Gå til innhold

Var spillene bedre før? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett viktig spørsmål: Er alle spillene gjort kompatible med XP, vista etc.?

 

Er ikke veldig glad i spill som ikke forstår at direct x 9 er nyere enn direct x 7 (og dermed nekter å la seg installere), spill som går i turbofart pga for ny prosessor, spill som trenger komandolinje får å komme inn i og spill som generellt lager knot i rot (prøvde å installere M&M 7 for 1 år siden, det endte i total systemkrash...).

 

Hvis de faktisk har gått skikkelig til verks, og gjort alt klappet og klart og xp/vista vennlig så er jeg veldig positiv. Hvis ikke er dette bare en av X antall andre sider som har gjort det samme i lang tid.

Lenke til kommentar

Det er noen titler som bringer gode minner ja, men det er ikke sikkert det hadde gjort det igjen?! Spilte et brett med Duke Nukem 3D på 360'en i går, og det rocka ikke så mye som da jeg var ung/yngre. Dog må jeg innrømme at det nok er en del konsepter fra enkelte eldre spill som kanskje fremdeles hadde gjort meg/oss glade, som MDK, Oni m.f.

Lenke til kommentar
Det er noen titler som bringer gode minner ja, men det er ikke sikkert det hadde gjort det igjen?! Spilte et brett med Duke Nukem 3D på 360'en i går, og det rocka ikke så mye som da jeg var ung/yngre. Dog må jeg innrømme at det nok er en del konsepter fra enkelte eldre spill som kanskje fremdeles hadde gjort meg/oss glade, som MDK, Oni m.f.

Det dummeste man kan gjøre er faktisk å spille spill som man husker som "skikkelig bra" fra mange år tilbake. Oftest ødelegger man da de gode minnene man har og sitter igjen med spørsmålet: "hva i all verden var det jeg tenkte på den tiden?!?".

Lenke til kommentar
Ett viktig spørsmål: Er alle spillene gjort kompatible med XP, vista etc.?

 

Jau, alt funker på xp og vista. Jeg har hatt tilgang til betaversjona av portalen deres siden september og testa litt forskjellige spill. Eldre spill som f,eks Descent 1-2 kommer med dosbox emulator ferdig satt opp(musikken fungerer også, veldig bra).

 

Spillene er ikke låst ned også, så fanpatcher og mods fungerer fint.

På en del spill så anbefaler de faktisk at man bruker fan patcher i tillegg og har linker til hvor man finner disse på forumet for spillet.

Alle spillene blir levert den minst sensurerte versjona(dvs ikke noen usynlige unger i fallout som stjeler fra deg uten at du kan gjøre noe) og patchet opp til siste offisielle patch.

 

Alt i alt så synes jeg sida er veldig bra, og spillene er billige.

Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøpt Stonekeep da gog.com var i beta-versjon og angrer ikke ett sekund. Fungerer helt fint med Vista!

 

Kommer nok til å handle der flere ganger.

 

 

Ett viktig spørsmål: Er alle spillene gjort kompatible med XP, vista etc.?

Yes, sir.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Det dummeste man kan gjøre er faktisk å spille spill som man husker som "skikkelig bra" fra mange år tilbake. Oftest ødelegger man da de gode minnene man har og sitter igjen med spørsmålet: "hva i all verden var det jeg tenkte på den tiden?!?".

Da har du vel spilt dårlige spill da vettu :D

 

Husker jeg spilte masse castles når det var nytt, ufattelig gøy spill :)

 

Har også lastet ned civilization og colonization etter artikkelen her på Gamer.no og spilt dem med dosbox. Fortsatt veldig gøy, faktisk mye gøyere enn dagens civ/civ clones spill.

Lenke til kommentar

Spill var ikke bedre før i tiden, men etterhvert som man blir eldre og har vært vant med denne type underholdning hele livet, så får man vel sjelden den magiske følelsen man gjorde når man var liten. Siste gangen jeg hadde en skikkelig revival av den var når jeg ble "hekta" på world of warcraft året det kom ut.

Lenke til kommentar
Spill var ikke bedre før i tiden, men etterhvert som man blir eldre og har vært vant med denne type underholdning hele livet, så får man vel sjelden den magiske følelsen man gjorde når man var liten. Siste gangen jeg hadde en skikkelig revival av den var når jeg ble "hekta" på world of warcraft året det kom ut.

En av de mest "magiske" opplevelsene jeg hadde var når LHX kom ut. Husker jeg satt på skolen og gledet meg til å komme hjem og spille (bare for å sitte i kø med brødrene mine for å bruke den fete 12 MHz 286 Aceren som min far hadde gjennom jobben) Husker vi hadde streng regulering og fast rullering på spilletidene... 1 time av gangen hver. (Hvis ikke ble det slåssing :D)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...