Gå til innhold

Bloomfield får SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stusser litt på det bildet, det er den "biten" som kobler mellom skjermkortene.

At den ser ut til å være koblet fra den ene og må da over de kjølegreiene på den andre siden. Syns det virker rart.

 

 

Er den ene siden faktisk høyere enn på andre siden? (Da tenker jeg på "pinnene" som kobler til skjermkortet.?

Lenke til kommentar

Jeg tror mange kommer til å velge X48, P45 eller 790FX/SB750 etc som plattform et godt stykke ut i 2009, og holder DDR2 prisene seg så vil nok ikke X58 bli noe de fleste kjøper for Q3-Q4 2009. Prisene på X58 komponentene som hovedkort, minne og cpu må bli mye billigere og mer modent før folk flest kjøper og det tar tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror vi har veldig forskjellig syn på hva "respekt for kassen" innebærer. For meg er det stabilitet, driftsikkerhet, modne produkter samt noe av den bedre ytelsen disse produktene kan by på.

 

For andre er det sikkert splitter ny uprøvd plattform på bekostning av alt annet. Derfor tror jeg det gyldne skjæringspunktet for den nye Intel plattformen ligger i Q3-Q4 2009.

 

Kun de mest entusiastiske samt de som tester alt nytt og de som bare må ha alt nytt vil bytte i Q1. Deretter vil noen få følge etter i Q2, men først i Q3-Q4 vil man se at mainstream kjøperne begynner å følge etter. Muligens med unntak av OEM og hva evt. butikkene selger som ferdigprodukter men selv de vil sitte med store lagre av LGA775 produkter ol.

 

 

EDIT:

Det jeg er mest spent på er potensialet for green computing.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det var en periode noe usikkert om vi ville få se SLI for Nehalem, det var nemlig bekreftet fra både Intel og Nvidia at Nvidia ikke ville få tilgang til å produsere brikkesett for kommende Intel-prosessorer.

 

Hva innebærer egentlig dette..?

Det innebærer at Intel sin bus (QuickPath Interconnect - QPI) er properitær, og man er avhengig av detaljer fra Intel for å utvikle noe til den.

 

Å være trege med tekniske detaljer på sine busser/FSB er noe Intel er kjent for...

 

For sluttbruker så vil dette bety at det blir mindre konkuranse på Intel sin platform selvsagt, AMD derimot bruker HyperTransport, som er en mye mer åpen standard, som kontrolleres av en gruppe som heter HyperTransport Consortium. Her er blandt annet nVIDIA medlem.

Lenke til kommentar
Jeg stusser litt på det bildet, det er den "biten" som kobler mellom skjermkortene.

At den ser ut til å være koblet fra den ene og må da over de kjølegreiene på den andre siden. Syns det virker rart.

 

 

Er den ene siden faktisk høyere enn på andre siden? (Da tenker jeg på "pinnene" som kobler til skjermkortet.?

 

Jeg tror at broen også er "høyere" en "kjøleribbene" også på det nederste kortet. Hvis broen hadde vært dobbelt så lang, ville den ligget over på det nederste kortet på samme måte som det øverste. Det ser i allefall slik ut hvis jeg studerer kanten nederst til venstre på broen.

 

Ellers er det ting i grafikken som minner om en knekk rett under SLI merket på broen, men det ser ikke ut som den endrer høyde eller vinkel.

 

Dette var egenlig svæært interesant og bør undersøkes nøyere. Noen med slike kort i boksen som gidder å skru?

Lenke til kommentar
Det var en periode noe usikkert om vi ville få se SLI for Nehalem, det var nemlig bekreftet fra både Intel og Nvidia at Nvidia ikke ville få tilgang til å produsere brikkesett for kommende Intel-prosessorer.

 

Hva innebærer egentlig dette..?

Det innebærer at Intel sin bus (QuickPath Interconnect - QPI) er properitær, og man er avhengig av detaljer fra Intel for å utvikle noe til den.

 

Å være trege med tekniske detaljer på sine busser/FSB er noe Intel er kjent for...

 

For sluttbruker så vil dette bety at det blir mindre konkuranse på Intel sin platform selvsagt, AMD derimot bruker HyperTransport, som er en mye mer åpen standard, som kontrolleres av en gruppe som heter HyperTransport Consortium. Her er blandt annet nVIDIA medlem.

 

 

Ergo dårligere støtte for nvidia produkter med tanke på SLi oppsett o.l? Det må være kjipt for de som sikler etter det nyeste og hotteste ettersom alt muligens blir forskyvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...