Gå til innhold

Neonode nær konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde de enda klart å få telefonene sine ut på markedet og markedsført seg skikkelig så hadde de nok ikke hatt så mange telefoner på lager...

 

Det er ikke akkurat enkelt å finne en Neonode... Og menig mann aner ikke at den finnes...

 

Menmen, håper de klarer seg å klarer å komme med et skikkelig og oppdatert produkt i neste generasjon... :)

Lenke til kommentar

Dette var ikke hyggelig lesing. Veldig trist at Neonode sin økonomiske situasjon er så dårlig.

 

N2 var min første Neonode mobil og foruten dårlig dekning (hvertfall basert på min erfaring) var jeg kjempe fornøyd, og alle de som prøvde den var veldig imponert selv om navigasjonen var annerledes. Den hadde jo sine mangler som feks wlan og 3G og dårlig noe batteri. Men jeg gledet meg til og se hva de kunne koke sammen neste gang. Men nå blir det jo kanskje ikke noen flere mobiler.

 

Som skrevet ovenfor var den dårlig markedsført og for "mannen-i-gata" var den vanskelig og få tak i. Hadde de puttet penger i markedsføring ville nok flere ha kjøpt den. Ikke bare var den genial til sitt bruk, men den ser jo utrolig bra ut.

Lenke til kommentar

Kjøpte min N2 med en gang da den kom ut for salg her i Norge.

Har hatt den inne på service 2 ganger med samme problem:

-Mister dekningen

-Skrur seg av av seg selv

-Bryter samtaler

-Samtaler hakker/ umulig å høre hva andre sier/andre hører ikke hva jeg sier

 

Begge gangene tok det over en mnd. fordi telefonen ikke repareres i Norge. Den ble sendt til Nederland (eller var det Skottland?)

 

Jeg er svært missfornøyd.

 

Tror ikke det vil hjelpe å sende den inn en gang til heller, har nå gått over til å bruke min 2 og et halvt år gamle Samsung. Dog er ikke denne helt feilfri heller:p

Lenke til kommentar
Kjøpte min N2 med en gang da den kom ut for salg her i Norge.

Har hatt den inne på service 2 ganger med samme problem:

-Mister dekningen

-Skrur seg av av seg selv

-Bryter samtaler

-Samtaler hakker/ umulig å høre hva andre sier/andre hører ikke hva jeg sier

 

Begge gangene tok det over en mnd. fordi telefonen ikke repareres i Norge. Den ble sendt til Nederland (eller var det Skottland?)

 

Jeg er svært missfornøyd.

 

Tror ikke det vil hjelpe å sende den inn en gang til heller, har nå gått over til å bruke min 2 og et halvt år gamle Samsung. Dog er ikke denne helt feilfri heller:p

 

Uflaks. Jeg hadde problemer med at den slo seg av noen ganger. Men etter at jeg oppdaterte den forsvant det. Dekningsproblemet har jeg også. Men det er hovedsakelig bare hjemme. Men nå har jeg ny mobil da, så plager meg ikke akkurat lenger.

 

Når det gjelder at den er sendt på serivce så mange ganger. Fungerer ikke reglene slik at om mobilen har samme feil 3 ganger så får du tilbake pengene? Eller er det jeg som roter?

Lenke til kommentar
Fungerer ikke reglene slik at om mobilen har samme feil 3 ganger så får du tilbake pengene? Eller er det jeg som roter?
Tre ganger samme eller fem totalt, men det må verifiserer av en serviceteknikker før det er gyldig tredje gang samme feil eller totalt fem service før kunden får en ny.

 

En kompis hadde N2, og han sa også at den hadde elendig dekning. Tenkte det hadde noe med at antennen er liten i N2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Likte den i ukene jeg hadde den, men solgte den ganske fort da dekningen ikke var så bra og jeg tjente nesten på det.

 

for "mannen-i-gata" var den vanskelig og få tak i.

Det var er jo en av grunnene til at den var litt kul.

Lenke til kommentar
Måten touch-skjermen på denne fungerte var jo unik? Etter som jeg skjønte var det små lasere som gikk i et rutenett over skjermen i stede for en faktisk trykkfølsom skjerm?

 

Det er jo genialt? Må jo kunne gi mye mer sensitive touch-skjermer?

kommer an på hva en legger i sensitiv det.

