Gå til innhold

Verdens minste bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom dings. For den tusenlappen den koster får man sikkert 10 ganger mer oppmerksomhet og gøy enn om man f.eks la en ekstra tusenlapp i kjøpet av sin neste mobiltelefon.

 

Men jeg ser for meg at det kan bli litt ekstra vanskelig å dytte inn et skikkelig OS (Linux) på den. Av Windows-utgaver er det vel bare CE/Mobile som kan kjøre på ARM.

 

Redigert: Jeg ser den leveres med Linux 2.4.19 kjerne og Trolltech QT/E 2.3.8 + proprietært GUI.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Redigert: Jeg ser den leveres med Linux 2.4.19 kjerne og Trolltech QT/E 2.3.8 + proprietært GUI.

 

Den kjører QT Extended, ja. Samme som på Openmokos Neo Freerunner, som er kraftigere og sterkere på alle punkter (inkludert at den faktisk har telefon). Skjønner ikke hvorfor noen vil betale for å kjøpe en så veik liten greie sammenlignet med Freerunner (eller hvilken som helst annen PDA)...

Lenke til kommentar

HTC TyTN II koster fra 4820 kr

Openmoko Neo Freerunner vil koste ca 400 $ (~3000 kr)

Imovio Ikit vil koste 170 $ (~1150 kr)

 

I denne sammenligningen ser jeg klart et poeng med den. Prismessig kan man f.eks kjøpe en telefon + Imovio Ikit for en lavere pris enn alternativene. Det er selvsagt mer å drasse på, men gir også bedre fleksibilitet med tanke på oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Denne som vantett å støtsikker, med et enkelt kamera å ta enkle forklarende bilder med, å kanskje en litt større skjerm, å enkle kontorprogram hadde vært genialt å skrevet arbeidsrapporter osv på for oss betongsagere. Er bare pusslete, for komplisert å stort sett for stort alt som finnes, å da duger en blyant å en papirlapp bedre. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...