Gå til innhold

Hasteoppdatering fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viktig poeng er og att for Vista og Server 2008 er dette bare en "Important" fix, mens for XP og Server 2000/2003 er dette en "Critical" fix. :)

 

Ja, det var virkelig et kjempepoeng.

 

Gud bedre for noe skranglete rakkel Windows er. Nok en feil som ikke vil bli reparert på millioner av PCer. Tror jeg skal skifte side jeg og heller skrive for black-hat gutta.

Lenke til kommentar

Mener at det fantes et program som kunne laste ned alle oppdateringen som var komme fra den og den datoen eller SP# slik at man slapp å bruke MS sine oppdateringsfunksjoner. Ville være praktisk når jeg har en mindre saueflokk med maskiner som kanskje burde få en liten oppdatering.

 

Noen som vet hva jeg tenker på? Jeg mener også å huske at først la MS kjepper i hjulene på den tjenesten, men at brukermassen maste den frem igjen...

Lenke til kommentar
Viktig poeng er og att for Vista og Server 2008 er dette bare en "Important" fix, mens for XP og Server 2000/2003 er dette en "Critical" fix. :)

 

Ja, det var virkelig et kjempepoeng.

 

Gud bedre for noe skranglete rakkel Windows er. Nok en feil som ikke vil bli reparert på millioner av PCer. Tror jeg skal skifte side jeg og heller skrive for black-hat gutta.

 

Denne differensieringen av alvorlighetsgrad er faktisk et vesentlig poeng.

Årsaken til at den er kritisk på W2K,XP,2003 og ikke på Vista og 2008 server er:

 

Microsoft skriver at sårbarheten ikke regnes som like alvorlig i Windows Vista og Windows Server 2008 som i de eldre versjonene fordi den sårbare kodestien kun er tilgjengelig for autentiserte brukere.

 

I de eldre Windows-versjonen kan angriperen derimot utnytte sårbarheten uten autentisering. Vellykket utnyttelse åpner for fjernkjøring av vilkårlig kode, noe som vil kunne gir angriperen full tilgang til systemet, inkludert å endre eller slette filer eller å opprette nye brukerkontoer med fulle rettigheter.

(http:www.digi.no)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...