Gå til innhold

THQ saksøker Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navnet kan være årsak til søksmål, men omslaget? Det dummeste jeg har hørt... skal de farge møkka grønn og designe biler som ikke finnes for å ikke ha et omslag som representerer spillets innhold?

 

Jaja...

 

De som sier soleklar kopi må gjerne gå i detalj på akkurat det ;) Eneste som er kopiert er navnet, men igjen så representerer det sporten.

Lenke til kommentar
Navnet kan være årsak til søksmål, men omslaget? Det dummeste jeg har hørt... skal de farge møkka grønn og designe biler som ikke finnes for å ikke ha et omslag som representerer spillets innhold?

 

Jaja...

 

De som sier soleklar kopi må gjerne gå i detalj på akkurat det ;) Eneste som er kopiert er navnet, men igjen så representerer det sporten.

Er du hjemme hos en kompis en kveld, og dere spiller det spillet her, og du ser på coveret med et raskt blikk, og så ser det andre coveret i butikken, så er jeg ganske sikker på at du trodde det var samme.

 

To biler, med samme farger og en sandfarget bakgrunn. Den bakerste flyr mens den foran er i en dump. Dette er likt på begge bildene. Ja de er meget like.

Lenke til kommentar

Auda, ser stygt ut for Activision Blizzard dette... Er jo noen forskjeller på coverene, men de er heller små... Etter min mening er det nesten en dirkte kopi av THQ coveret, med bare noen få støvskyer lagt til for å få det til å se annerledes ut fra Acitivision Blizzard.

 

Men coverene er forskjellige, dog er ikke forskjellene store kan en vel si, men her synes jeg at Activision Blizzard burde ha forandret sitt cover design, og unngått en rettssak. Er jo egentlig bare tull å dra det til retten IMHO, når det kunne blitt løst "på bakrommet"...

Lenke til kommentar

Omslaget fikk THQ til å se rødt? De tok ikke dette inn for retten med det første. Activision Blizzard er altså stikk strie med å forandre på det nesten identiske coveret. De trodde vel dette skulle gå, å surfe på THQ sin reklame, men nå kan de ihvertfall gjøre ett lite sprell...

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Joa, en ser jo visse likheter. Men nå må en pass på at det ikke går for langt. Litt tåpelig om selskap skulle saksøke alle bilspill som har 2 biler på coveret fordi det kan være forvirrende for forbrukerene.

 

Men til coverdesignerens forsvar, er det fryktelig vanskelig å lage et relevant cover til en Baja tittel uten at det ligner alle andre. Baja er tross alt veldig ensformig når det gjelder hvor det kjøres, osv. Bare bilene er ulike og det er de forsåvidt også på coveret samtidig som det er en litt annen setting. Men kanskje de skulle speilet bilene? Lett å være etterpå klok, men det er nå relativt lett å speile det. Spørsmålet er om det er nok for å skille de, er fortsatt 2 biler og sand. Kanskje de skulle prøvd å speile det å hive inn en bil eller to til? Da måtte det vel bli nok forskjell vel?

 

Jeg tror jeg heller ville angrepet navnet på tittelen. Hvem har egentlig Baja lisensen?

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg heller ville angrepet navnet på tittelen. Hvem har egentlig Baja lisensen?

 

Lisensen er sikkert altting i orden med. Jeg kan ikke se for meg noen spytte inn såpass mange penger som det koster å lage et spill for å finne ut at "oi dæven, den lisensen er det noen andre som har gitt!".

 

Men angående coveret, så lurer jeg litt på hvor mange måter det egentlig finnes å presentere et slikt spill på. Det er liksom måte på hvor forskjellige shampo-reklamene på tv kan være når de tross alt prøver å selge samme produkt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...