Gå til innhold

Openoffice.org 3.0 slår an


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I OSX ble det gående i en evig loop. Låste seg når jeg prøvde å lukke et dokument eller avslutte programmet - startet på nytt med gjennoppretting av dokumentet - prøvde å lukke dokumentet - da capo. I tillegg klikket det hver gang jeg prøvde å åpne stavekontrollen. Kan ikke si jeg er veldig imponert. Nå er ikke OSX-installasjonen min heeelt vanilla, men det burde ikke ha noe å si, så vidt jeg kan skjønne.

 

red: Ellers må jeg jo si at Open Office > MS Office any day. SÅnn at jeg ikke høres negativ ut her. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Glimrende!

 

OpenOffice er ikke det ultimate valget for alle, men svært mange vil være godt fornøyde med hva pakken tilbyr. Selv har jeg ikke brukt MS Office noe serlig på mange år (utenom på skoler), og jeg som er en over gjennomsnittlig kresen bruker er relativt godt fornøyd med pakken.

 

Jeg har lagt inn OpenOffice for ganske mange "vanlige" hjemme-PC-brukere rundt omkring, og det er positive tilbakemeldinger.

 

Alt er langt fra perfekt i OpenOffice, blant annet hastigheten kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
I OSX ble det gående i en evig loop. Låste seg når jeg prøvde å lukke et dokument eller avslutte programmet - startet på nytt med gjennoppretting av dokumentet - prøvde å lukke dokumentet - da capo. I tillegg klikket det hver gang jeg prøvde å åpne stavekontrollen. Kan ikke si jeg er veldig imponert. Nå er ikke OSX-installasjonen min heeelt vanilla, men det burde ikke ha noe å si, så vidt jeg kan skjønne.

 

red: Ellers må jeg jo si at Open Office > MS Office any day. SÅnn at jeg ikke høres negativ ut her. :p

 

Nå er det vel ikke OpenOffice-teamet som porter pakken til OSX, så OSX-versjonen kan ikke gå som en "offisiell" versjon.

Lenke til kommentar

Selv lastet jeg ned fra filehippo for hastigheten på den offisielle siden var begredelig. Tipper jeg ikke er den eneste så tallene er nok en del større.

 

Er vel 98% av de som har OO på skolen som ikke har oppgradert noe som helst siden de fikk pc-en med versjon 2.3.

 

OpenOffice er helt fint til mitt bruk og en stort hopp fremover etter å ha brukt Office 2000 de siste 3 årene.

Lenke til kommentar
Enda en grunn til at det kan skjule seg flere brukere bak disse tallene;

Selv lastet jeg kun ned OpenOffice 3.0 en gang, men jeg har installert det på seks maskiner (forskjellige brukere) foreløpig, og mange flere regner jeg med det blir.

Jeg laster stort sett ned bare én gang, men har derimot i overkant av 200 maskiner som står og venter, rundt 800 brukere... :p

Har dog for øyeblikket bare installert pakken på én PC... Men det kommer.

Lenke til kommentar
Enda en grunn til at det kan skjule seg flere brukere bak disse tallene;

Selv lastet jeg kun ned OpenOffice 3.0 en gang, men jeg har installert det på seks maskiner (forskjellige brukere) foreløpig, og mange flere regner jeg med det blir.

Jeg laster stort sett ned bare én gang, men har derimot i overkant av 200 maskiner som står og venter, rundt 800 brukere... :p

Har dog for øyeblikket bare installert pakken på én PC... Men det kommer.

Det er nok en god del slike tilfeller. For min egen del har jeg kommet ut av telling hvor mange jeg har gitt eksemplarer av OpenOffice som er resultatet av én nedlasting. Jeg kan ivertfall konstatere at det har blitt mange CD-plater i sirkulasjon.
Lenke til kommentar

Uhm, OO.org 3 har over de er over 4,5 millioner nedlastninger fra den offisielle siden. I tilleg kommer selvfølgelig uoffisielle nedlastninger fra web og innstalasjoner via pakkebehandlere i tillegg. Og når høstslippen med Linux distroer som inkluderer OO.org 3 kommer antall innstalasjoner til å skyte i været. Ubuntu alene har nok i overkant av 10 millioner brukere.

 

Som en kuriositet kan jeg også nevne at MS selger i underkant av 2 millioner kopier av MS Office i uken.

Lenke til kommentar
Uhm, OO.org 3 har over de er over 4,5 millioner nedlastninger fra den offisielle siden. I tilleg kommer selvfølgelig uoffisielle nedlastninger fra web og innstalasjoner via pakkebehandlere i tillegg. Og når høstslippen med Linux distroer som inkluderer OO.org 3 kommer antall innstalasjoner til å skyte i været. Ubuntu alene har nok i overkant av 10 millioner brukere.

 

Som en kuriositet kan jeg også nevne at MS selger i underkant av 2 millioner kopier av MS Office i uken.

 

Tror nok en del bedrifter og institusjoner hjelper på tallene til MSO, og Office har jo allerede en langt større brukerbase enn OOo. Jeg tror dessverre det er lenge til vi ser at OpenOffice og MS Office deler markedet likt, men det er svært mye som taler for OpenOffice om dagen. De har likevel et godt stykke å gå på de andre applikasjonene enn Writer. Impress og Calc er ikke i nærheten av MS sitt alternativ, dessverre.

 

Siden staten Norge nå skal satse såpass mye på fri programvare, synes jeg også at de burde bidra med tung sponsing til utviklere som jobber med OpenOffice, samt bidra mer til oversetting av Gnome og KDE til norsk gjennom de offisielle språkinstitusjonene her i landet. Det er svært mange DÅRLIGE oversettelser (orddeling, feil tegnsetting, dårlig oppbygde setninger, slurv) i de norske variantene, og det synes jeg er veldig uheldig for de frie alternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...