Gå til innhold

Retrotest: Motorola Microtac D460


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interresant. Tror jeg hadde klart meg med denne telefonen. Bruker kun min mobil til ringing og SMS, og det er så skjeldent at jeg vanligvis har et 150 kr kontantkort i hele 4-6 måneder. Nå har jeg derimot ikke penger på telefonen, og har ikke hatt det på 2,5 måneder uten at det har brydd meg en tanke :)

 

PS! Jeg har skrytbart lavt mobilforbruk til å være 17 ;)

Lenke til kommentar
Interresant. Tror jeg hadde klart meg med denne telefonen. Bruker kun min mobil til ringing og SMS, og det er så skjeldent at jeg vanligvis har et 150 kr kontantkort i hele 4-6 måneder. Nå har jeg derimot ikke penger på telefonen, og har ikke hatt det på 2,5 måneder uten at det har brydd meg en tanke :)

 

PS! Jeg har skrytbart lavt mobilforbruk til å være 17 ;)

 

Eller ikke noen venner? :p

Lenke til kommentar
D460 ender tilbake i esken sin, så får vi se hva vi syns om den når det har gått nye ti år.

For å få batteriet til å overleve såpass langvarig lagring så bør dere gjøre et par forholdsregler:

- Oppbevar batteriet i kjøleskapet

- Lad batteriet til 50% ca et par ganger i året.

 

__

 

Morsomt gjensyn med store SIM-kort. Det er sikkert en del lesere her som ikke visste at SIM-kort finnes i kredittkortstørrelse også. Altså at det ikke er overflødig dødvekt/ramme som er rundt de små SIM-kortene.

 

__

 

Ellers så var det vel en annen variant av Microtac som var Norges første 1-krones telefon. En med flipp over tastaturet, bredere og mer ovale taster. Den telefonen "alle" kjøpte seg.

Lenke til kommentar
Interresant. Tror jeg hadde klart meg med denne telefonen. Bruker kun min mobil til ringing og SMS, og det er så skjeldent at jeg vanligvis har et 150 kr kontantkort i hele 4-6 måneder. Nå har jeg derimot ikke penger på telefonen, og har ikke hatt det på 2,5 måneder uten at det har brydd meg en tanke :)

 

PS! Jeg har skrytbart lavt mobilforbruk til å være 17 ;)

 

Eller ikke noen venner? :p

Såvisst har jeg venner, men grunnen til mitt lave mobilbruk er vel at jeg stort sett benytter MSN eller prater med dem i virkeligheten. Også kan jeg sende gratis SMS fra PCen, så jeg gjør jo det hvis jeg har en PC i nærheten :)

Lenke til kommentar

Ahhh, minner. Dette var den første mobilen jeg hadde, fikk den høsten 1997. Den ligger faktisk i skuffen fremdeles :) Den var STOR og knotete. Jeg brukte den sammen med første versjon av NetCom kontant som ikke hadde støtte for sending av sms, bare mottak :) Batteriet holdt i flere dager, noe som var mer enn på min neste mobil, en Ericsson GH337. Jeg hadde mange lykkelige (og dyre!) stunder med denne mobilen når jeg var 16 år :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...