Gå til innhold

Lanserer Radeon HD 4830


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra spesifikasjonene ser det ut til å yte farlig nært Radeon HD 4670. Dermed må det også prises ganske likt. Det virker altså ganske overflødig, men på den andre siden så bør jo AMD absolutt selge R770-brikker som ikke når opp til produksjonskravene til 4850, redusert fremfor å kaste de.

Lenke til kommentar

???

 

Anandtech

 

Gutta hos techpowerup må jo gå på syre....Når dem påstår at 9500gt (som er et skikkelig skitkort til den prisen) SLÅR ET 4870?? Hahahahahahahahaha(TF2)

 

Og at 9600gso har 40% mer fps enn 4670??? hahahahahahah

 

Til skribent:

 

Ta bort techpowerup og legg til Anand i stedet. :)

 

Prisen skal nok havne på ca 1000 i norge med den dollarkursen vi har i dag.

 

Men siden det er en rv770 som er noe disabla klokker den nok opp mot 4850 klokken, håper det er samme vrm som hos 4850 iallefall.

Lenke til kommentar

@KaareAbdullah:

 

Hva er det du snakker om? I Techpowerups anmeldelse havner 9500GT der det hører hjemme nesten helt nederst på resultatlisten i de fleste testene. At det slår HD 4870 i TF2 i 1024x768 er jo åpenbart fordi CPU-en er flaskehals for så å si alle kortene, og rekkefølgen derfor er rimelig tilfeldig.

 

Og når det gjelder 9600GSO, også kjent som 8800GS, kommer det vel ikke som noen overraskelse at det slår 4670, da det har gjort det (i snitt, merk deg, selvfølgelig vis ikke i alle spill) i alle testene jeg har lest. Og jeg skjønner ikke hvor du får 40% fra. I snitt har GSO 76% av 4830s ytelse, og 4670 65%. Det betyr at 9600GSO i snitt yter 17% bedre enn 4830.

 

I alt synes jeg Techpowerups anmeldelse var veldig god og de hadde testet veldig mange spill i mange oppløsninger. det manglet litt på kommentarer og forklaringer men tallene er jo for det meste klar tale. Grunnen til at AMD kommer en del bedre ut hos Anandtech er nok delvis at det bruker nyere drivere (både for AMD og Nvidia) og et utvalg av spill der AMD vites å yte bra.

 

Med en MSRP på 130 dollar og en dollarkurs på 7 kroner, skulle det havne på rundt 1150 kroner i Norge, omtrent det samme som 4850 ligger på, noe som igjen forteller at prisen på 4850 er veldig presset, og vil nok snart stige en del pga. dollarkursen.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Jeg er veldig for at AMD skal komme seg godt framover i markedet her, men denne grafen føltes ikke riktig en plass. For det første vil FPS'en i disse spillene med den oppløsningen osv være såpass lav, at en eller to fps vil utgjøre stort på den skalaen (spesiellt Crysis!). For det andre begynner skalaen på 0.8 for å få det til å se ut som det er enda større forskjell. Nå skal jeg ikke være påståelig, men kritiserte ikke AMD nVidia for å gjøre det samme for en tid siden? Har ikke noen kilder, var bar noe jeg synes å huske, så correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Ut i fra spesifikasjonene ser det ut til å yte farlig nært Radeon HD 4670. Dermed må det også prises ganske likt. Det virker altså ganske overflødig, men på den andre siden så bør jo AMD absolutt selge R770-brikker som ikke når opp til produksjonskravene til 4850, redusert fremfor å kaste de.
Tatt fra AMDs PDF ang. 4830

pricing-564x376.jpg

Lenke til kommentar
Oi Oi Oi! Heftig Score!

 

Da er det bare å vente på den endelig prisen på 4830 :)

 

Du trenger ikkje vente lenge på den prisen, fordi den har jeg HER!

 

kr 1.295,- :D (Komplett) pcutstyr: 1.180.- :dribble:http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=8187918

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=387733 HIS

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=392554 PowerColor

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388742 Sapphire

 

Sapphire4830.jpg Nesten litt kul kjøler :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...