :p

 

Tja det kommer ann på åssen mobil du har nå egentlig..

 

En unnskyldning, hehe.. En mobil som Xperia hadde jo vært veldig greit, så kunne du være tilgjengelig på mail til en vær tid, en god kalender og planlegger. Du trenger ikke kjøpe en ultra portable bærbar pga Xperia gjør samme jobben.. Du får en god MP3 med 3.5jack, en håndholdt portable mediaspiller, telefon, internett og Messenger(msn) i ett..

 

EDIT: Mafo, før hadde dere en liten video på første side i testene(værtfall på noen modeller).. Det er noe jeg savnet litt her.. Helles en kjempe flott test, grundig og bra.. Og i C905 testen, det at dere sammenligner med ett digital kamera syntes jeg var veldig bra.. Så forsett med det..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Dingz.no mener tydeligvis noe helt annet:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=790198

 

Dette tror jeg skyldes at vedkommende som har testet telefonen hos dingz er en svoren iPhone tilhenger. Og at han rett og slett ikke skjønner hva en avansert smarttelefon er. Her på amobil, er det som kjent tester for og av mobilnerder ;)

 

Leste forøvrig en liste der en annen mobilnerd gikk igjennom S60 vs UIQ. Konklusjonen ble at UIQ var totalt overlegent S60 på alle fronter. Men det er jo en kjennsgjerning at jo mer avansert et os blir, jo tyngre blir det å sette seg inn i det, og å forstå det. Og akkurat der føler jeg at amobil ikke helt klarte å finne essensen i UIQ. R.I.P

 

Men nå ryktes det at det vil finnes mange elementer fra UIQ i det nye symbian for trykkfølsomt UI. Så man kan jo leve i håpet om at UIQ står opp fra graven i ny forkledning og under nye flagg, men med samme gode gamle (UIQ)grunnsteiner.... ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å få inn HTC sine menyer over standard WM? For jeg er interessert i en mobil som er lettnavigert.. Dvs bruke finger, ikke penn. Blir tungvint

 

Mobilehappy la ut denne linken på en annen tråd om Xperia X1: http://www.modaco.com/content/pocket-pc-pr...ls/#entry931675

 

Der ser du HTC Touch HD sin Touch flow som ett panel.. :yes: Det går fint og bruke fingeren på det..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Godt å endelig lese en test der testeren har forstått hvilket segment telefonen befinner seg i. Å sammenligne X1 med dumb-OS-telefoner og så kalle X1 treg blir så altfor dumt. Når det er sagt så er Touch Diamond tåpelig treg til tider, eksempel: Inkommende anrop. Telefonen begynner å spille standard ringetone og viser tlf-nr. Jeg stusser for jeg kjenner igjen nummeret. Telefonen kverner og finner ut det samme som meg, kontakten er jo lagret! Den jobber, tregt, med å fiske fram navn på skjermen og etter et sekund eller to til så avbrytes standardringetonen og ringetonen som hører til kontakten spilles istedet. Det er bare dumt-tregt, og det høres ut som X1 ikke stiller i den klassen! Det var en deal-breaker for meg men nå ser det ut til at Henrik får solgt en X1 til meg likevel...

Lenke til kommentar

Har lest andre tester av denne telefonen der de hevder den er treg og panelene lagger, så brukeropplevelsen med panelbruk blir delvis ødelagt opå grunn av dette. Har Amobil en telefon med nyere firmware, som kan ha løst disse problemene?

 

Etter det jeg har lest av tester, hadde nok jeg gitt telefonen terningkast 5, mye på grunn av dårlig kamera og prisen. Greit nok at dette er en smartmobil, men til 6000,- burde SE klart å presse inn et bedre kamera, iom. at de har det på sine langt billigere telefoner.

Lenke til kommentar
Dingz.no mener tydeligvis noe helt annet:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=790198

 

Dette tror jeg skyldes at vedkommende som har testet telefonen hos dingz er en svoren iPhone tilhenger. Og at han rett og slett ikke skjønner hva en avansert smarttelefon er. Her på amobil, er det som kjent tester for og av mobilnerder ;)

 

Leste forøvrig en liste der en annen mobilnerd gikk igjennom S60 vs UIQ. Konklusjonen ble at UIQ var totalt overlegent S60 på alle fronter. Men det er jo en kjennsgjerning at jo mer avansert et os blir, jo tyngre blir det å sette seg inn i det, og å forstå det. Og akkurat der føler jeg at amobil ikke helt klarte å finne essensen i UIQ. R.I.P

 

Men nå ryktes det at det vil finnes mange elementer fra UIQ i det nye symbian for trykkfølsomt UI. Så man kan jo leve i håpet om at UIQ står opp fra graven i ny forkledning og under nye flagg, men med samme gode gamle (UIQ)grunnsteiner.... ;)

 

Hehe. At Øivind Idsø målte X1 opp mot iPhone i den testen er det ingen tvil om, men Idsø har noen gode poenger. Jeg er ekstremt uenig med Amobils skribent i at man skal forvente at en smarttelefon skal være treg. Det er selvfølgelig helt greit at det tar litt ekstra tid å åpne tunge programmer som f.eks. TomTom o.l., men at selve operativsystemet er tregt og hakkete finnes det ingen unnskyldning for. Om man absolutt skal bruke fancy grafikk bør man for guds skyld implementere støtte for grafisk aksellerasjon via hardware, lignende den man finner i iPhone. Når kjernefunksjonene i operativsystemet hakker og bruker absurd lang tid på å reagere burde man automatisk trekke på terningen uansett hvor fet skjermen er og hvor mye teknologi som er stappet i telefonen.

