Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Space (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! Sigur Rós som soundtrack til demoen. Noe så sleipt! Jeg er jo bare nødt til å skaffe meg dette spillet nå! :!:

 

Jepp, om det er noen som lurer på hva den fantastiske sangen som spilles i traileren så er det:

Sigur Rós - Untitled #7 (Eventuelt Dauðalagið eller The Death Song)

 

Låta har egentlig ikke noe navn, men er det syvende sporet på albumet "( )" (jepp, bare to paranteser), men sangen kalles noen ganger Dauðalagið eller The Death Song på folkemunne.

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar

En annen anmelder beskrev spillet som "Rapture in space". Synes det var veldig nøyaktig beskrivelse; en får samme skrekkfyldte opplevelser når en labber rundt i dårlig opplyste ganger, rom full av lik og kroppsdeler, plutselige strømbrudd som etterlater deg og din lille lommelykt i totalt bekmørke... Eneste som mangler er en big daddy som tramper rundt :)

 

Det bør også nevnes at spillet bruker et veldig integrert HUD system. Du har ingen tellere for ammo eller helse i nederste hjørne, som i "vanlige" fps'er. Istedenfor må du lese dette direkte på våpenets eget hud-display, draktens egen helsemåler osv. Likedann med objekter du kan bruke i spilleverdenen (folk som har spilt doom3 eller quake4 vil kjenne seg igjen her). Alt dette bidrar til å øke atmosfæren betraktelig.

Lenke til kommentar

Du har vanligvis veldig gode anmeldelser, Øystein - og denne var ikke noe unntak, men det er første gang jeg har lest en artikkel du har skrevet og samtidig irritert meg litt over skrivefeil. Ikke så mye i språket, men mye manglende bokstaver.

 

Som for eksempel en manglende "T" i slutten av ordet detaljer ;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...