Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Gudfaren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Elsker den filmen. Litt lenge siden jeg så 2'eren og 3'eren, men jeg husker at jeg slet litt da alle hadde blitt eldre, kjente ikke igjen noen liksom :p

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet artikkel. Mye interesant lesing og ting jeg lærte ett par ting.

 

Selv synes jeg alle de tre filmen er absolutt episke (selv om alle ikke er enig). Skal du se hele triologien uten pause må du avse tilsammen 9timer, ganske eksakt. Men det er så absolutt verdt det. Måten de er filmet på, skuespiller prestasjonene, historie fortellingen, musikken, alt er perfekt.

 

Filmene varer lenge, de er ikke så actionfyllte som dagens filmer og stresser ikke med og formidle historien. Vanligvis er dette oppskriften for langdryge og ekstremt kjedelige filmer man sovner til. Men Coppola har klart og bevise det ikke trenger og være negative punkter.

 

At de tre filmene foregår over så mange år og ikke er innspillt etter hverandre er pluss i boka fra min side. Man ser skuespillerne har blitt eldre og det gjør ting mer troverdig. Man føler man får med seg livshistorien og ser fasaden sprekke... Det er min mening da.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Det var ikke en veldig seriøs henvendelse, men litt morsom var den. Jeg anbefaler deg å se film nr 1 og 2 igjen om noen år. Det foregår mye i narrasjonen hele veien, de sitter ikke bare og sturer på kontoret. Ettersom innlegget virker som en veldig hånlig fremstilling av filmene og at forfatteren tydeligvis ikke har fulgt veldig godt med, avventer jeg med å hive meg inn i diskursen. Å behandle filmene litt mer seriøst kan vel ikke være for mye å forlange? :--)

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel tatt på meg morobuksene og satt meg i morohjørnet da.

 

Uansett hadde jeg ganske høye forhåpninger til Gudfaren da jeg så den første gang. Jeg må si at den var såpass langdryg at jeg kjedet meg. Jeg prøvde en gang til et par år senere, og syntes ikke den var så mye bedre da. Det kan jo være jeg prøver igjen en annen gang, må si jeg har litt lyst til å finne ut hva som er så fantastisk med den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...