Gå til innhold

Test: Nokia 6600 Slide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er artig å se hvordan nokia telefoner uten 3.5mm jack blir mottatt og hvordan Sony Ericsson telefoner blir behandlet med samme mangel.

 

Dere gir en relativt middels telefon en 5'er, mens en over middels SE telefon får 4 (w902), savner litt mer konsis bedømming av telefoner enn finger i lufta og synsing.. Men, jeg har nå sjeldent tatt terningkastene på amobil/gamer/hardware særlig nøye, selve teksten sier mer om hva telefonen er verdt enn terningkastene..

Lenke til kommentar

Kanskje pga SE lanserer ting som en walkman mobil, noe denne ikke er. SE lanserer ene mobilen etter den andre, spesialisert på musikk, da er jo det håpløst. Blir som å lansere en kamera mobil med 2mpx kamera, er nå min mening

 

 

 

Synes det er artig å se hvordan nokia telefoner uten 3.5mm jack blir mottatt og hvordan Sony Ericsson telefoner blir behandlet med samme mangel.

 

Dere gir en relativt middels telefon en 5'er, mens en over middels SE telefon får 4 (w902), savner litt mer konsis bedømming av telefoner enn finger i lufta og synsing.. Men, jeg har nå sjeldent tatt terningkastene på amobil/gamer/hardware særlig nøye, selve teksten sier mer om hva telefonen er verdt enn terningkastene..

Lenke til kommentar
Synes det er artig å se hvordan nokia telefoner uten 3.5mm jack blir mottatt og hvordan Sony Ericsson telefoner blir behandlet med samme mangel.
Kanskje fordi de Nokia-telefoner som ikke har 3.5mm, bruker 2.5mm jack som også er en helt alminnelig plugg, i motsetning til SE sin spesialport for dataoverføring/lyd. Nesten alle Nokia-telefoner for tiden bruker forøvrig standard mini/mikro-usb til dataoverføring ;) Endret av mandela
Lenke til kommentar
Synes nå det er litt drøyt å kalle den en designperle. Synes den ser ut som en hvilken som helst Nokia.

 

Du må huske at amobil sitter med nokiabriller, så da blir virkeligheten vrengt til det ugjenkjennelige. Beviser atter en gang min påstand at amobil favoriserer Nokia. Der de straffer SE i karakter, blir Nokia belønnet. Lurer på om det finnes andre enn iherdige Nokiafans som tar disse testene seriøst lengre... Neppe... Og bare for å understreke det for alle, så er det ikke bare SE som får ufortjente kritikker her på amobil. Husker godt testen av TyTnII vs testen av N90. Det var det mest latterlige jeg noen gang har sett på dette nettstedet.

 

Designperle? Ja, vel...

 

Med nokiabriller på, vel og merke... ;)

Lenke til kommentar

Vel, ser den ikke bra ut på bilder, har jeg en følelse at den ikke ser så bra ut i virkeligheten heller. Jeg skal ta en titt på denne på mandag. Kanskje jeg skifter mening, men jeg tviler sterkt. Ser ut som en hvilken som helst Nokia-mobil, spør du meg. Fronten ser ut til å være i blank plast. Hvor eksklusivt er det?

Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar
Fronten ser ut til å være i blank plast. Hvor eksklusivt er det?
God design trenger ikke å være eksklusiv og omvendt. Forresten, ordet ekslusiv* er brukt 0 ganger i testen.

 

Frasen, god design, er veldig personavhengig, og når amobil skriver slikt, så avslører de at de favoriserer Nokia. Dette blir mer og mer tydelig, og jeg har ingenting imot Nokia, men jeg er sterk motstander av amobil sin dårlig skjulte favorisering av Nokia...

Lenke til kommentar
Frasen, god design, er veldig personavhengig, og når amobil skriver slikt, så avslører de at de favoriserer Nokia. Dette blir mer og mer tydelig, og jeg har ingenting imot Nokia, men jeg er sterk motstander av amobil sin dårlig skjulte favorisering av Nokia...

 

Så du mener frasen "god design" ikke kan brukes av noen medier fordi det alltid vil være noen som ikke er enig? Hvis mange som har sett mobilen oppfatter designet som bra mener jeg det er legitimt å skrive dette. Amobil favoriserer ikke Nokia, det er bare tøv.

Lenke til kommentar
Frasen, god design, er veldig personavhengig, og når amobil skriver slikt, så avslører de at de favoriserer Nokia. Dette blir mer og mer tydelig, og jeg har ingenting imot Nokia, men jeg er sterk motstander av amobil sin dårlig skjulte favorisering av Nokia...

