Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 til 360? (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ville ha vore bekymringsverdig om det kom før spelet var laga. Det fine med eksklusive spel, i motsetnad til multiplattformspel, er at utviklarane kan utnytte konsollen maksimalt, utan å måtte ta hensyn til at det ein gong skal lagast ein versjon for ein annan konsoll. Utviklarane av MGS4, til dømes, kunne lage eit spel tilpassa ein konsoll Blu-ray-lesar, harddisk som standard, og Cell-prosessor. Med multiplattformspel må ein ta hensyn til minste fellesnemnar mellom plattformene, og helst lage lage ein programarkitektur som passar på begge.

 

Men no er allereie MGS4 ferdigutvikla for PS3, og alt tyder på at utviklarane har fått gjort sitt beste for å utnytte konsollen. Då ser eg ikkje kva ulempe det at MGS4 kan komme til 360 skulle medføre for PS3-brukarar.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Det er da bare spekulasjon enda. Selv har jeg ikke spilt det, fordi dama på Game sa at man burde ha spilt de andre spillene for å få noe ut av det.

 

neshda.. spillet er et mesterverk uansett hvordan en vender og vrir på det.. Selv hadde jeg spillt mgs3 og 1 fra før.. men det var mange år siden så jeg husket fint lite. Jeg såg gjennom oppsummeringsvideoene som ble laget på gametrailers (de var knallbra laget) også satte jeg igang med mgs4.

 

MGS4 er et spill som enhver gamer med respekt for seg selv hvertfall bør ha prøvd :)

Lenke til kommentar

Tja.. Hadde vært gøy å slippe å betale nesten 4 000 kroner totalt for å spille MGS4 :)

 

Konami får vel noen ekstra kroner i lomma hvis de velger å slippe det til flere systemer, men det spørs om vinninga går opp i spinninga med alt arbeided som må til.

 

Når vi er inne på størrelse: MGS4 bruker vel rundt 30-40GB av en Blu Ray plate hvis jeg ikke tar altfor feil. Og det meste er vel ukomprimert lyd og video, så i teorien kunne man fått plass til hele spillet med komprimert lyd og video på et par Double Sided Dual Layer DVD-er. Lost Odyssey kom vel på 4 Dual Layer DVD-er..

 

Vi skiftet vel disk på Playstation 1 i sin tid gjorde vi ikke..? Og med mulighet for installering på harddisk etterhvert så slipper man kanskje det og.

 

Menmen, vi får se :)

 

Oh, and inb4 flamewar.

Lenke til kommentar
Tipper den oppdaterte versjonen MGS4: Substitution kommer samtidig på PS3 og X360 neste år.

 

Det tviler jeg sterkt på. De måtte tross alt kutte vekk ting for å få plass til spillet på en to lags blu-ray plate. For å få MGS4 til å få plass på et rimelig antall dvd plater så må ting kuttes enda mer, ikke legges til. Så jeg tviler på at det kommer noe substitution eller subsistence eller hva enn de kaller det til xbox 360.

 

Det er også mye annet som må endres på til en eventuell xbox versjon. Det er mye playstation reklame inni der og vitser om å måtte bytte disc som må fjernes. Og så går jo snake rundt med en ipod som vil være litt ironisk hvis den dukker opp på microsoft sin konsoll. Kanskje de krever at den byttes med en zune.

 

Jeg tør ihvertfall vedde på at hvis spillet kommer ut på xbox en eller annen gang så vil ps3 versjonen fortsatt være den ultimate versjonen av spillet siden det tross alt er bygget opp fra grunnen til å utnytte ps3 sine sterke sider. Det kan ta lang tid å få til en god port til 360 og sannsynligvis vil ting kuttes.

Lenke til kommentar
Det er da bare spekulasjon enda. Selv har jeg ikke spilt det, fordi dama på Game sa at man burde ha spilt de andre spillene for å få noe ut av det.

 

Eller gjør som meg. Jeg lastet med filmer fra nettet, der de hadde satt sammen alle cutscenes fra spillene. Det ble over 12 timer med god underholdning. Du kan laste ned filmene via torrents og de er på over 6 gig tilsammen. Jeg tror også det finnes filmer som oppsumerer tidligere handling på Youtube.

Lenke til kommentar

synes xbox fansen fortjener ett storspill som dette. Som KayUE sier så ble spillet laget med bare ps3 i tankene, så vi med ps3 har fått det vi ønsket.

Men må le litt av innlednigen til artikkelen. om dette var en ny bruker på forumet så hadde vel tråden blitt stengt ganske så kjapt. for den legger da virkelig opp til fanboykriging.

Lenke til kommentar

De blir jo fortsatt nødt til å skaffe seg 3ern og det første spillet i mgs serien for å skjønne mye av historien, hvis jeg har forstått det riktig.

 

Dette ville ha vore bekymringsverdig om det kom før spelet var laga. Det fine med eksklusive spel, i motsetnad til multiplattformspel, er at utviklarane kan utnytte konsollen maksimalt, utan å måtte ta hensyn til at det ein gong skal lagast ein versjon for ein annan konsoll. Utviklarane av MGS4, til dømes, kunne lage eit spel tilpassa ein konsoll Blu-ray-lesar, harddisk som standard, og Cell-prosessor. Med multiplattformspel må ein ta hensyn til minste fellesnemnar mellom plattformene, og helst lage lage ein programarkitektur som passar på begge.

 

Men no er allereie MGS4 ferdigutvikla for PS3, og alt tyder på at utviklarane har fått gjort sitt beste for å utnytte konsollen. Då ser eg ikkje kva ulempe det at MGS4 kan komme til 360 skulle medføre for PS3-brukarar.

 

Kay

Godt sagt

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...