 

strålene vil jo bare kunne fortelle en ting, om den er brutt eller ikke.

 

og jeg gjetter meg til at det finnes en grense for hvor tett dem kan pakkes.

 

men fordelen er vel at en verken trenger å legge fysisk press på skjermen (den mest vanlige formen), eller direkte kontakt med hud eller annet materiale med tilsvarende motstand (iphone).

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg har lest eller sett en skjerm som har fungert på samme måte. Det tok noen få dager før jeg hadde klart og tilvenne meg skjermen. Men når tilvenningsperioden var over elsket jeg den bare mer og mer.

 

 

for "mannen-i-gata" var den vanskelig og få tak i.

Det var er jo en av grunnene til at den var litt kul.

 

Selvsagt. Det var en av grunnene for at jeg kjøpte den. For og ha noe som ikke "alle" andre har.

 

Men det er også synd at dem kanskje kunne ha overlevd om dem hadde markedsført sine produkter bedre. Om dem kan overleve uten masse markedsføring så håper jeg dem fortsetter som til nå.

 

Men en forbedring på det tekniske er også viktig. Hjelper ikke med en kul telefon om dekningen er så ubrukelig at den ikke er brukbar. Noe som desverre, for det meste, var tilfellet for min del.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
(...)

og jeg gjetter meg til at det finnes en grense for hvor tett dem kan pakkes.

Det er et rutenett på 7x10 stråler på N2, tror jeg.

 

men fordelen er vel at en verken trenger å legge fysisk press på skjermen (den mest vanlige formen), eller direkte kontakt med hud eller annet materiale med tilsvarende motstand (iphone).

Nettopp. Et genialt fortrinn, som gjør at telefonen kan opereres med f. eks. (tynne) hansker på uten videre problem. Strålene ligger på lavt i telefonen at man i praksis må helt ned til skjermen for å få reaksjon, så selve opplevelsen blir lik som en trykkfølsom skjerm. Det man slipper her, som man får følelsen av på mange andre touch-skjermer er at skjermen fysisk presses ned. Skjermen er stiv og fin uansett.

Lenke til kommentar
Det man slipper her, som man får følelsen av på mange andre touch-skjermer er at skjermen fysisk presses ned.

 

noe som oppstår fordi en presser sammen ett lag over skjermen, for å øke motstanden i laget. dette gjør igjen sensorer i siden av skjermen i stand til å finne ut hvor på skjermen det trykkes.

 

dette er greit så lenge en bruker stylus. men om en bruker finger så ender en opp med å skape en svak sugeeffekt mellom skjerm og finger (dette som gjør oss i stand til å holde glass og andre glatte ting), noe som gjør det vanskeligere å dra finger frem og tilbake mens en opprettholder trykket.

 

er derfor freerunner og andre har vanskelig for å kopiere grensesnittet til iphone, siden en der ikke skaper denne sugeeffekten, en bare lar finger skli lett over skjermen.

 

neonode burde være i stand til å gjenskape det, men nå går hele greia konkurs, så...

Lenke til kommentar

 

Det man slipper her, som man får følelsen av på mange andre touch-skjermer er at skjermen fysisk presses ned.

 

noe som oppstår fordi en presser sammen ett lag over skjermen, for å øke motstanden i laget. dette gjør igjen sensorer i siden av skjermen i stand til å finne ut hvor på skjermen det trykkes.

 

dette er greit så lenge en bruker stylus. men om en bruker finger så ender en opp med å skape en svak sugeeffekt mellom skjerm og finger (dette som gjør oss i stand til å holde glass og andre glatte ting), noe som gjør det vanskeligere å dra finger frem og tilbake mens en opprettholder trykket.

 

er derfor freerunner og andre har vanskelig for å kopiere grensesnittet til iphone, siden en der ikke skaper denne sugeeffekten, en bare lar finger skli lett over skjermen.

 

 

 

neonode burde være i stand til å gjenskape det, men nå går hele greia konkurs, så...

Og hadde de laget en telefon i normal (ja, hvertfall litt større enn den de hadde) størrelse, og markedsført den bedre, samt oppdatert fra windows mobile CE til hvertfall Windows Mobile 6.1, eller kasta ut windows mobile til noe mer brukervennlig, så hadde de hatt en bestselger, så lenge de hadde klart å markedsføre telefonen skikkelig, tror jeg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...