Gå til innhold

Deler ut pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heidi Grande Røys (og evt. Fornyingsdepartementet) burde vært nominert. Ingen har gjort mer for å fremme fri programvare i året som gikk, mener jeg.

 

Ellers er listen nesten den samme hvert år, med kandidater som går igjen og igjen uten å få noen pris. Men det er vel derfor de blir satt opp igjen også? ...eller kan det være fordi forslagsstillerne og kandidatene kjenner hverandre så godt? Skal man være ærlig, så får man si at ikke alle kandidatene har gjort så enormt mye for Linux-miljøet heller. Det er nesten slik at bare man har vært med å bære stoler på et møte så blir man nominert til denne prisen ...

 

Hadde det kanskje vært en tanke å internasjonalisere denne prisen, slik at man kunne få flere og bedre kandidater?

Lenke til kommentar
Heidi Grande Røys (og evt. Fornyingsdepartementet) burde vært nominert. Ingen har gjort mer for å fremme fri programvare i året som gikk, mener jeg.

Enig i det!

 

Ellers så synes jeg prisutdelingen har fått for lite oppmerksomhet tidligere år. Det burde vært et eget prisutdelingsshow på TV med omtale av kandidatene og dramatisk musikk når konvoluttene åpnes på en scene. Det hadde ikke trengt å være store saken, gjerne 30-50 minutter. Så kunne de andre kanalene hatt nyhetsinnslag fra prisutdelingen. DET tror jeg ville gjort mye for formålet:

Formålet med prisen er å øke oppmerksomheten rundt fri programvare og åpne standarder, og belønne enkeltpersoner eller grupper i Norge som utmerker seg med sin innsats.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...