 

Så du mener frasen "god design" ikke kan brukes av noen medier fordi det alltid vil være noen som ikke er enig? Hvis mange som har sett mobilen oppfatter designet som bra mener jeg det er legitimt å skrive dette. Amobil favoriserer ikke Nokia, det er bare tøv.

 

Joda. Begrunnelsen finner du i utallige poster her på forumet. Siste er vel der de har en SE inne til test samtidig som de har en Nokia inne. Ikke det at jeg har noe i mot Nokian, sikkert en bra telefon, men argumentet for å gi SE en 4-er og Nokian en 5-er, holder ikke mål. Amobil blir avslørt på dette, (et kamera som de ikke mener er bra nok, men som de i en annen test har beskrevet som meget bra), så beviset er atter en gang visualisert her på forumet.

 

Design er en personlig preferanse, og amobil gjør forskjell på det området hele tiden. Og alltid pro Nokia. Dette er avslørende og beviser at amobil favoriserer Nokia. Alle som ikke ser dette, er ihuga Nokiafans...

Lenke til kommentar

Amobil sin påståtte favorisering av Nokia er åpenbart mest synlig hos dem med Sony Ericsson-briller på. ;)

 

Syntes ikke 6600 slide ser så veldig bra ut på bilder, men kan hende den gjør seg bedre i virkeligheten. Min søster skal ha ny mobil og jeg vurderte å tipse henne om denne, men der blir nok Sony Ericsson W760 istedet.

Lenke til kommentar
Synes nå det er litt drøyt å kalle den en designperle. Synes den ser ut som en hvilken som helst Nokia.

 

Du må huske at amobil sitter med nokiabriller, så da blir virkeligheten vrengt til det ugjenkjennelige. Beviser atter en gang min påstand at amobil favoriserer Nokia. Der de straffer SE i karakter, blir Nokia belønnet. Lurer på om det finnes andre enn iherdige Nokiafans som tar disse testene seriøst lengre... Neppe... Og bare for å understreke det for alle, så er det ikke bare SE som får ufortjente kritikker her på amobil. Husker godt testen av TyTnII vs testen av N90. Det var det mest latterlige jeg noen gang har sett på dette nettstedet.

 

Designperle? Ja, vel...

 

Med nokiabriller på, vel og merke... ;)

 

Hei poe.

Jeg har lagt merke til deg i alle Nokie testene jeg har lest kommentarer på. Jeg tror heller ingen tar DEG seriøst lenger. "Nokiabriller" begynner å bli slitt og usakelig når du aldri nevner å ha holdt telefonen i hendene. Jeg leste dessuten alt det "saklige" du hadde å si om 5310 XpressMusic. Jeg kan bare nevne at jeg kjøpte denne telefonen, uten å ha opplevd en eneste kræsj under musikkavspilling osv. Den har BRA lyd faktisk, og et raskt enkelt musikksystem. Batteritiden for samtaler er også upåklagelig.

 

Jeg hadde lenge vurdert å kjøpe denne mobilen, og da jeg leste 5310-testen bestemte jeg meg for å gjøre det. Alt i testen stemmer overens med det jeg opplever, bortsett fra det med kræsjingen, og "barnesykdommene". De er ikke der. Beste og mest effektive telefonen jeg har hatt. Du skulle prøvd den et par uker selv (uten Sony Ericcson-briller).

 

Hvem tror du egentlig du når ut til med kommentarene dine? Du høres ikke ut som du har peiling.

 

(Personlig bryr jeg meg ikke om hva folk sier om Nokia. Bare prøv å vare mer saklig enn å beskylde folk for å være kjøpt og betalt.)

Lenke til kommentar
Fronten ser ut til å være i blank plast. Hvor eksklusivt er det?
God design trenger ikke å være eksklusiv og omvendt. Forresten, ordet ekslusiv* er brukt 0 ganger i testen.

Tar jeg primært for meg designen på mobilen? Nei. Les hva Amobil skriver om mobilen: "Telefonens materialer er altså av beste sort, og gir deg mye av den samme følelsen du får når du holder en av de grisedyre modellene i 8xxx-serien i hendene." De sammenligner den med betraktelig dyrere mobiler, slik som 8xxx-serien til Nokia. For meg fordrer det valg av andre materialer enn plast, i hvert fall på et så dominerende område som fronten. Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...