Gå til innhold

Talkmore med fastpris på data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye bedre enn netcom iallefall som tar 20 kr for nesten alle abonementene

I hvilken verden er det en positiv ting å foretrekke et dårlig tilbud over et litt dårligere tilbud?

 

Operatører: gi oss ekte fastpris på data!

Og journalister: Slutt med disse tabloidoverskriftene. Dette er jo ikke i nærheten av fastpris.

Lenke til kommentar

Edit: PS! Dette innlegget er ikke rettet mot artikkelforfatter personlig, men mot journalister generelt.

 

Det er ille nok at markedsførerne i telekom-bransjen driver med villedende markedsføring og farer med løgn. Men at journalistene bidrar til å spre dette er kanskje verre. Man kan ikke si at et abonnement har fastpris om det opereres med øvre grenser for datatrafikk, taletid, antall SMS-er osv. Så lenge det er en mulighet for at prisen ikke er fast (Øvre grenser), og at man må betale mer enn den "faste prisen", kan man ikke snakke om fastpris.

 

Jeg synes det er direkte forkastelig av telekombransjen å snakke om fastpris-abonnement, når de egentlig snakker om abonnement hvor deler av bruken er forhåndsbetalt (Man betaler så og så mye for å få et vist antall x, men etter det koster det så og så mye). At forbrukerrådet ikke har gitt de smekk på pung er ganske utrolig. Skulle ønske journalister i dette ganske land ikke gikk abonnementtilbydernes ærend ved å videre villede forbrukere med såkalte "fastpris-abonnement".

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Nei dette var jo direkte flaut. Synes mobiloperatørene kan lansere ubegrenset data for 299,- eller noe i mnd. Inntil det skjer, så holder jeg meg til WiFi siden jeg er en poweruser når det gjelder surfing fra mobil. Har en iPhone i tillegg, så da flyr det mega og gigabytes ut.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette er et fantastisk flott tilbud. Jeg er ikke interresert i å betale 300 kroner i måneden bare for å kunne surfe litt med iPhonen min. Det er jo ikke uten grunn at jeg sa opp iTalk Small med en gang og beholdt OneCall abonnementet mitt. Men det er litt dyrt å surfe til 5 kr pr MB. Derfor hadde dette vært en perfekt løsning for meg. Litt nettsurfing, litt mail, litt bruk av kartapplikasjonen etc, da hadde faktisk 50 MB vært perfekt. Og altså til en femtedel av prisen jeg betaler i dag. Håper OneCall kommer med noe liknende snart!

Lenke til kommentar

Har selv chess internet fritid for 99,- i måneden som gir gratis databruk etter fem og i helgene. Ellers er det 5,- pr. mb. Passer fint for meg som stort sett er på jobb på dagtid uansett. Godt fornøyd så langt, netcom har vel omtrent samme tilbudet. Bedre deal enn Talkmore synes nå jeg, bruker definitivt mer enn 50mb i måneden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...