Gå til innhold

X58 fra EVGA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten leif jeg ser selv blant de beste journalister:

Enda != et tidsmessig begrep/uttrykk. "Enda" brukes kun når en skal definere mengde, størrelse, kvantitet, etc. Det skulle altså stå...

Ikke helt i mål ennå

Just a friendly reminder :)

 

Fatal edit:

Don't mind me, I'm just a girl. Ahaha~

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
En liten leif jeg ser selv blant de beste journalister:

Enda != et tidsmessig begrep/uttrykk. "Enda" brukes kun når en skal definere mengde, størrelse, kvantitet, etc. Det skulle altså stå...

Ikke helt i mål ennå

Just a friendly reminder :)

 

Tja, de i språkrådet er ikke helt enige med deg der. Følgende er tatt fra deres sider:

 

"Kan man velge om man vil skrive:

 

Arbeidet er ikke gjort ennå.

Arbeidet er ikke gjort enda.

 

Hvis begge varianter er tillatte, hvilken er å foretrekke?

 

Svar:

Begge deler er korrekt. Vi tilrår ikke den ene varianten framfor den andre. Merk at enda og ennå er likestilt bare som tidsadverb. Som gradsadverb kan du bare bruke enda (enda større enn). "

 

Språkrådet om ennå/enda

 

Med forbehold om at kjøleløsningen blir endret, så kan det bli rimelig trangt rundt prosessorsokkelen etter at man har fått inn en stor prosessorkjøler på det hovedkortet.

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Fra artikkelen: "EVGA har også integrert sitt eget vdroop-kontrollsystem som produsenten selv hevder skal minimere vdroop for å gjøre systemet mer stabilt både under normale omgivelser og stort stress. Tidligere har slike systemer hatt en evne til å gjøre Intels 45nm prosessorer ustabile, så vi håper dette kan gi teknologien en ny start."

 

Min Q9550 opplevdes som veldig ustabil med "Loadline Calibration" på "Enable" og måtte kjøre med Intels specc vdroop på mitt gamle hovedkort Maximus Formula SE X38.

Dette er dog ikke tillfelle på Asus nye Maximus II Formula P45 til min store glede, så noen har nok funnet ut en løsning på dette fenomenet allerede og byr på glimrende egenskaper for klokkere med Quads.....

Lenke til kommentar
Her så det virkelig ut som det blir trangt for cpukjøler.

 

 

nei, tror ikke det er noe problem, kan nok bli trangt men selv en scythe ninja går fint der.Mener det er helt genialt det vi ser mange gjør nå på X58 kort og faktisk heve NB og mosfet kjølerene slik. får mye bedre kjøling da, på mitt x38 kort der det ser flott, ut men når kjøleribbene går 2-3 cm opp fra HK er det dårlig kjøling.

Lenke til kommentar
Hva gjør den sata/sas porten midt på hovedkortet?

 

Feil produksjon....

 

Den hører nok til samme kontroller/chip som e-sata porten bak på I/O panelet og ligger der kanskje tiltenkt å kople på en ekstra e-sata vha PCI bracket samt for kortere signalbane.

De to sorte blokkene nede til høyre tilhører tydligvis ICH10R(som har tot.6) stablet 3porter x 2 sannsynligvis. Den oransje nede til høyre tilhører sannsynligvis ekstra kontroller også som den bak og midt på kortet(tilsammen 4 porter).

Lenke til kommentar

syar2003: Du har nok rett i det med eSATA-porten.

 

Jeg blir overrasket om kortet får en pris på under 2500 kr. Det virker som alle X58-kort blir svindyre. At dollarkursen har steget 40% siden i sommer hjelper ikke akkurat på. Vi må nok venne oss til et langt høyere prisnivå enn vi har vært vant til det siste året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...