 

Angående UIQ, så er og blir det et sant mareritt mtp. brukervennlighet. Jeg kan ikke tro annet enn at du mener "avansert" og "kronglete" er synonymer. Når man f.eks. aldri har brukt UIQ før og må bruke hele 3 minutter på å finne ut hvordan man velger vekk 3G sier det seg selv at systemet er tapt bak en vogn. Symbian er flere hestehoder foran på brukervennlighet, og det er utrolig nok også WM.

 

EDIT: Jeg mente selvsagt S60 der jeg skrev Symbian ...

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Dingz.no mener tydeligvis noe helt annet:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=790198

 

Dette tror jeg skyldes at vedkommende som har testet telefonen hos dingz er en svoren iPhone tilhenger. Og at han rett og slett ikke skjønner hva en avansert smarttelefon er. Her på amobil, er det som kjent tester for og av mobilnerder ;)

 

Leste forøvrig en liste der en annen mobilnerd gikk igjennom S60 vs UIQ. Konklusjonen ble at UIQ var totalt overlegent S60 på alle fronter. Men det er jo en kjennsgjerning at jo mer avansert et os blir, jo tyngre blir det å sette seg inn i det, og å forstå det. Og akkurat der føler jeg at amobil ikke helt klarte å finne essensen i UIQ. R.I.P

 

Men nå ryktes det at det vil finnes mange elementer fra UIQ i det nye symbian for trykkfølsomt UI. Så man kan jo leve i håpet om at UIQ står opp fra graven i ny forkledning og under nye flagg, men med samme gode gamle (UIQ)grunnsteiner.... ;)

 

Hehe. At Øivind Idsø målte X1 opp mot iPhone i den testen er det ingen tvil om, men Idsø har noen gode poenger. Jeg er ekstremt uenig med Amobils skribent i at man skal forvente at en smarttelefon skal være treg. Det er selvfølgelig helt greit at det tar litt ekstra tid å åpne tunge programmer som f.eks. TomTom o.l., men at selve operativsystemet er tregt og hakkete finnes det ingen unnskyldning for. Om man absolutt skal bruke fancy grafikk bør man for guds skyld implementere støtte for grafisk aksellerasjon via hardware, lignende den man finner i iPhone. Når kjernefunksjonene i operativsystemet hakker og bruker absurd lang tid på å reagere burde man automatisk trekke på terningen uansett hvor fet skjermen er og hvor mye teknologi som er stappet i telefonen.

 

Angående UIQ, så er og blir det et sant mareritt mtp. brukervennlighet. Jeg kan ikke tro annet enn at du mener "avansert" og "kronglete" er synonymer. Når man f.eks. aldri har brukt UIQ før og må bruke hele 3 minutter på å finne ut hvordan man velger vekk 3G sier det seg selv at systemet er tapt bak en vogn. Symbian er flere hestehoder foran på brukervennlighet, og det er utrolig nok også WM.

 

UIQ er vel også Symbian.......

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Angående UIQ, så er og blir det et sant mareritt mtp. brukervennlighet. Jeg kan ikke tro annet enn at du mener "avansert" og "kronglete" er synonymer. Når man f.eks. aldri har brukt UIQ før og må bruke hele 3 minutter på å finne ut hvordan man velger vekk 3G sier det seg selv at systemet er tapt bak en vogn. Symbian er flere hestehoder foran på brukervennlighet, og det er utrolig nok også WM.

 

UIQ er vel også Symbian.......

 

Synes uiq3 var døds enkelt jeg. Hovedmeny-forbinnelser.

Flotte menyene nede på skjermen å.. nesten som iphone, å jaggu så har g1 tatt hurtig program menyen også. Treigt var det, men windows er minst like treigt.

Og windows er mye mye mindre bruker vennlig.

Bytta fra uiq til wm og angrer! enkle ting som kalender og alarm på wm er jo faen ikke til å begripe seg på.

Å Trykke inn på mp3'ene - marker haken trykk mer og velg bruk som ringetone.

Mer sånt daglidagse ting, alarmen på wm. skal du skifte fra 12.31 til 24.00 må du bla gjennom med ett å ett trykk og det tar irriterennes lang tid, men på uiq var det delt inn i 4 skiftbare tall. Mye enklere. osv osv osv... skal du sende bilder i mail med wm. Går ann å markere bilder, men da må enn markere alle bildene på kolonnene. skal du sende alle utenom det der mamma danser naken på bordet må du legge ved ett og ett bilde.

Uiq. marker bildene du vil ha. ooohhh...

men å kunne stole på kalenderen og alarmen er det jeg savner mest.

Noen som vil kjøpe en htc diamond? ;pPP

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...