Gå til innhold

Test: Apple Ipod Nano 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo mulig å bruke foreks. Mediamonkey så man er jo ikke på liv å nød bundet...

 

Synes den er fin å se på, men synes nå forige nano var bedre. Denne er jo nesten litt stor.

 

Hvordan er det vanskelig å forandre volumet her? noe "vanskeligere" enn på forige genarasjon nano? Eller har testskriver bare store fingre?

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Jeg synes dere har glemt noen minuser:

- Proprietær kabel

- Støtter hverken FLAC eller OGG

- Ingen utvidelsemulighet med micro-SD

- Ikke utskiftbart batteri = kort levetid

- Pris i forhold til tilsvarende spillere

(skjønner ikke hvordan dere kan sette pris som noe positivt når spillere til halve prisen har like mye lagringskapasitet OG radio i tillegg)

 

Ellers så ser dette ut som en selvmotsigelse:

+ Kongen av brukervennlighet

- Tungvint å justere volumet

Lenke til kommentar
Som alltid er du nødt til å installere Itunes som er Apples veletablerte programvare for musikkorganisering. Itunes 8 støtter både Windows og Mac, men er et nokså ressurskrevende program, og dette vil nok merkes på litt eldre systemer.

 

Gjennom programmet kan du både kjøpe, rippe, brenne og synkronisere musikk i et brukervennlig grensesnitt. Du kan derimot ikke overføre filer fra Ipod til PC eller konvertere videofiler til et format Nano forstår – dette må gjøres gjennom annen programvare som Videora.

 

Itunes er svært omdiskutert, og mens noen tilber det, forakter andre programmet. Du kan imidlertid omgå Itunes ved hjelp av annen programvare.

Godt jobba, fabelaktig. "Du må bruke iTunes, men du kan omgå det ved å bruke andre programmer". :wallbash:

Lenke til kommentar
- Ingen utvidelsemulighet med micro-SD

- Ikke utskiftbart batteri = kort levetid

Kor mange musikkavspelarar har eigentleg utvidelsesmoglegheitar med micro-SD? :)

 

No veit eg ikkje akkurat kva erfaringar du har med Ipod, men eg kjøpte ein Ipod Classic rundt juletider for 3 år tilbake. Eg har aldri hatt noko problem med dårleg batteri, og Ipoden har vore FLITTIG i bruk :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor den får fem prikker? Den ser fin ut og er brukervennlig, det er det eneste posetive en kan si om den. Er dette virkelig verdt fem prikker?!

 

Konkurrentene har:

- Bedre lydkvalitet

- Bluetooth

- Radio

- Bedre medfølgende ørepropper

- Drag and Drop

- Mulighet for minnekortutvidelse

- EQ og andre lydmanipuleringsmuligheter (iPod har ikke egendefinert EQ engang)

- Bedre format-støtte (Vorbis, FLAC, DIVX og XVID, Apple-propitære formater nei takk!)

- Og merkelig nok, koster disse spillerne som regel mindre enn iPod.

 

Skjerp dere, Amobil!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mange klager over at iPod ikke har drag and drop. Med drag and drop blir alt et eneste rot! Fordelen med et program til å overføre med, er at du får mye bedre kontroll og derfor mindre rot på mp3-spilleren. Og herregud, minneutvidelse med minnekort? Det er jo kanskje en grunn til at iPod dasser alt som heter design i mp3-markedet når de andre produsentene konkurrerer om å ha flest plastluker slik at man kan utvide minnet med et minnekort.

Lenke til kommentar

Så du er meir opptatt av design er funksjonalitet?

 

Med ein god mappestruktur på PC-en ser eg ikkje korleis det skal bli eit rot. Kontroll er det siste du får, iallefall med iTunes. Drar du med deg spelaren til ein ny PC så maser iTunes om oppdatering av bibliotek både her og der.

Lenke til kommentar

Denne har skikkelig, skikkelig skarpe hjørner! o.O Fikk pusle med en hos en kompis, og da jeg grep om den, trodde jeg nesten jeg skule begynne å blø, for jeg fikk det ene hjørnet inn i håndflaten. Auauau! Og alle hjørnene er sånn. Er ikke overrasket om denne lager hull i noen bukselommer rundt om kring.

Lenke til kommentar
Så du er meir opptatt av design er funksjonalitet?

 

Med ein god mappestruktur på PC-en ser eg ikkje korleis det skal bli eit rot. Kontroll er det siste du får, iallefall med iTunes. Drar du med deg spelaren til ein ny PC så maser iTunes om oppdatering av bibliotek både her og der.

Men så har det seg sånn at de fleste har ingen problemer med å bruke en fast pc til å overføre sanger til mp3-spilleren på. Og ja, en god mappestruktur hjelper, men du kan fortsatt ikke se ID3-taggene før du overfører. Da er du hvertfall klar over hvilken artist, album osv sangene står under, og det kommer som ingen sjokk når du skal lete etter dem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...