Gå til innhold

Her er Intels nye priser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E7400 prises helt ut i forhold til E8400. Sistnevnte er både raskere, har mer cache og er billigere.

 

Q9300 og Q8200 har nå for like priser så det var nødvendig med et prisfall på Q8200 for å få noe salg på den.

 

Q6600, X3210 og X3220 settes nok ned fordi intel synes tømmingen av kentsfield-lagret (65nm) går for tregt. Det begynner å bli på tide å tømme det lageret og fase de ut.

 

E2200 g E2220 mener jeg er feil priset både før og etter prisfallet fordi E5200 gir mye mer for pengene i samme prisklasse som etter-prisene. Eller kanskje jeg skulle omformulere og si at E5200 fikk en for lav pris i utgangspunktet.

 

Mine utvalge anbefalinger av LGA775-prosessorer:

Celeron 440 (pga 35W) 2000 MHz 0,5MB 373 kr

Pentium Dual Core E5200 2500 MHz 2MB 590 kr

Core 2 Duo E8500 3167 MHz 6MB 1299 kr

Core 2 Quad Q6600 2400 MHz 8MB 1389 kr

Core 2 Quad Q9550 2833 MHz 12MB 2289 kr

 

Andre modeller synes jeg har dårligere kombinasjon av pris og ytelse.

Lenke til kommentar
Q6600 er drit billig fra før av, så det er vel ikke denne vi trenger prisnedgang på. Det som hadde vært best var hvis Q9650 hadde droppa med 50%...! :D

 

Åja, Q6600 har steget i pris de siste dagene, tenkete for en uke's tid siden at jeg skulle gå over til ett Intel basert system da jeg har hatt Amd i 10 år nå, men jeg gidder ikke kjøpe en cpu som går opp i pris, da venter jeg heller til Core I7 er lansert og ser om prisene har gått ned da.

Lenke til kommentar
Q6600 er drit billig fra før av, så det er vel ikke denne vi trenger prisnedgang på. Det som hadde vært best var hvis Q9650 hadde droppa med 50%...! :D

 

Åja, Q6600 har steget i pris de siste dagene, tenkete for en uke's tid siden at jeg skulle gå over til ett Intel basert system da jeg har hatt Amd i 10 år nå, men jeg gidder ikke kjøpe en cpu som går opp i pris, da venter jeg heller til Core I7 er lansert og ser om prisene har gått ned da.

 

Dette er jo en bivirkning på at dollaren har økt såpass mye i verdi den siste tiden. Stort sett alle prosessorer har hatt en oppgang i pris den siste perioden. Blant annet Q9550 som hadde en snittpris på ~ 2300kr, nå ligger den på 2500/2600kr.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Som Mortis360 sier, prisøkningen den siste tiden skyldes sterkere dollar. For ca. en måned siden lå den og vippet rundt 5 kroner mot den norske kronen, men nå er den verdt 6,69 kroner. Vi kan vel forvente at dollaren vil fortsette å styrke seg en del til også, så jeg tror ikke denne 15%-reduksjonen fra Intel vil ha så stor effekt. Faktisk tror jeg den er spist opp i løpet av noen dager med økende dollarkurs.

 

Apropos sterkere dollar - det er en ting Intel og andre storeksportører merker nå. Kundene i andre land må betale mer for varene deres og da vil en del av dem antagelig selv kutte ut noen modeller og satse på dem de tjener mest penger på å selge videre.

 

Så jeg vet ikke om denne puslete prisreduksjonen fra Intel var så smart denne gang. De burde kanskje ha redusert mer i dages situasjon. På den annen side er konkurransen liten fra AMD og da trenger de jo strengt tatt ikke å redusere prisene så mye heller.

Lenke til kommentar

Tittelen til artikkelen fikk meg til å håpe at noen av de CPU-en Simen1 nevnte ville bli litt billigere. :(

Q9550 frister kraftig, men min E8400 er jo svært god til spilling da.

... jeg vet ikke om denne puslete prisreduksjonen fra Intel var så smart denne gang. De burde kanskje ha redusert mer i dages situasjon. På den annen side er konkurransen liten fra AMD og da trenger de jo strengt tatt ikke å redusere prisene så mye heller...

Nå er ikke det vi hører fra AMD noe som gir Intel noen grunn til å frykte overhode. Med mindre de klerer å få priset sine nye athlon CPU-er så lavt at men faktisk får en bedre pris/ytelse enn det Intel klarer å prestere. Det er lov å håpe da.

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
Nå er ikke det vi hører fra AMD noe som gir Intel noen grunn til å frykte overhode. Med mindre de klerer å få priset sine nye athlon CPU-er så lavt at men faktisk får en bedre pris/ytelse enn det Intel klarer å prestere. Det er lov å håpe da.

Det er lov å håpe, ja. Personlig håper jeg at AMD snart kommer med noen 45nm-prosessorer for privatmarkedet. Da tenker jeg mest på Phenom-serien. Det vil nok bety at de kan klokke dem høyere og dermed puste Intel i nakken. Som igjen vil presse Intel til å redusere sine priser.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...